Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stieno

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 18 van 20)

Topic: Master sw-18b filter bypass? (12-12-2008 20:09:00)
I konow (en ik bedoelde idd die behringer haha)

Maar waarom plaatsen ze er dan zo'n spoel in, ik bedoel dus, zou je dus in principe een full range signaal op zo'n sub kunnen zetten?

Dat het niet wenselijk is en niet de beste oplossing begrijp ik, ik ben het ook niet van plan.

Nog iemand over het vermogen dat je op een dergelijke sub mag loslaten?
Topic: Master sw-18b filter bypass? (11-12-2008 23:02:00)
Ik heb 2 master audio sw-18b bandpass speakers met de 18 sound lw 1400. Die worden actief gefilterd middels een deq 9624 van behringer.

Er zit een spoel, dus een heel simpel laag filter in. Zou het verstandig zijn om dit filter (echt alleen een spoel) er uit te halen?
Zou ik daarmee vermogen winnen, en snap ik het goed dat je de kasten dus met dat filter eventueel full range kan aansturen ?

(staat ook alleen in de info, cross over: do not need,en frequency response 38- 150 hz)

Ik heb het idee dat ik niet het optimale uit de kasten haal met mijn c-mark mr 3000 versterker (1kw @ 8 ohm)
Mag het vermogen van de aangesloten versterker (nog) hoger zijn aangezien de programm waarde 1400 watt bedraagt?

Bedankt.
Topic: Welke Led Tube / Controller ? (17-11-2008 23:12:00)
Zo,

Misschien leuk voor sommige mensen om te weten, Ik heb nu 4 soorten tubes en controllers uit elkaar gehad. Feitelijk worden bij alle soorten ergens draden samengevoegd. Alles is altijd te verbinden/ aan te sturen met 2 draden. Een " Data " en 1 CLk (clock)
Verder zit er altijd een vcc (12+) en Ground (-) die ergens verbonden word met de adapter, en soms word de ground gelinkt met de andere tubes.

3 polig, 4 polig? en je wilt van die rotstekkertjes af? XLR 3 pol kan dus altijd, en je hebt in principe maar 2 draden nodig. Volg de draden en je kunt altijd uitvinden welke je kunt samenvoegen, meestal zit de verbinding in de controller zelf.

Helaas zijn de protocollen niet uitwisselbaar, zelfs stairville/ showtek die intern erg op elkaar lijken,(3 pol stekkers en lcd scherm en opbouw controller exact het zelfde) Ook mijn china seekway tubes (zie foto's topicstarter) zijn onderling niet goed uitwisselbaar, maar dat komt weer door het aantal segmenten, en de kleuren die de tube vind dat hij moet weergeven bij een bepaald signaal. (de tubes werken wel allemaal op 1 controller, maar wat ze doen is verschillend) (ik heb 2 soorten en 1 contoller... zucht. Ik heb de website van deze fabrikant gevonden en de importeur in nederland, maar nog geen dealer. De importeur geeft geen gehoor.

KEnt iemand deze producten en weet iemand waar ik ze kan kopen!? Dan hoor ik dat graag.

link (even site op engels zetten en dmx 512 controller zoeken, ik heb de simple controller)


Mijn advies! houd het bij een merk!

Mocht iemand kapotte tubes hebben, of nog een (onbekende) controller over hebben of te koop, dan houd ik me aanbevolen. Hobby ik lekker verder!
Topic: Welke Led Tube / Controller ? (15-11-2008 21:39:00)
De stairville controller werk niet op deze tubes.. (24 mogelijkheden met 4 draadjes... zucht... Hoop werk geen resultaat) Ga nu op zoek naar de seekway.. Weet je toevallig een typenr?
Topic: Processor echt nodig? (22-10-2008 15:56:00)
DAt heb ik dus nooit begrepen. Hoe zit dat dan? En hoe reken je dat uit? Leek mij dat de afstand van de geluidsbronnen tot het publiek tot de toppen en tot de subs het zelfde is. Geluidsnelheid is onafhankelijk van de frequentie toch? ( o sorrie ik zie nu dat er nog posts zijn.. dit is achterhaald, mod's bericht mag weg! (kan niet wissen??))
Topic: samenvoegen diverse onderdelen voor een groot feest! (14-10-2008 16:59:00)
ok gespiegeld in de vloer, moest echt even denken wat je daar mee bedoelde.

Dus, bandpass naast elkaar (uitgangen onder) is nooit een slecht plan. uitgangen tegen elkaar ook niet erg. Ik ga er eens mee experimenteren. Fijn i.e.g. dat ik nu allemaal bandpass heb en geen hybride meer.

Moet ik een delay gebruiken als de bandpass (4x) op zelfde afstand van t publiek staan als de toppen (4x) , voor de toppen, of kan dat best zonder.
Topic: samenvoegen diverse onderdelen voor een groot feest! (6-10-2008 21:49:00)
Of is t beter om ze in de breedte te koppelen, dus uitgangen bij elkaar ingangen bij elkaar (heb er 4, zelfde vermogem..) 4 op rij is wel wat veel trouwens haha. (4 meter breed)
Topic: samenvoegen diverse onderdelen voor een groot feest! (5-10-2008 11:33:00)
ok, als je bandpass kasten wilt stacken, moet je dan gewoon de " ingang" en " uitgang" boven op elkaar stapelen?
Topic: samenvoegen diverse onderdelen voor een groot feest! (2-10-2008 17:57:00)
HAd op t laatste feest dus 2x bandpass en 2x hybride, beide op aparte versterkers maar zonder delay. Ze stonden ook op dezelfde afstand t.o.v. t publiek. Ik bouw nu 2x bandpass bij, en met de hybrides moet ik ff zien wat ik doe. Als ik alleen bandpass basskasten heb staan (short throw duss) heb ik dan voldoende bereik binnen? in een zaal van zeg 15 meter? MOet ik dan ook nog met delays gaan rommelen?

Als ik de hybrides wel wil handhaven (meer kick/ long throw ) nu is er ruim voldoende sub - laag. Hoe zou ik dan de delay moeten instellen? En is dit uberhaubt verstandig
Topic: samenvoegen diverse onderdelen voor een groot feest! (2-10-2008 15:12:00)
eeeh zou je dat iets preciezer kunnen omschrijven?