Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van StijnS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van StijnS (Pagina: 18 van 20)
Topic: Bevindingen rookverbod in de horeca. (9-7-2008 19:35:00)
jammer dat veel mensen direct geloven wat de overheid schreeuwt.. Ofja, eerder triest
Als jij had gezien hoe mijn grootvader overleden is, zou je geen sigaret meer durven aanraken...
Hij was een verstokte roker, en heeft zich letterlijk het bloed uit de longen gehoest...
En dan zou roken gezond zijn?
Mja, 't is jouw leven, jij beslist zelf hoe je graag dood wilt gaan... Maar trek aub geen andere mensen mee in je eigen dood, ga je sigaretje roken waar er geen mensen zijn die graag nicotinevrij blijven.Topic: Beveiliging harde schijf muziekcomputer (9-7-2008 14:28:00)Waarom? Als de user credentials (naam/wachtwoord (eventueel nog met werkgroep of domein) kloppen met die van de NTFS schijf is hij, na mounten, ook op het nieuwe systeem gewoon benaderbaar.
(Gelukkig maar voor velen ;-)Windows checkt niet op gebruikersnaam, maar op een of andere unieke ID code die elke account toegewezen krijgt... (Meen ik mij toch iets van te herinneren)Topic: Beveiliging harde schijf muziekcomputer (9-7-2008 12:56:00)
Windows -> F1 toets (zo vaak vergeten), NTFS intypen en lezen maar.Als je dat doet, maak je best ook ineens een image van de harde schijf (met user profiles) van de muziek pc. Anders kun je de harde scijf met muziek niet meer lezen als je de pc opnieuw installeert. (Mja, niet meer lezen op de "normale" manier, NTFS spul is nog altijd te kraken...)Topic: Bevindingen rookverbod in de horeca. (7-7-2008 12:21:00)
Nu meet ik mijn blauwe powerlock. (Nul-lijn)
176V / 12A
Volgens mij heb ik zeker spanning op mijn nul-lijn.Dus je meet 176V tussen de nul en ...?Topic: Geslaagd?!?! (28-6-2008 14:01:00)
de richting wetenschappen-wiskunde!
Heb daarna het feest kompleet kunnen maken door te draaien op het Galabal van onze school!He, je bent van Houthalen? Welke school?
Topic: krachtstroomverloopje? (27-6-2008 16:14:00)
Een Perilex kan 3xF+N+PE zijn (dus zoals je het wilt hebben) maar wordt soms ook exotisch aangesloten (dus meten is weten in zo'n geval).Het klopt toch dat je bij dit soort aansluitingen niet de drie fases volledig mag belasten? Dit omdat de nulpen daar niet op berekend is?
Tenminste dit is mij ooit verteld bij de bouw van een school.Als je de drie fases even sterk belast (hoe sterk dan ook), loopt er geen miliampère stroom door de nulgeleider.
Topic: Geslaagd?!?! (27-6-2008 09:18:00)
Mr. Edie schreef:
Dood gaan door roken
jammer dat veel mensen direct geloven wat de overheid schreeuwt.. Ofja, eerder triest
Hij was een verstokte roker, en heeft zich letterlijk het bloed uit de longen gehoest...
En dan zou roken gezond zijn?Mja, 't is jouw leven, jij beslist zelf hoe je graag dood wilt gaan... Maar trek aub geen andere mensen mee in je eigen dood, ga je sigaretje roken waar er geen mensen zijn die graag nicotinevrij blijven.
Dré schreef:
StijnS schreef:
Als je dat doet, maak je best ook ineens een image van de harde schijf (met user profiles) van de muziek pc. Anders kun je de harde scijf met muziek niet meer lezen als je de pc opnieuw installeert.(Gelukkig maar voor velen ;-)
Dré schreef:
Als het gebruikt wordt onder een XP of Vista systeem dan kun je alles wat je wilt instellen nadat je de schijf NTFS geformatteerd hebt (of omgezet hebt naar NTFS). Even klein beetje inlezen en hoppa, je hebt geen extern gedoe nodig met bestandsencryptie (want precies dat wordt hierboven aangegeven). En reken maar dat encryptie z'n weerslag zal laten gelden op de performance van een schijf/systeem. Sterker nog... Het is letterlijk een mug doodslaan met een sloophamer.Windows -> F1 toets (zo vaak vergeten), NTFS intypen en lezen maar.
In plaats van een rookverbod kunnen ze veel beter de prijs van de sigaretten de lucht in jagen en de belastingen wat verminderen... Rookprobleem lost zichzelf op...
Topic: Beveiliging harde schijf muziekcomputer (1-7-2008 16:49:00)Je zou natuurlijk ook de externe hdd samen met de PC in een kist kunnen bouwen, en deze voorzien van een slot, zodat men een sleutel nodig heeft als men aan de bekabeling wilt komen.
Topic: Beveiliging harde schijf muziekcomputer (30-6-2008 17:36:00)Probeer Illusion vast te krijgen. Als dit op een pc geïnstalleerd staat kan een gebruiker alles veranderen wat hij wilt, maar 1x opnieuw opstarten en de pc staat terug "zoals hij was".
Dit gecombineerd met verschillende windows policy's zou genoeg beveiliging moeten opleveren.
Overigens zet je een snelkoppeling naar het muziekprogramma in de map "Opstarten" in het start menu. Dan start het muziekprogramma automatisch als ze de PC aanzetten. Ook voorzien dat de gebruiker met beperkte rechten automatisch aangemeld wordt.
Topic: krachtstroomverloopje? (30-6-2008 17:30:00)Dit gecombineerd met verschillende windows policy's zou genoeg beveiliging moeten opleveren.
Overigens zet je een snelkoppeling naar het muziekprogramma in de map "Opstarten" in het start menu. Dan start het muziekprogramma automatisch als ze de PC aanzetten. Ook voorzien dat de gebruiker met beperkte rechten automatisch aangemeld wordt.
Douwe schreef:
Als spanning = voltage (U=V) en stroom = ampere (I=A)Nu meet ik mijn blauwe powerlock. (Nul-lijn)
176V / 12A
Volgens mij heb ik zeker spanning op mijn nul-lijn.
djsebas schreef:
Ik heb woensdag men diploma van het middelbaar onderwijs in ontvangst mogen nemen inde richting wetenschappen-wiskunde!
Heb daarna het feest kompleet kunnen maken door te draaien op het Galabal van onze school!
dj-bart schreef:
Dré schreef:
Als die pen in het midden wellicht een platte pen is dan is het mogelijk een Perilex (zie webshop voor afbeelding).Een Perilex kan 3xF+N+PE zijn (dus zoals je het wilt hebben) maar wordt soms ook exotisch aangesloten (dus meten is weten in zo'n geval).
Tenminste dit is mij ooit verteld bij de bouw van een school.
Edit Mod: Let even op je quotes (ging niet helemaal goed)
Gisteren rapport gaan afhalen en geslaagd als beste van de klas...