Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Michael

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Michael (Pagina: 16 van 20)

Topic: ombouwen behringer B-1800x subs (11-11-2003 20:28:00)
weet het is een beetje beschamend maarja wist het werkelijk niet. sorry sad :(. Weet ook niet alles. Bedankt sietse. Wiskunde is nog nooit mijn beste vak geweest.

Ik heb enkele speakers opgezocht. Nu weet ik dus absoluut niet welke gegevens belangrijk zijn dus heb dat genomen wat mij belangrijk leek happy :)

D.A.S. 18L 800W program 99db 1w/1m xmax=6mm Vas=466liter

D.A.S. 18H 1200W program 97.5db 1w/1m xmax=6mm Vas=323liter

Alle spl bij das zijn on-axis

Eminence:
Magnum 18HO 1300 w program 97 db 1w/1m xmax=4,8mm Vas= 411 liter

Magnum 18lf 1600W program 98 db 1w/1m xmax=6,4mm Vas= 254 liters

Omega pro 18 1600w program 96 db 1w/1m xmax=4,8mm Vas= 354 liter

Sigma pro 18 1300w program 99db 1w/1m xmax=6mm Vas= 441,2 liters

peavey lowrider 18" 1600w program 97,3 db 1w/1m xmax=6mm Vas= 352 liter

beyma 18-g50 1600w program 97 db 1w/1m xmax=9mm Vas=212liter

Beyma 18 -g400 800w program 99db 1w/1m xmax=7mm Vas=300liter

Nu kan het zijn dat sommige speakers veel meer dan 350 kosten maar deze leken mij het minst duur te zijn dus...

Welke speaker is het beste om in de kast te plaatsen? Andere speakers buiten dit lijstje zijn ook goed hoor.
Topic: ombouwen behringer B-1800x subs (11-11-2003 19:40:00)
Dat lijkt me inderdaad een leuke woofer maar ik kijk nog even wat de berekeningen opleveren en wat de andere merken te bieden hebben. Heb juist een paar interessante woofers bij das audio gezien die ik voor een zeer aantrekkelijk prijs kan krijgen. happy :)
Topic: ombouwen behringer B-1800x subs (11-11-2003 19:38:00)
Hier de gegevens van de kast:

Hoogte: 71 centimeter
diepte: 55 - 5 cm voor tussenruimte en grille
breedte: 61 centimeter

Dit zijn de buitenmaten. De dikte van het hout schat ik op 18mm en de kast bestaat uit E1-mdf hout. er zitten twee openingen onderaan die dienen als baspijp. Zou iemand zo vriendelijk zijn om mij te helpen bij het berekenen van de literinhoud van de kast?
Topic: ombouwen behringer B-1800x subs (11-11-2003 18:51:00)
aangezien ik absoluut niet met winisd kan omgaan laat staan dat ik weet aan de hand van de gegevens van een speaker of dat de juiste is. Kan iemand me vertellen aan de hand van de literinhoud van de kast welke speaker het meest geschikt is? (berekeningen komen er zo aan happy :) ).
Topic: ombouwen behringer B-1800x subs (11-11-2003 16:40:00)
Ik was er al bang voor. Ik heb het geld om het eens te proberen dus waarom niet. ik heb op dit moment alles van behringer en de toppen zijn meer dan goed. Ook zeg ik duidelijk dat het geen concert sound moet zijn maar dat er gewoon bass uit moet komen. ik heb al een hoop kmet lege behuizingen zitten klooien en apparte woofers en ben vaak tot de ontdekking gekomen dat het niet zoveel uitmaakt wat je erin stopt. het enigste verschil is dat je een heel andere bass krijgt bij de verschillende behuizingen en speakers. Soms klinkt het echt niet. eigenlijk wou ik ook hetzelfde hier proberen. Denk er wel aan de woofers worden bij de grrothandel gekocht dus als iemand mij een link aangeeft met een woofer van 300 is de kans groot dat ik er een stuk minder voor hoef te betalen. Ik vind het heel fijn dat jullie me toch willen helpen. ik weet het klinkt nogal absurd maar who cares. als het niet lukt heb ik twee woofers teveel die ik dan toch weer kan aanbieden dus what's the problem there. Wel is er nog een mogelijkhied om de baspijpen in de kasten aan te passen als dat mischien nog kan helpen.

Ik heb nu dus twee verschillende vragen.
1. Is het goed als ik gewoon de afmetingen van de kast zelf opgeef?
2. Welke merken produceren een woofer met een hoog rendement en een vermogen van ongeveer 500 watts rms bij 8 ohms. Links zijn erg welkom.

Ik vind de behringer eurolive serie erg leuk en prettig werken op dit moment. de kasten zien er redlijk goed uit en ik heb gewoonweg niet de tijd om zelf te gaan knutselen. zoals ik al zei ik weet veel maar mijn ervaring met zelfbouw is beneden peil dus heel erg beperkt.
Topic: ombouwen behringer B-1800x subs (11-11-2003 13:06:00)
Ik maak met grote tevredenheid gebruik van de Behringer B-1800X subs. Echter heb ik meestal al minimaal twee subs per kant nodig wil ik de het geluid ten opzichte van de het hoog geluid in balans houden. De subs zijn dus een beetje te zwak. Volgens de specs zouden de subs veel meer vermogen moeten geven dan de toppen maar de realitiet zegt iets anders.
Nu ben ik geen grote speakerbouwer (ervaring is nihil) en wil er dus ook niet aan beginnen. echter kan elke ezel (ik dus ook) een woofer in een reeds bestaande baskast plaatsen. Nu was ik dus van plan om een andere speaker in de baskasten te stoppen. Mijn budget per woofer is 300 euro en het vermogen van dit beestje moet minimaal 400 watts zijn. Voorkeur ligt bij de 500-600 watts maar mag ook zwaarder. ik ben al de verschillende merken afgegaan en mijn grootste interesse viel op de eminence sigma pro 18. Het vermogen lag een beetje hoog dus dat spreekt me een beetje tegen omdat mijn amps dit vermogen bij 8 ohms niet trekken.
Ik vind het belangrijk dat de woofer een hoge gevoeligheid heeft. Sensitivity is belangrijker dan het vermogen in watts.

Mijn andere vraag is. wat gebeurt er als ik een andere woofer in de behringer baskast plaats en wat voor geluid komt eruit. Ik weet dat elke woofer weer een andere kast nodig heeft maar normaal kun je toch elke woofer in elke kast stoppen met als enigste verschil dat de bass anders klinkt en minder diep of dieper gaat. De behringer subs geven geen mega bass dus dat verwacht ik ook niet van de andere subs maar het vermogen wat eruit komt moet drastisch omhoog.

wie o wie kan mij met mijn dilemma helpen. ik hoop dat ik jullie voldoende informatie heb gegeven. Het betreft zich om zes behringer subs waarvan de woofer vervangen zal worden dus ze worden ook geclusterd.

Ik sta open voor alle merken en de woofers mogen rustig minder kosten of ietsjes meer als dat de kwaliteit van de bass ten goede komt.

Bij voorbaat dank voor jullie moeite happy :).
Topic: Behringer EP2500 (10-11-2003 10:57:00)
vooral bij verhuur zonder bediening kijk ik heel goed uit voordat ik meer versterkervermogen meegeef dan de speakers kunnen hebben. Ik verhuur meestal niet aan professionele bedrijven maar vooral aan discjockey's en studentenverenigingen en die zijn meestal per definitie kleurenblind als het gaat om clipleds dus daar moet je heel goed mee opletten. Vertrouwde klanten met genoeg ervaring krijgen bij mij mee wat ze willen, ik weet dan ook dat als er iets fout gaat ik geen eeuwen hoef te jagen op de reparatiekosten. Het is wel verplicht dat je altijd een goed werkende set meegeeft. De kwaliteit van de set is ook weer klant en prijs gerelateerd.
Topic: Behringer EP2500 (9-11-2003 19:40:00)
Eigenlijk kan men het ook simpel stellen. Ik gebruik gewoon de regel dat bij disco de versterkers even zwaar of net iets boven het vermogen van de speakers zijn. Bij echte pa of bands is het weer anders dan wordt er meer achter een speaker gehangen om wat meer dynamiek en headroom te hebben. Want een zanger zingt niet altijd even hard. Ben je onervaren in dit gebied koop je gewoon een versterker die even zwaar is als de speakers. Dan heb je er het langst plezier van. Ik heb ook wel eens een set twee b-1800 subs meegegeven op een ep-1500 omdat die pipo niet helemaal koosjer was. wel nog even composer achterin het rack verstopt want die persoon was soms een beetje kleurenblind wink ;)

Ow ja helemaal vergeten. Dit topic gaat over de ep-2500, nou ik heb ermee gespeeld en uitgetest. De eerste resultaten zijn niet erg aanmoedigend. Had een DOA bij de levering en bij twee stuks bleven de clip leds erg lang nabranden na afzetten. Dat is bij de ep-1500 niet het geval. Een versterker werkt helemaal zonder problemen. Moet wel zeggen dat dit beestje aardig wat vermogen onder de kap heeft zitten. klinkt goed, werkt goed en lijkt me zeer betrouwbaar mits hij goed in elkaar is gezet. Ik denk dat ze in China wat te snel bezig zijn geweest bij de montageband want er zitten volgens mij bij velen fabrieksfoutjes in. Maarja dat zal de tijd wel vertellen.
Topic: Bluffers en neppers in deze branche.. (7-11-2003 13:04:00)
Fakers en bluffers vind je in alle takken en overal. Echter is het wel vaak moeilijk omfakers van non fakers te onderscheiden. Ik denk dat mijn post in het geluid topic ook tot deze topic heeft aangezet, echter bekijk je het dan van de verkeerde kant. Ik ben student en studeer voltijd. Muziek is mijn hobbie en niet mijn levensonderhoud. Veel geld heb ik niet en wil toch graag kwantiteit hebben om lekker te klungelen en wat spelen. Wat ga ik dan doen juist budgetmatig winkelen, en ook in deze tak vind je veel afzet want er zijn ook veel bedrijven die al tevreden zijn budgetmatige apparatuur omdat ze niet veel willen uitgeven en niet beter nodig hebben. heb niet veel tijd maar ga vanavond eens een verhaaltje opmaken hierover ik zie hier veel mensen met een toch ietsjes verkeerde vizie op alles volgens mij (mijn menig is dat he dus niet komen zeiken)
Topic: Bluffers en neppers in deze branche.. (7-11-2003 10:09:00)
Ik denk dat fenomeen wel nog een extra staartje heeft. Netzo als ik zijn er ook veel mensen met een drive-in die het draaien helemaal niet interessant vinden maar het hebben van die apparatuur en de techniek die erachter zit erg boeiend vinden. Zij vinden het heerlijk om apparatuur te verhuren en zalen weten te vullen met hun installatie. Ik ben dus zo'n type, natuurlijk draai ik ook hoor anders heb ik alweer en berg minder te doen.

Bij gevolg zijn er ook wel mensen die gewoon maar apparatuur blijven kopen en blijven kopen al hebben ze het niet nodig of denk je dat ik 20 behringer kasten in een feestzaal ga wegzetten wink ;). Dat kan ook vaak de enorm lange lijsten verklaren, al het geld wordt meestal in de apparatuur gestoken. Echter let ook eens goed op in die lijsten wat er allemaal staat bopgesomd. Bijvoorbeeld een hele waslijst bestaande uit behringer apparatuur (voorbeeld) kan weer niet opboksen tegen een drive-in met een eaw kf setje en technics draaitafels met een dateq mixer enz... Bekijk het binnen proporties. Waslijsten zeggen niet alles wink ;) laugh :D happy :)