Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van JVS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van JVS (Pagina: 17 van 20)

Topic: Zekering knalt er steeds uit met LEM Procon 1500 (5-2-2008 19:47:00)

Roytje schreef:

....de oplossing zoals ik die voor mijn mission 1500's gebruik. Het voordeel van deze schakeling is onder andere dat je de doorschakel-tijd vrij precies kunt bepalen door de juiste condensator te kiezen.
Zet wel even een dikke zenerdiode over de elco's....! Mocht de relaisspoel defect raken of losgaan (bij 't experimenteren) dan heb je met een beetje pech twee elco's in het rond vliegen of erger..
Topic: Zekering knalt er steeds uit met LEM Procon 1500 (5-2-2008 00:42:00)
Zoals ik heb al enkele malen heb toegepast:

NTC in serie met de trafo, en een relais met maakcontact parallel over de NTC. De spoel van het relais hang je via twee diodes parallel over de output-relais van de versterkermodules. De NTC zal de inschakelstroom nu fijn begrenzen, en na 1-3sec netjes overbrugd worden door het relais om onnodige warmteontwikkeling te voorkomen.
Grote continu stromen door de NTC kunnen immers pas gaan lopen wanneer minstens één uitgangsrelais bekrachtigd is.

In alle gevallen: NTC goed monteren, liefst (zoals Dré al aanhaalde) draden vastschroeven en niet solderen. Bij een defect aan de voeding kan een NTC vrij heftig ter ziele gaan.

Begin er overigens enkel aan als je er voldoende kennis van hebt, anders kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Ben je er niet goed in thuis, pas dan gewoon de "10m oranje tuin-verlengkabel"-methode toe.
Topic: nieuwe woofer kraakt (27-1-2008 21:50:00)
Druk de konus eens voorzichtig recht naar voren en achteren met de hand. Voel je nu ergens wrijving ?
Met signaal erop, hoor je de vervorming ook op laag volume, of enkel als je hem flink aanstuurd ?

Als je dit geluid enkel hoort bij harde uitsturing, en het is een soort van klak-klak geluid dan slaat je driver véél te ver uit. Controleer in dat geval je subsonic filter, en controleer of de kast nergens lekt (losse panelen, losgeraakte bassreflexpoorten etc.).
Topic: Budget topkasten (9-1-2008 23:40:00)

Dei schreef:

.....
Foto van het filter
schema van het filter
.....
Doet je versterker het nog ?

In zowel je LF alsook je HF-filter zit iets radicaal fout als het daadwerkelijk aangesloten is zoals je op de foto hebt aangegeven en in het schema staat. Bij het LF-filter hoort de condensator naar de "-" NA de spoel te zitten. Bij het LF-filter hoort de spoel naar de "-" NA de condensator te zitten.

Momenteel ziet je versterker vrijwel een kortsluiting..!
Topic: 2de hands crown MA5000vz VS 2de hands crest 9001 (19-12-2007 11:47:00)
Heb je die Crown CE4000's al eens in een direct vergelijk met een Crest 8001, QSC MX3000a op het laag gehad ?

De gespecificeerde "Line current draw" bij 230V van maar 3,7A doet me een beetje vermoeden dat er een vrij lichte geschakelde voeding in zit.. En die valt bij subbas-gebruik vrij rap door de mand..

Ik ben benieuwd !
Topic: Complete band uitversterken (8-12-2007 13:09:00)
Zonder verdere ervaring een bandje uitversterken is niet aan te bevelen. Tevens kun je niet zomaar "6" microfoons uitversterken, maar heb je een passende set nodig (denk o.a. aan drumkit).

Daarnaast heb je ook enkele compressoren nodig. Gates zijn leuk, maar niet noodzakelijk (wel handig op de drummic's, maar pas naar grijpen als je de rest goed onder de knie hebt).

Welke mixer ga je gebruiken voor deze toepassing ?

Waar ergens gaat het feest plaatsvinden ? Als het van jouw uit zuidelijk ergens gaat plaatsvinden, kan ik misschien wat voor je betekenen..
Topic: Geluid op carnavalswagen (6-12-2007 23:52:00)

keepvogel schreef:

... een generator op afterkas aan ( 90 kva ) en die word bekrachtigt door de traktor dit werkt super meer dan genoeg vermogen alles goed weg gewerkt geen generator die je nergens kwijt kunt want die hangt gewoon in de hef inrichting van de traktor en de wagen
Ik neem aan dat je de aftakas bedoeld. Erg gevaarlijk overigens om hier elektronische apperatuur op aan te sluiten. De frequentie is direct afhankelijk van het motortoerental van de tractor en ook de spanningsregeling kan hierdoor buiten zijn regelbereik komen. Dit soort generatoren zijn meer bedoeld voor verlichting of om op te lassen, maar m.i. niet om electronische apparatuur achter te hangen..
Topic: Stage Accompany Blue Box. (1-12-2007 12:06:00)
Over het algemeen is dat SA-spul best nog wel te repareren. Uitgezonderd wanneer er eindtransistoren in elkaar in sluiting zijn gegaan, en daarbij emitter-weerstanden zijn afgebrand. Ik heb nog in geen enkel ander merk versterkers types emitterweerstanden gezien die zo spectaculair afbranden als die in een SA. (gat van ca. 15mm doorsnede in PCB)..

Over het algemeen zit het SA-spul echter best netjes in elkaar en vrijwel zonder toepassing van exotische onderdelen.

Mocht je willen dat ik een keer een blik werp op de betreffende modules, stuur me even een mailtje..
Topic: Multikabel voorzien van multistekker (30-11-2007 13:25:00)

Watt-Xtra schreef:

... neem aan dat men bij de 72polige ook zo telt?

Als ik de aux-en en de master out aansluit waar moet ik dan beginnen met tellen? master out op de laatste pennen? en dan terug tellen van 4aux naar 1 aux?
daar gaat het voornamelijk om.
De 72 pins wordt bij mijn weten niet zo veel gebruikt voor FOH<>stage multi's. Meer voor effectracks en subsnakes.

Betreffende de AUX-indeling, daar kom je nog wel eens wat verschillen tegen.
Wat ik meestal zie (en hoe ik het zelf ook doe):
- paar 36 = Master L
- paar 35 = Master R
- paar 34 = Aux 1
- paar 33 = Aux 2
etc..

Op een kleine multi heb ik dan 12 kanalen heen, en 2 master + 2 auxen retour. Op een grote multi 28 heen en 2 master + 6 auxen retour. (en alle multi's / mixers zijn qua bekabeling dus compatibel vanwege het alles-HAN108 verhaal).
Topic: Multikabel voorzien van multistekker (30-11-2007 00:25:00)
Aansluitschema uit een google-hit geplukt

Eventueel kun je ook even op het L&G forum zoeken, daar staat een hele hoop geschreven over multicores en bijpassende connectoren / pinouts.

Aansluiten van een multicore in een 10B (72DD) of 16B (108DD) behuizing is geen probleem mits je een beetje netjes werkt. Dus niet alle paartjes op dezelfde lengte afknippen, van pennen voorzien en het geheel proberen erin te frotten, maar netjes het inbouwwerk in een machineklem vastzetten tesamen met de kabel, en dan alles netjes paar voor paar op lengte knippen, van pennen voorzien en indrukken.

Een 40-parige Klotz PUR multicore kreeg ik met gemak passend in een 16B low-profile Harting behuizing.
Let wel op, ik heb het enkel over de originele "Harting" modellen. Merken als Ilme, Weidmuller en nog wel enkele anderen leveren ook "Harting"-compatibel spul, echter hoe het daar met de inbouwruimte zit weet ik niet. Ik bestel 't spul iniedergeval rechtstreeks bij Harting, dan hoef ik me over de kwaliteit geen zorgen te maken.