Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Snake
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 17 van 20)
Topic: sorry hoor, maar welke mixer... (26-6-2004 16:57:00)De Kaoss Pad II heeft geen aanraakgevoelig display, het is gewoon een touch sensitive "pad" zal ik maar zeggen.Topic: Het Ecler Nuo5-topic (24-6-2004 22:10:00)Ja inderdaad maar een ge-oefende dj die kan het toch beter, of niet? Ook qua bijsturen.Topic: Wat doen met je ouders? (24-6-2004 16:50:00)Dat is eigenlijk een nutteloze feature; elk midi apparaat heeft een tap tempo functie waar je het tempo mee kunt instellen. Of je dit nu op je mixer doet of op het bakje dat er paf naast staat... Natuurlijk is de interne clock leuk maar de vraag is hoe goed dat werkt. We weten allen dat een mens nog altijd beter twee muziekjes aan elkaar kan rijgen dan een beginner met om het even welke beatcounter.
Feit is wel dat sommige apparaten maar een resolutie hebben van 1 BPM, en niet van 0.1 BPM. Die laatste nauwkeurigheid is vereist om naadloos te kunnen mixen (enkel van toepassing voor dj's die dergelijk materiaal naast hun draaitafeltjes/cd spelertjes willen gebruiken natuurlijk).
In dit geval brengt een toestel dat MIDI time clock uitzend (zoals een Redsound MicroSync, Redsound Voyager, ... of een mixer met die functie) uitkomst. Op voorwaarde dat dat toestel een BPM resolutie heeft van 0.1 BPM. Het is nog maar de vraag dat de Ecler dat heeft. Is dit niet het geval (wat ik vermoed want het LED schermpje heeft maar 3 digits), dan heb je aan die MIDI aansluiting twee keer niks. Je kunt die dan beter niet gebruiken, spaar je de kostprijs van een MIDI kabeltje uit...Topic: Beat Counter (22-6-2004 21:40:00)Inderdaad daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar neem van me aan dat het meeste werk dus in de studio gebeurt. Het leukste deel van het geheel is dan weer het live gebeuren. Ik weet niet of de broers enkel draaitafels gebruiken of ook MIDI apparaten, maar als het echt zo is dat ze over het geheel samples layeren enzovoorts dan lijkt me dat wel (ik heb ze zelf nog nooit live aan het werk gezien, ken ze enkel van hun cd).
Topic: Beste programma om mee te producen? (16-6-2004 22:00:00)Graag gedaan uiteraard.Topic: Beste programma om mee te producen? (16-6-2004 21:06:00)
Heb je trouwens iets gehad aan mijn mailtje destijds? Heb je dit wel ontvangen?Topic: Beste programma om mee te producen? (16-6-2004 20:52:00)Als ik van jou was zou ik nog even wachten met die Kaosspad en éérst voor een MIDI controller gaan. Dat is echt heel essentieel als je muziek wilt gaan maken, zeker met de computer.
Als ik zoals jij met software zou werken dan zou ik enkel een Remote als optie nemen (maar dan niet een 25 toetsen versie, beetje groter toestenbord). Een gewogen toetsenbord is ook mogelijk, met dan een knopjesdoos/schuifdoos van Kenton erbij. Die Remote is echt een hele mooie veelzijdige controller.
www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-159994.html
Verzendkosten zijn 8 euro. Heb ik persoonlijk goede ervaring mee.
Bij de mannen die Dré minder graag heeft (je zult wel weten waarover ik het heb) is de Remote 25 echter in de aanbieding (299), lager in prijs heb ik nog nergens anders gezien.Topic: Beste programma om mee te producen? (15-6-2004 20:16:00)
thnx voor je moeite,
Ik kom hier morgen op terug!!
Tja inderdaad een eindje scrollen... En dat allemaal om de hulpeloze medemens een handje toe te steken
DJ-Ipkiss schreef:
Daarom zal de mixer beter zijn maar heeft hij al niet een touch sensitive display zoals de korg heeft!Dré schreef:
Nou... De Beatkeeper van Numark (zoals in de Axis spelers) is toch wel HEEL erg goed in het herkennen van de beat. Zeker als je hem in het begin even een kleine "assist" geeft (een optie die Pioneer totaal over het hoofd gezien heeft op haar spelers...).Je moet ze gewoon zeggen dat dit je hobby is, dat je dit graag doet enzovoorts, wat je motivatie is, ...
Topic: Ervaringen met Roland Groovebox MC 909 (24-6-2004 16:26:00)Ik heb deze week de SX (met sampler) eens getest, ik moet zeggen dat ik zeer verrast was. Maar van die buizen daar hoorde ik nauwelijks iets van, enkel wat ruis als je de gain van die buizen opendraaide... Misschien heb ik wat over het hoofd gezien want in een filmpje kan je toch duidelijk horen hoe de buizen een distortion teweeg brengen. Of misschien is dat de delay.
Ik heb trouwens de ER-MKII (metaal) mee naar huis genomen, hier ben ik zeer tevreden mee.
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (24-6-2004 14:21:00)Ik heb trouwens de ER-MKII (metaal) mee naar huis genomen, hier ben ik zeer tevreden mee.
spongebob schreef:
iemand de midi aansluiting al opgemerkt ? met automatische interne clock ;)Feit is wel dat sommige apparaten maar een resolutie hebben van 1 BPM, en niet van 0.1 BPM. Die laatste nauwkeurigheid is vereist om naadloos te kunnen mixen (enkel van toepassing voor dj's die dergelijk materiaal naast hun draaitafeltjes/cd spelertjes willen gebruiken natuurlijk).
In dit geval brengt een toestel dat MIDI time clock uitzend (zoals een Redsound MicroSync, Redsound Voyager, ... of een mixer met die functie) uitkomst. Op voorwaarde dat dat toestel een BPM resolutie heeft van 0.1 BPM. Het is nog maar de vraag dat de Ecler dat heeft. Is dit niet het geval (wat ik vermoed want het LED schermpje heeft maar 3 digits), dan heb je aan die MIDI aansluiting twee keer niks. Je kunt die dan beter niet gebruiken, spaar je de kostprijs van een MIDI kabeltje uit...
Reind schreef:
Ik doe het ze in ieder geval niet na. En ze doen wel een hoop van te voren inderdaad maar zelfs dan nog zijn ze in mijn ogen de beste op dit gebied.Dan voel je best wel een lullig en knullig dj'tje als je die 2 aan het werk hebt gezien.
Komkom Reind zo slecht ben je nu ook toch niet?
Dré schreef:
Nog bedankt voor de tips.Dré schreef:
Ach, ik stuur wel vaker een klant naar Feedback als ik het zelf niet heb.
Dacide schreef:
MAar ik wil dus wel nog een kaospad en een midi controller kopen deze zomer.Als ik zoals jij met software zou werken dan zou ik enkel een Remote als optie nemen (maar dan niet een 25 toetsen versie, beetje groter toestenbord). Een gewogen toetsenbord is ook mogelijk, met dan een knopjesdoos/schuifdoos van Kenton erbij. Die Remote is echt een hele mooie veelzijdige controller.
Weet je toevallig een paar goede verkoopadressen (URL?)
Aangezien Dré dergelijke stuff toch niet verkoopt post ik hier wat links (indien problemen verwijder ze dan maar):www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-159994.html
Verzendkosten zijn 8 euro. Heb ik persoonlijk goede ervaring mee.
Bij de mannen die Dré minder graag heeft (je zult wel weten waarover ik het heb) is de Remote 25 echter in de aanbieding (299), lager in prijs heb ik nog nergens anders gezien.
Merci beaucoup pour le vottre moeite
Alstublieft :)
Dacide schreef:
wat een lap tekst man!thnx voor je moeite,
Ik kom hier morgen op terug!!