Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Pascal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Pascal (Pagina: 17 van 20)
Topic: Audience Delight (13-11-2008 23:25:00)Yeah right! Ja ik heb ze ook in Skytech boxen gezien....
Lekker weer goed onderbouwt!!Topic: Nieuw set RCF (4-11-2008 15:38:00)Jazeker hoor! Bij de 'betere' HiFi zaken willen ze je graag van hun dure signaal kabel aansmeren, dus..DOEDAT
!Topic: samenvoegen diverse onderdelen voor een groot feest! (5-10-2008 03:28:00)
short throw duss) heb ik dan voldoende bereik binnen? in een zaal van zeg 15 meter? MOet ik dan ook nog met delays gaan rommelen?Hoezo short throw? Juist een 6e order Band Pass kan op de lange afstand erg ver komen.
Nogmaals, een Band Pass kast ontwikkelen is vele malen lastiger dan een 'gewone' Bass Reflex ontwerp.Niet ieder merk zal zich die ontwikkelings kosten kunnen permiteren en kiezen dus voor een 'simpeler' ontwerp.
Daarom zie je bij de 'gerenomeerde' merken (NEXO,L'acoustics,Adamson als voorbeeld..)
veel Band Pass principes in hun laagkasten sigment.
Of je nu een Band Pass of een Reflex kast hebt, alles wordt pas 'gezellig' indien je er meerdere per kant zet..
PascalTopic: Extra subs bij glijbanen / SA 4530 (24-9-2008 15:48:00)
djbram schreef:
Ben ze wel eens tegen gekome met EV woofers
Lekker weer goed onderbouwt!!
70m2 is wel erg klein, 7x10 meter?? Da's een lachertje!!!
Zo groot is mijn woonkamer ook, en er staan 2 KEF 102.3 luidsprekers
!!!!
Niet echt relevant dus...
Dave
Topic: Audience Delight (31-10-2008 14:09:00)Zo groot is mijn woonkamer ook, en er staan 2 KEF 102.3 luidsprekers
!!!!Niet echt relevant dus...
Dave
AD, Audience Delight, tegenwoordig weer anders van naam, vroeger ProfSound, leuke kastjes toen, veel met coaxiale toppen, bassen vielen tegen ja..
Mocht geen Profsound meer heten, bestond al als bedrijf in de buurt van Veldhoven..
Vandaar toen Audience Delight, nu dus weer anders...
Ook weer geweest van 'Hollanders' in Spanje, veel geladen met Beyma.
Leuke kastjes waren dat...
Pascal
Topic: Vette amp van Crown (21-10-2008 04:26:00)Mocht geen Profsound meer heten, bestond al als bedrijf in de buurt van Veldhoven..
Vandaar toen Audience Delight, nu dus weer anders...
Ook weer geweest van 'Hollanders' in Spanje, veel geladen met Beyma.
Leuke kastjes waren dat...
Pascal
Had Meyer of EAW ook niet zoiets gemaakt??
Errug leuk!
Topic: Crown XLS5000 (16-10-2008 03:15:00)Errug leuk!
Als je een Bass kast hebt met twee 8 Ohm luidsprekers parallel, dus 4 Ohm, zal je problemen krijgen als je in 'bridge-mode' dit wilt aansturen.
Daar kan de XLS serie tot de 5000D niet tegen!
Pascal
Topic: dikte kabels (actieve) monitor boxen (7-10-2008 02:03:00)Daar kan de XLS serie tot de 5000D niet tegen!
Pascal
doedat schreef:
Voor mijn actieve monitor boxen gebruik ik XLR kabels van het merk Neutrik, of XLR naar jack van een goedkoper merk, en vader -die in een band speelt waar nogal veel microfoons worden gebruikt- denkt dat het microfoon kabels zijn en deze wel eens te dun zouden kunnen zijn voor (actieve) monitor speakers. Hiervoor zouden dikkere kabels bestaan die beter geluid afgeven?
!stieno schreef:
Als ik alleen bandpass basskasten heb staan (
short throw duss) heb ik dan voldoende bereik binnen? in een zaal van zeg 15 meter? MOet ik dan ook nog met delays gaan rommelen?Nogmaals, een Band Pass kast ontwikkelen is vele malen lastiger dan een 'gewone' Bass Reflex ontwerp.Niet ieder merk zal zich die ontwikkelings kosten kunnen permiteren en kiezen dus voor een 'simpeler' ontwerp.
Daarom zie je bij de 'gerenomeerde' merken (NEXO,L'acoustics,Adamson als voorbeeld..)
veel Band Pass principes in hun laagkasten sigment.
Of je nu een Band Pass of een Reflex kast hebt, alles wordt pas 'gezellig' indien je er meerdere per kant zet..
Pascal
Joh, ga lekker die glijbanen verkopen en een stel hybride 15 of 18 inch kasten inzetten, bespaard je iets meer ruimte bij opslag en transport en gaat lekker hard en diep.
Pascal
Topic: Bouw 2st manifold (17-9-2008 08:23:00)Pascal
Nou, hoe zijn de testen gegaan??
Heb je ook foto's gemaakt ervan?
Pascal
Topic: aansluiten crossover........ (10-9-2008 02:30:00)Heb je ook foto's gemaakt ervan?
Pascal
Kijk eens precies welke versterker hij toepast, dan weet je wel waarom hij praat over 'Jack' doorlus....
Crest CPX of Peavey PV, zoek maar..........
Dave
Crest CPX of Peavey PV, zoek maar..........
Dave