Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Rekal

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 18 van 20)

Topic: 150 / 250 watts? (2-6-2005 17:43:00)
Ik werk ongeveer om de 2 weken met JB systems Spot Queen headjes met een 150w hti lamp erin. en ik moet zeggen dat ze ;
10% feller zijn dan een JB Varyscan 3 ( 200msd )
30& feller zijn dan een Martin 218 ( 250msd )
10% feller zijn dan een Showtec bat one ( dipsitch model ) ( 250halo )

dus er hangt echt ongeloofelijk veel af van de optiek in die dingen.
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (27-5-2005 02:55:00)
LOL ,er vraagt mij iemand op msn .
Zeg nauw es eerlijk ,,,je wilt het alleen voor de sier he.
ik andwoord ;
JA NATUURLIJK ! ik wil het zo omdat ik het mooi vind. en mss idd wil laten zien dat ik dat heb ,zo van kijk mij met mn vliegende boxen. is daar dan wat mis mee ?
ik heb er toch ook lang genoeg voor moeten sparen !
Je bouwt je auto toch ook niet om er dan nergens mee rond te rijden ( te showen dus )
Velgen erop ,komt je ook niet ten goede of lager leggen ,zijn alleen maar problemen ,,,( drempels,stoepen ed.. ) maar toch doen ze het.
Ruitjes tinten ,je ziet een pak minder / het kost geld / is het effectief ,,nee dus ,kost alleen maar hoop geld ,waarom doe je het dan ? voor de show.
waarom wil ik alles vliegen ? ,nou gewoon voor de show en de beperkingen die neem ik er graag bij.
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (27-5-2005 02:31:00)
Was ook eerst de bedoeling ! 4 topkasten ,maar er komt top genoeg vanaf ... mis een beetje laag.
hij begint pas lekker te lopen vanaf 100hz die Mz152 kastjes. staat wel op from 40hz/20Khz. maar de karesteriek toont dat hij pas bovenaan is op 120hz ofzo.
zelfs op de grond met statiefje komen ze bass te kort. ,is wel een zeer strak geluidje wat eraf komt. maar net die tikkel laag mis ik dus.

ik ken mensen die hangen gewoon een fullrange kastje tegen de muur en het is klaar.
om de bas die hij net een tikje mist op te vangen wou ik der die bassen bij hangen.

maar idd eve seriuus ,hoeveel % is dat dan ?
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (27-5-2005 02:22:00)
ooo dat kan ik je wel zo vertellen hoor
P = watt = vermogen ///formule : P = U x I *** I = P : U *** U = P : I

maaruhhh vertel het dan eens ?

hoe kom ik aan die 6db ?
quote van iemand;
Je hebt dus 6dB winst vanwege de verdubbeling van speakers
,ik zal wel mis zitten kan best. of ik zal zal 2 dingen door mekaar aant gooien zijn.
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (27-5-2005 02:11:00)
50% ? ashamed :$ ik dacht dat 6db verdubbeling was van geluid. ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (27-5-2005 01:51:00)
excuseer ,ivm met die db theorie / wie kan mij zeggen hoeveel % ik verlies van mij bassweergave ? ,, ik heb gezocht maar zo db technisch ben ik niet.

Ik ben mans genoeg mij hierbij te excuseren voor degene die mij kritiek hebben gegeven ivm mijn plannen. ( waartoe ik een poging gedaan heb op te vertellen waarom ik het zo persee wil en de bedeoling presies is )
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (27-5-2005 01:06:00)
en idd Comentaar op iets dat ik bedacht heb is een directe aanval op mijn plannen daartoe ,en wil dit dan ook liefst met fatsoenlijke uitleg erbij weten waarom iets dan niet zo gaat als ik dat dacht.
En als ik dat dan anders vind of denk te vinden mag ik mei toch zeker wel verdedigen / zoniet mijn exacte situatie uitleggen ?

Ik vroeg tenslotte wat ik het beste kan doen ( keuze uit 4 opties ,en ja ik weet zeker dat ik mn spul wil laten vliegen ( schreef ik niet voor niks in eerste bericht ) ).

Om verdere gezeik te voorkomen ,hou ik gewoon mn mond
en zul je wel gelijk hebben.
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (26-5-2005 22:20:00)
kijk hier heb ik wat aan.
Aha basjes meer graden naar onder dat de tops das al 1 ding wat ik ga doen.
Basverlies blijkt ook maar met 3db weiniger te zijn ,dus valt ook nog wel mee ( in mijn geval ) , dat zou dus 75% zijn in de plaats van 100% op de grond ,ongeveer dan toch.
en optie 1 omdat / hoe lager de bassen hoe beter ,,,okee ik neem het mee.

idd de basjes in brug en parren erin is niet echt bevorderend /// maar denk ook aan bv een muschroom daar zwieren die lampjen heel de tijd in links en dan met een hort en stoot naar rechts enzo.....
Een ze staan niet in rechtsreeks kontakt ( omwille van ong 15 cm ketting ertussen )
Topic: Daslight VS Sunlite (26-5-2005 17:53:00)
excuseert uw mij.
Topic: Boxen laten vliegen maar hoe ? (26-5-2005 17:12:00)

jop schreef:

Het maakt geen donder uit hoe je ze vliegt want ze koppelen toch niet. Ik zou de top iig recht hangen ivm met afstraling...
Maar waarom haal je niet gewoon line arrey van je site af (je hebt het niet en is overigens nog fout geschreven ook), hang je je topjes mooi een je trus en laat je die basjes lekker op de grond staat. Spaar je ook nog wat centen uit.

Groetjes Jop

ps: dit forum werkt verslavend de laatste tij wink ;)
over schrijf fouten gesproken ; lees er 6 in jouw post wink ;) . ( schrijffout is wel aangepast )

maargoed : is het dus zo dat het niet eens een Line Array systeem is ?
Mmm dus het is niet zo dat als je vliegrailzen hebt dat ie Line array is ?

Aha dan weet ik dat ook weer. ( dacht namelijk dat het wel zo was )