Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dewazige

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Dewazige (Pagina: 17 van 20)

Topic: bose wave cannon (28-10-2004 07:00:00)

martijnvaandering schreef:

hey maarten maastricht is me toch wel te ver :D , maar zijn er bedrijven die dit verkopen?

gr MArtijn
Hoi Martijn,

Dit soort buizen kan je wel halen bij wegenbouwbedrijven. die hebben vaak wel wat reststukken staan die je misschien wel voor een mooi prijsje kan meenemen. Professionele bouw(groot)handels hebben dit soort spullen ook wel anders kan je bij een bedrijf dat rioolbuis verkoopt wel wat bestellen. Neem dan wel de DIKwandige soort want je wil niet dat de buis gaat rammelen omdat het materiaal te slap is. Houd er ook maar rekening mee dat je voor een metertje buis dan ook wel 30 euro kwijt bent, wil je het ding daarna nog verven investeer dan ook maar in een goede kunststofprimer anders komt je verf er sneller af dan je hem erop smeert.
Topic: bose wave cannon (22-10-2004 14:01:00)
Ik heb nog wel wat stukjes van die buis liggen.
Alleen afhalen, wel gratis.
1 stuk van 80 en 1 stuk van 140 cm.
Topic: lasershow boven maastricht (12-9-2004 23:11:00)
En de duivelsgrot heet officieel groeve wijngaardsberg. (hoezo bekende?)

Zijn er mensen die me nog iets kunnen vertellen over die laser? de site van Laser Image ( www.laserimage.nl ) helt je ook niet verder
Topic: lasershow boven maastricht (12-9-2004 22:21:00)
Ik schaam me diep, Ik woon op steenworp afstand van maastricht op ongeveer 5 kilometer van de plek van die laser af EN IK HET HEM HELEMAAL NIET GEZIEN!!!
Een kennis die na zijn werk naar huis reed is op de a79 (Heerlen-Maastricht)niet afgeslagen naar valkenburg waar hij woont maar doorgereden naar maastricht om te kijken waar die heftige laser vandaan kwam.

Ik heb me laten vertellen dat de laser op fort sint pieter stond (een fort op een berg aan de rand van Maastricht wat lekker boven de stad uitsteekt) ter ere van een feest ivm nationale monumentendag wat dit jaar in het teken staat van verdedigingswerken.
Topic: 12" subjes (2-9-2004 16:38:00)
Bij de beyma sm115 (als je hem hier koopt) wordt een mooie tekening geleverd voor een +-130 liter BR kastje, meerdere mensen op het forum hebben met dit kastje goede ervaringen.

Het bovenstaande kastje vind ik maar een raar ding met die baffle (plaat hout waar de luispreker in zit) die schuin naar binnen loopt. Een schuine baffle neemt meer ruimte IN de kast in dan een vlakke baffle aan de voorkant van de kast waardoor de kastinhoud kleiner wordt.

Verder hou ik niet van geflighte kasten (maar dat is natuurlijk puur persoonlijk)
Topic: rook alleen op de grond (29-8-2004 09:08:00)
www.hoekloos.nl/international/web/lg/nl/likelghlnl.nsf/docbyalias/icebitzzz
www.icebitzzz.com/
Topic: Welke speakers in mijn ESW 1015's...? (29-8-2004 08:50:00)
Zo heeft iedereen weer een eigen motivatie om voor een bepaald type luidspreker te gaan.
Ik ben met mijn 18g-50 meer dan tevreden en dat zou ik waarschijnlijk ook zijn geweest met een 18lw1400. Mochten er nog baskastjes bijkomen dan worden dit weer gewoon 18g-50's, ik ben gewoon prima tevreden over die "gedateerde" techniek wink ;)

@edie

Waarom ga je nu weer kijken voor behringer baskastjes? die behringers vallen in het niets als je ze gaat vergelijken met kwalitatief heel nette kastjes zoals je die eerst wilde maken (18sound18LW1400, Beyma18G-50).

Ik denk dat je voor jezelf eens op een rijtje moet gaan zetten wat je wil, wil je "budget"apparatuur waarbij je voor redelijk weinig geld best veel volume koopt of ga je het echt serieus aanpakken en kies je voor (semi)pro apparatuur (waarvoor je dan maar wat langer moet sparen maar dan heb je ook wat).
We proberen je te helpen met apparatuur maar je springt van de hak op de tak waardoor je amper te volgen bent en als jij niet eens weet welke kant je op wil hoe moeten wij je daar dan helemaal mee helpen?

(No offence!!!)

P.S. Als je eens wil luisteren naar een 18g50 kastje dan moet je me maar even een mailtje sturen. Ik woon in Maastricht dus er valt vast wel wat te regelen. (En nee, ik ben geen sjeng)
Topic: Welke speakers in mijn ESW 1015's...? (28-8-2004 14:42:00)
Met 2 van deze kasten (1 per kant) met een flinke versterker erachter kan (1000w rms) kan je wel 150 man voorzien van flinke bas.

Als je de luidspreker bij Dré koopt dan krijg je een tekening er bij. (zoals al veel vaker verteld hier op het forum, dit geldt ook voor de 18g-400 en sm 115 luidspreker)

De exacte buitenmaten zijn 54*60*60 (b*h*d) exclusief accessoires. ( en ook dit is gewoon terug te vinden op het forum).

Voor 2 kastjes heb je, als je het netjes zaagt, aan ongeveer 1,5 plaat (122*244) genoeg. Mdf 18mm kost bij de praxis/gamma 17 euro per plaat, multiplex iets van 45, ga als het even kan toch voor multiplex. Toen wij (sgrovert en ik) onze subjes gingen maken hebben we besloten dat om een deftige luidspreker een deftige kast hoort, als je 350 euro uit kan geven aan een luidspreker moeten die paar euro's voor goed hout je de kop ook niet kosten.

De kasten zijn met een beetje handigheid en redelijk materiaal eenvoudig te bouwen. Wij hebben ervoor gekozen de kasten te schilderen en we hebben alle handvaten en andere accessoires ingefreesd zodat niks uitsteekt, dit geeft een heel strak resultaat maar enige handigheid en kennis over het omgaan met een frees is hierbij wel noodzakelijk.

En idd, arme SF25's wink ;)
Topic: Welke speakers in mijn ESW 1015's...? (28-8-2004 14:13:00)
Een 18g-50 subje kan je voor ongeveer 500 euro wel in elkaar steken. hou er rekening mee dat dit wel ongeveer de minimumprijs is wil je er een beetje fatsoenlijke kast van maken.

De Huisman 18g-50 sub gaat trouwens niet zo mega laag hoor, het f3 punt zit ergens rond de 48Hz De 18g-50 is namelijk geoptimaliseerd voor spl, wil je echt sublaag kies dan de 18g-550 deze is geoptimaliseerd voor diepgang.
Topic: Welke speakers in mijn ESW 1015's...? (28-8-2004 14:04:00)
Ik heb een foto'tje weten op te duiken
members.aol.com/schallfr/tief.html