Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van StijnS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van StijnS (Pagina: 17 van 20)

Topic: afscheidslied(je) (23-8-2008 21:10:00)
Ik gebruik soms zo'n "Yabadibelidilelidoe that's all folks!" jingle laugh :D (Komt van een of andere tekenfilmserie)
Topic: Ook lastig gevallen via mail (SPAM)? (15-8-2008 13:15:00)

Webbie schreef:

Hebben meerdere mensen hier al een klacht ingediend?
Ik heb enkele dagen geleden ook al een klacht ingedient, en ook nog steeds geen antwoord gehad...
Waarschijnlijk drukken ze bij klachten op de "Mark as spam" knop razz :p
Topic: Ook lastig gevallen via mail (SPAM)? (11-8-2008 23:21:00)
Ik krijg deze mails ook al lang...
dbpartystation plaatst overigens ook erg vaak advertenties op 2dehands.be in verband met verhuur van licht&geluid...
Topic: Quote/Onderschrift (4-8-2008 13:07:00)

warface schreef:

Voor iedere limburger wel bekend.

De titel van het carnavalsnummer van Hans Dupont van het lvk een aantal jaar geleden.
Vanzelfsprekend dat iedereen die kent... Hier gebruik 'k trouwens altijd de versie van Ziesjoem. Dat nummer doet 't nog altijd fantastisch goed met Carnaval.

Mijn quote is iets wat ik vaak te horen krijg, voornamelijk als 'k voor kinderen draai...

$Quote = "Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???";
Topic: Stroomvoorziening band (3-8-2008 17:52:00)

Arend schreef:

Wat WEL zou kunnen is er een 63A stekker aan monteren, en de 32A doorlus verwijderen. Dan ben je zeker de garantie kwijt laugh :D. (maar heb je wel een correcte en veilige oplossing).
Of je monteert direct na het binnenkomen een 4*32A automaat, en hangt tevens ook de doorlus achter deze automaat...
Topic: Stroomvoorziening band (2-8-2008 14:56:00)

Tom schreef:

Edit Mod: dringend verzoek:
Willen leden die niet 100% weten waar ze over spreken,
wat KRACHTSTROOM (VERLOPEN)betreft,
geen "goedbedoelde" adviezen geven? !!

Stroom in het algemeen is een materie waarbij veel gevaar kan ontstaan, zelfs doden kunnenvallen.


Kort gezegt:
Verlopen zijn alleen toegestaan als er voldoende zwaar bekabelt en beveiligd is voor de grootste stroom aansluiting.

Voorbeeld (goed lezen!): ook al ga je van 64 naar 32 ampere, en is alles 16/25/32 ampere afgezekerd, dan nog moeten je kabels in het verloop geschikt zijn 64 ampere belast te kunnen worden.

En overal dienen zekeringen tussen te zitten.
dus een kast die 32a is gebouwd naar bijvoorbeeld 16a shuko's , behoort een 32a eindzekering te hebben, alsmede 16a zekeringen voor de shuco's
En vergeet ook niet de aardlekker!
Niet alleen de kabels moeten bestand zijn voor de grootst mogelijke stroom die er kan lopen, ook de connectoren. Een 32A connector mag nooit 63A vervoeren, dus een verloopje van 63A-->32A mag NOOIT. Ook niet als je er 10 carré kabel tussen stopt. Gewoonweg NIET!
Daarom is het slim om ofwel een verdeelkast 63-->32 te kopen, ofwel al je apparatuur uit te rusten met 63A stekkers (en natuurlijk intern correct afzekeren). Je mag namelijk wel verloopjes 16-->32 en 32-->63 maken... happy :)
Topic: ik kom er niet meer uit wil het 100% zeker weten! (22-7-2008 15:33:00)

Pyro-Brad schreef:

En ik oe idd de laser nog even weg en pak 4 x par 56 met zo'n dmx T bar, maar zou die T bar op die licht standaard kunne ?
Dat step truss lichtbrugje zou ik ergens heel ver weg stoppen, in de schrootcontainer ofzo. Dat ding is waardeloos mocht je willen uitbreiden. Als je later wilt uitbreiden is het veel beter dat je nu een "gewoon" statief koopt met een T4 er op. Een T4tje hebben liggen kan namelijk nooit kwaad. Gewoon een botex t4 met 4 stuks PAR56 er aan. DMX paneel is leuk, maar hoeft niet per sé. Laat de effectjes voorlopig maar even weg...
Topic: Dap, Procab of Proel (16-7-2008 19:10:00)

Tim versteeg schreef:

Xlr allemaal procab, goede kabels, voor een heel redelijke prijs. Met dapjes toch mindere ervaringen. De pluggen weet ik niet, die houden het bij mij langer vol dan de kabels, die gaan hier meestal gauw kapot. Maargoed mensen die mij kennen zullen misschien wel beweren dat het aan mezelf ligt laugh :D
DAP plugjes gaan bij mij redelijk snel kapot. Niet dat er onzacht mee omgesprongen wordt, maar na een tijd trekken ze krom en passen ze niet meer goed in andere connectoren... Daarom heb ik nu aan al m'n kabels Neutrik stekkers zitten, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Voor geluidskabels ben ik overigens volledig aan het overgaan op Tasker c128. Deze kabel is lekker makkelijk op te rollen.
Voor stroom heb ik Titanex kabels, ook deze rollen zich goed op en zijn praktisch onverwoestbaar.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (13-7-2008 18:38:00)
Lang leve krachtstroomverdelertjes met ingebouwde voltmeter...

TNT schreef:

idd, zo iets als dit maar zonder belasting staan de 3 voltmetertjes bij onderbroken nul in driehoek (gelijke belasting) en geven alle netjes 230 aan shocked 8O
dus ook met deze verdelers even checken met een simpel parretje ofzo.
bij een onderbroken nul zal de par niet gaan branden en 2 van de 3 metertjes (als je te lang wacht) wel laugh :D
In het volmeter circuit bouw je op 1 van de 3 fases een weerstand in, zodat het sterpunt komt te verschuiven. (B.v. een weerstand van 100K 1W) Je hoeft dan geen par meer aan te sluiten, en je merkt zo dat er iets niet klopt. wink ;)
Topic: labels/stickers heavy duty?? (9-7-2008 21:21:00)
En als je koffers wilt labelen, lijkt me dit een betere methode dan stickers... Is in ieder geval roadproof. (Metalen plaat, vastgezet met popnagels)