Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj pyro

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 199 bijdrage(n) van Dj pyro (Pagina: 17 van 20)

Topic: equalizer (17-10-2005 23:10:00)
In de techtalk onder luidsprekers staat uitgelegd waarom dit gedaan wordt. Het is natuurlijk geen verplichting, maar als je echt alles uit je kasten wil halen is het wel aan te raden.
Topic: equalizer (17-10-2005 12:20:00)
Ja dat is ook een optie, maar een MP1800 geeft maar 600 Watt bij 4 ohm dus dan is dat maar net gepast om je subwoofers aan te drijven.
Normaal moet je rekenen dat je vetsterkervermogen 1,5 to 2x het vermogen van je boxen moet zijn. Dus in jou geval heb je een versterker nodig van ongeveer 900 - 1200 Watt.
Het is natuurlijk jou keuze, en je kan het doen met een MP1800, maar moest ik het zijn, ik zou toch iets zwaarder gaan
Topic: equalizer (16-10-2005 13:00:00)
Nu kan je 2 dingen doen.
De versterker die je hebt is maar juist gepast om de baskasten aan te drijven.
Ofwel koop je een versterker bij voor je toppen vb een DAP P-900 en daarbij een cross-over.
Ofwel neem je jouw versterker voor de toppen, waardoor deze zeker voldoende power gaan krijgen, en koop je een extra versterker bij voor je baskasten. vb een P-1600 of een P-2000.
Ik zou persoonlijk voor optie 2 gaan, zodanig dat je nog wat power over hebt.
Topic: equalizer (12-10-2005 17:15:00)
Inderdaad als de subs 8 ohm hebben, dan zijn ze zwaar underpowered.

Aan Dj Jerom: Kan je de specificaties van de top en baskasten eens posten?
Topic: equalizer (12-10-2005 00:56:00)
Normaal moet je rekenen: vermogen versterker = ongeveer 1,5 maal vermogen luidspreker.

In jouw geval:
Je baskasten zijn 600W en je toppen 200W.
Je versterker geeft een vermogen van 600 watt bij 4 ohm.

Hieruit kunnen we afleiden dat je je baskasten eigenlijk underpowered.

Wat ik nu zou doen is da MP1800 voor de bassen gebruiken, hoewel je daar eigenlijk nog een iets zwaardere versterker voor kan gebruiken.
En voor de toppen een DAP P-900 bijkopen samen met een cross-over.

Je kan natuurlijk ook de MP1800 gebruiken om je toppen mee aan te drijven en een zware amp kopen voor je baskasten, maar dan moet je wel goed opletten dat je je toppen er niet doorblaast.
Topic: equalizer (11-10-2005 16:47:00)
Ik zou zeggen.
Gebruik de wharfdale versterker voor je bassen aan te drijven.
Koop hier een behringer crossover bij en een paladium P-900 bij.
Daarbij nog de nodige kabels om heel het zaakje aan te sluiten en je bent vertrokken.
Topic: equalizer (10-10-2005 11:32:00)
Je zal inderdaad 2 versterkers nodig hebben dan of alles mono op 1 versterker zetten. Maar als je gewoon een equaliser ga je zowel de bassen als de toppen het volle signaal sturen.
Tenzij dat er in de baskasten pasief gefilterd wordt natuurlijk dan kan je wel met een EQ werken.
Topic: equalizer (10-10-2005 00:55:00)
Zou het niet kunnen dat je een cross-over nodig hebt ipv een equalizer, aangezien je met top en baskasten werkt.
Een enqualizer dient enkel om je tonen bij te regelen. Een cross-over zorgt ervoor dat het laag naar je baskasten gaat en het mid/hoog naar je toppen
Topic: Martin Mania SCX500 scanner (10-10-2005 00:34:00)
Inderdaad, de color, gobo rotation, wil niet zeggen dat de gobo's op zich ronddraaien, maar dat hij automatisch het gobo en kleurenwiel laat ronddraaien, zodat hij telkens vanzelf van gobo wisselt.
Topic: Martin Mania SCX500 scanner (25-5-2005 19:27:00)
Ik zou toch ook opteren om deze spullen eerst eens te gaan testen voor ze in huis te halen.
Het gaat hier inmiddels om een productie waar bijna niemand nog ervaring mee heeft dus je weet niet waar je aan begint. Het zou zonde zijn van je 900€ als je ze zou kopen en dan zou moeten zeggen, "eigenlijk is het toch niet wat ik wou"
Op het zicht ziet het er wel een heel leuk scannertje uit voor een deftige prijs, maar prestaties kan je niet op een foto zien.