Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stieno

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 17 van 20)

Topic: Topkasten bouwen met Beyma FD 250 filter (4-10-2009 23:48:00)
Welkom harm.

Een aparte volgoorde van ontwerpen houd je er op na. Logischer lijkt me om eerst bij de drivers te beginnen. Wat je nu moet doen is zoeken naar componenten voor dit filter en voor een kast met inhoud x.

Toppen ontwerpen is al niet eenvoudig. Lijkt me handiger om na te gaan in welke kasten deze filter wordt toegepast en die kast met die componenten na te bouwen. Als je niet te erg gehecht bent aan je nieuwe filters, zou ik kijken voor wat voor componenten de kasten die je hebt bedoeld zijn.

Je hebt een aardig budget (op wat voor subs moet het geheel komen te staan?) Pak dit dan ook goed aan.

gr Stieno
Topic: Sweetlight vraag (20-9-2009 17:41:00)
Ik heb de meest recente versie.
Topic: Sweetlight vraag (15-9-2009 23:30:00)
Hier verder dan maar:

Ik probeer in de software van sweetlight een " fixture select " button te maken. Zodat je in " live " kunt kiezen welke fixtures er mee doen met een bepaalde scene.

Ik had bedacht dat je dan het tabblad 2 x zou kunnen openen, en dan bijvoorbeeld de overige fixtures een andere scene zou kunnen laten afspelen, of een instructie zou kunnen geven met een gewone tafel.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar. Iemand tips hoe ik een override button kan programmeren die alle kanalen voor een bepaalde fixture op off zet? (dus niet op 0?) Bedankt.
Topic: hti 150 90v of 100v (21-8-2009 19:31:00)
Bedankt hier kan ik zeker wat mee,

Vandaag alles gedemonteerd, en wat blijkt, 2 heads zijn al uitgerust met een 152 lamp. Deze is echter duidelijk minder fel. Dit komt ook omdat de lamp korter is en daardoor gaat een gedeelte van het licht verloren (het brandpunt zit bijna in de opening van de spiegel.

De heads met een 152 lamp worden ook warmer. (waarschijnlijk omdat de energie de lamp niet via de lens verlaat)

Ik ben op zoek gegaan naar de Xenpow NSD-150 en die heeft dezelfde afmetingen als de osram 150 hti , dus wat betreft het brandpunt zou dit geen probleem moeten zijn. Deze lamp heeft verder dezelfde waardes en is ontzettend veel goedkoper, dus ik ga er daar een aantal van bestellen. Zelfs als ze half zo lang mee gaan is het prima.

Merci

(ik zie nu in de laatste lamp dat er een lamp in zit die lijkt op een 250 watt nsd, maar verder geen typenr heeft. Puur uit interesse, omdat dit lampen met een vlamboog betreft, lijkt me dat een voeding de beperkende factor is, zou je er in theorie dan ook een 250 watt lamp in kunnen steken? ik begrijp dat hier niet meer licht vanaf zou komen, maar ben benieuwd of het zou werken en of dit idd een 250 watt nsd lamp is. De lamp die er in zit lijkt sprekend op deze: lampje
Topic: hti 150 90v of 100v (21-8-2009)
Vandaag de giant studio due moving headjes opgehaald. Eentje heeft een nieuw lampje nodig,

De handleiding spreekt over de osram hti 150 - 100v

Ik vind echter ook hti 150 lampen van 90 en 95 v

new-line

in de webschop staat er geen voltage bij.

Verder hebben alle gevonden lampen dezelfde voet.

Ik vind ook nog de 152 hti die een lagere kleurtemp heeft, langer mee gaat en goedkoper is.

Wie kan me vertellen of er verschillende hti 150 lampen bestaan met de GY9,5 socket? of dat ik een lamp met typeaanduiding hti 150 altijd kan gebruiken.

En is het mogelijk zonder aanpassingen hti 152 lampen te gebruiken?

Bedankt!
Topic: eminence omega pro 18 aansturen. (16-7-2009 14:17:00)
Overigens is je versterker juist aam de lichte kant voor deze speakers. Eminence haalt zijn electrische belasting (in dit geval van 700w rms) meestal niet voordat de speakers eerder over hun x-max heen gaan, maar de 2x 380 watt rms @ 8 ohm die je er nu op hebt staan is zeker niet te veel.

Je laat de versterker niet clippen? je stuurt niet te hoog in (mengpaneel in het rood?) dit kan ook klappen tikken en kraken veroorzaken! (ook bij "merk" mengpanelen) en tevens je speakers bij weinig vermogen beschadigen.

ik denk niet dat je op zoek moet naar nieuwe woofers (tenzij je de spoel van deze al te veel op hun donder hebt gegeven) Zorg dat je een clean, niet geclipt signaal voert aan de woofers terwijl ze in de kast zitten, doe dit zonder limiter , zorg dat je nergens een clip indicatie krijgt. Heb je dan nog bijgeluid, wissel dan de subs of je versterker rack met dat van iemand anders. Ik vermoed dat je je op de speakers richt terwijl dit niet perse de bron van je tikken en klappen hoeft te zijn.
Topic: eminence omega pro 18 aansturen. (15-7-2009 19:53:00)
Lijkt me sterk dat dat niet kan. Als je zonder crossover de woofer aansluit op een versterker, zou je trouwens nog steeds geen tikken en of klappen moeten horen. Dus probeer even de speakers rechtstreeks op de versterker aan te sluiten.
Topic: eminence omega pro 18 aansturen. (15-7-2009 16:30:00)
Met die kasten lijkt me niets mis.

Sluit uit dat het in de versterker zit. Probeer de speakers uit op een andere versterker. Los de speakers niet te zwaar belasten.

offtopic: Mocht je ze niet gemaakt krijgen, Ik ben nog op zoek naar 2 defecte omega's (om te reconen)
Topic: eminence omega pro 18 aansturen. (15-7-2009 14:04:00)
Geef jij je baskasten tot 2khz?

Het klinkt alsof je geen low-cut hebt ingesteld, Ik heb 2 omega's kapot gehad doordat de speakers een te grote uitslag maakten, en dan komt de spoel tegen de magneet. De eminence kilomax heeft hier helemaal snel last van.
Te lage frequenties met te veel geweld? Als de kasten dit nooit eerder hebben gehad kan het nog steeds zijn dat de spoel een tik heeft gehad. Verder heb je de speakers al los gehad? Niets te zien of te voelen verder?

Gr Stijn.
Topic: LED parren (29-6-2009 23:55:00)
Ik heb voor mijn drive in 22 showtek par 56 ledparren. Over het algemeen werkt het. Maar ze zijn absoluut niet degelijk gebouwd. De alu behuizing is extreem dun, de leds zitten in series van ik meen 8 stuks.(dat zal wel met meer 5mm-led ledparren zo zijn) Zo nu en dan fikt er een blauwe led uit (ja alleen nog blauw meegemaakt bij 3! parren) Dan heb je meteen 8 leds die het niet doen, het probleem is dan simpel op te sporen maar een dergelijk budget product is er niet op gemaakt om vaak te demonteren en monteren. De schroefjes draaien snel dol in t dunne aluminium.

Verder heb ik veel gerommel met de dipswitches. Er zijn heel wat parren waar een bepaalde switch het niet lekker doet zo dat je moet nadenken welke kanalen je pakt voor de aansturing.(dus een keer instellen en dan afblijven!) De kabelwartels zijn niet super, de beurgeltjes zitten met popnageltjes die makkelijk los schieten. Zo nu en dan kapt er een par mee, (reageert niet meer op dmx) spanning er op en er af helpt dan.

Kortom gewoon niet super in elkaar gezet, maar niks wat een dhz-er niet zelf kan oplossen. De lichtopbrengst... Sja met een hoop kun je leuke dingen doen, maar een normale par 56 is wel even wat intenser. Ik denk dat je er opzich geen miskoop aan doet als je er net als ik een berg gebruit om rondom in de truss te hangen. Maar als je je par 56- 300 watters zou willen vervangen door ledparren dan kom je denk ik bedrogen uit. Je kunt er meer mee, maar er komt minder licht vanaf.