Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dewazige
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Dewazige (Pagina: 16 van 20)
Topic: eminence sigma pro-18 (2-1-2005 20:10:00)
Hoi,
Helemaal niet: ik (en de muziekanten, ikzelf vind dat HEEL wat zeggen!!) waren ERG enthausiast over het geluid, de JBL's werden vanaf pakweg 200 Hz ingezet.Ik ken veel muzikanten die veel weten van muziek maar weinig weten over hoe goed het nou klinkt. (ik vond een set vroeger ook pas goed als de bassen je maag verrot sloegen)
Is 200 Hz niet een beetje hoog om te crossen??
De combinatie punisher-sf25 spreekt jou waarschijnlijk wel aan, mijn mening hierover is eerder in het topic wel te vinden.
Topic: Hoe bedraad (230V) ik veilig een flightcase? (2-1-2005 19:37:00)
Gebruik voldoende dikke kabel (flexibele aders! minimaal 1,5mm^2) en gebruik geïsoleerdekabelschoentjes NOOIT SOLDEREN aan 230 Volt aansluitingen tenzij het niet anders kan.
Leest dit ook eens door; https://www.elektuur.nl/safe/safe.htmTopic: Hoe bedraad (230V) ik veilig een flightcase? (1-1-2005 12:37:00)
dewazige schreef:
Mag ik concluderen dat "best goed" net zoiets is als "eigenlijk is het iets te weinig maar het moet maar/het kan er mee door"?Hoi,
Helemaal niet: ik (en de muziekanten, ikzelf vind dat HEEL wat zeggen!!) waren ERG enthausiast over het geluid, de JBL's werden vanaf pakweg 200 Hz ingezet.
Is 200 Hz niet een beetje hoog om te crossen??
quoteWelke baskasten heb jij gebruikt?
2 stuks Craaft 15b (dubbel 15/18" (?))
Dubbel 15"2 stuks Craaft 15b (dubbel 15/18" (?))
quoteEen punisher heeft waarschijnlijk een stuk hogere output, hoeveel van dat "best goed" blijft er dan nog over?
Ik denk dat de Punisher onder de SF25 het erg goed doen zal, al zou je als je wilt tuurlijk de bass kunnen laten overheersen. MAAR ik spreek nu NIET over ervaring. Toch lijkt mij de Punisher alles behalve verkeerd onder de SF25.
Een punisher zal het ook wel goed doen onder een bloempot aangezien hetgene dat op de punisher staat los staat van de prestaties van het ding. Ik denk dat de Punisher onder de SF25 het erg goed doen zal, al zou je als je wilt tuurlijk de bass kunnen laten overheersen. MAAR ik spreek nu NIET over ervaring. Toch lijkt mij de Punisher alles behalve verkeerd onder de SF25.
De combinatie punisher-sf25 spreekt jou waarschijnlijk wel aan, mijn mening hierover is eerder in het topic wel te vinden.
quoteSF25= een leuk kastje voor kleinere klussen maar minder geschikt voor sub/top gebruik (logisch, t'is eigenlijk een full range kast)
Klopt wel, toch ook als topkast vind ik ze niet verkeerd. Stand-alone vind ik de SF25 enorm veel missen aan bass (maar voor feesten tot pakweg 75 man gaat prima (maar beuken kan je vergeten).
quote[citaat van sis schreef: Als ik mij niet vergis gaan die JBL's maar tot +/- 12.500 hz en dan zakt ie gewoon naar beneden
Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad, ik miste het tophoog NIET (sterker: het is soms aan de schelle kant, en moet het hoog dikwijls stukje terugdraaien op de equalizer). Wel bij mijn oude Dap RW15's had ik dit. Ook op afstand bleef het hoog prima, na mijn mening en wederom de luisteraars.
Hoog dat aan de schelle kant is en dat verder dichtgedraaid moet worden, noemen we dat niet vervorming? een teken dat je aan de top komt van zijn kunnen!Klopt wel, toch ook als topkast vind ik ze niet verkeerd. Stand-alone vind ik de SF25 enorm veel missen aan bass (maar voor feesten tot pakweg 75 man gaat prima (maar beuken kan je vergeten).
quote[citaat van sis schreef: Als ik mij niet vergis gaan die JBL's maar tot +/- 12.500 hz en dan zakt ie gewoon naar beneden
Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad, ik miste het tophoog NIET (sterker: het is soms aan de schelle kant, en moet het hoog dikwijls stukje terugdraaien op de equalizer). Wel bij mijn oude Dap RW15's had ik dit. Ook op afstand bleef het hoog prima, na mijn mening en wederom de luisteraars.
https://www.weidmueller.de/bausteine/bausteine/zeige_bild.asp?biid=13876&id=22142&domid=1031 Voorbeeld van een mooi systeem wat voor jouw wensen prima zal voldoen. kijk maar eens rond op die site, voldoende ideeën!
Stekkerblok blijft echt het makkelijkste, je moet met het gebruik van zowel kroonstenen als andere klemmethoden een deugdelijke trekontlasting tegen het lostrekken van de kabel toepassen.
Topic: eminence sigma pro-18 (2-1-2005 19:02:00)Stekkerblok blijft echt het makkelijkste, je moet met het gebruik van zowel kroonstenen als andere klemmethoden een deugdelijke trekontlasting tegen het lostrekken van de kabel toepassen.
Hallo Edie,
Je spreekt over ervaring van het combineren van een sf25 met subkast en dat dit "best goed" gaat.
Mag ik concluderen dat "best goed" net zoiets is als "eigenlijk is het iets te weinig maar het moet maar/het kan er mee door"?
Welke baskasten heb jij gebruikt? Een punisher heeft waarschijnlijk een stuk hogere output, hoeveel van dat "best goed" blijft er dan nog over?
SF25= een leuk kastje voor kleinere klussen maar minder geschikt voor sub/top gebruik (logisch, t'is eigenlijk een full range kast)
Topic: eminence sigma pro-18 (2-1-2005 18:49:00)Je spreekt over ervaring van het combineren van een sf25 met subkast en dat dit "best goed" gaat.
Mag ik concluderen dat "best goed" net zoiets is als "eigenlijk is het iets te weinig maar het moet maar/het kan er mee door"?
Welke baskasten heb jij gebruikt? Een punisher heeft waarschijnlijk een stuk hogere output, hoeveel van dat "best goed" blijft er dan nog over?
SF25= een leuk kastje voor kleinere klussen maar minder geschikt voor sub/top gebruik (logisch, t'is eigenlijk een full range kast)
Voor 350 man moet je echt denken aan 2 fatsoenlijke 18"subjes per kant(4 totaal dus) met een flinke eindbak erachter.
Als je naast je sf-25's ook subjes wil moet je ook bedenken dat compressiedriver van het hoog het wel heel moeilijk gaat krijgen als die 2 keer die 15"er (van de sf25) én een 18" moet bijhouden.
Topic: eminence sigma pro-18 (2-1-2005 18:41:00)Als je naast je sf-25's ook subjes wil moet je ook bedenken dat compressiedriver van het hoog het wel heel moeilijk gaat krijgen als die 2 keer die 15"er (van de sf25) én een 18" moet bijhouden.
Helaas zie ik je met 2 van die eminence speakers geen 350 man van veel geluid voorzien
Zelfs met onze 2 Beyma 18G50 basjes (kleine monsters)willen we niet meer dan 150 man van geluid voorzien
Topic: Aansluiten van 4 woofers in 1 kast, hoe zit het met de impedantie (2-1-2005 14:39:00)Zelfs met onze 2 Beyma 18G50 basjes (kleine monsters)willen we niet meer dan 150 man van geluid voorzien
Beste Tommie, hierboven staat een aantal keren vermeld hoe het zit met verdubbeling van geluid en vermogen, de informatie die jij geeft is FOUT.
Lees het topic nog eens door en hieronder staat het nog een keer;
10dB erbij is voor het logaritmische gehoor ongeveer een ervaring als het dubbele,
En voor 3dB extra heb je het dubbele aan vermogen nodig,
Voor 10 dB heb je 10 keer meer vermogen nodig.
Ben je het er niet mee eens dan kunnen we er best over discussieren.
Topic: Geboren te Weert (1-1-2005 19:24:00)Lees het topic nog eens door en hieronder staat het nog een keer;
10dB erbij is voor het logaritmische gehoor ongeveer een ervaring als het dubbele,
En voor 3dB extra heb je het dubbele aan vermogen nodig,
Voor 10 dB heb je 10 keer meer vermogen nodig.
Ben je het er niet mee eens dan kunnen we er best over discussieren.
Ook gefeliciteerd
Alleen jammer dat die kleine uk een levensgroot trauma over gaat houden aan die spongebob knuffel
Topic: Oud & Nieuw 2005! (1-1-2005 16:38:00)Alleen jammer dat die kleine uk een levensgroot trauma over gaat houden aan die spongebob knuffel
Dit ziet er meer uit alsof iemand op de plafondplaat een evengroot stuk hout heeft gelegd en dat daarop de beugel van het effect (door de plafondplaat heen) zit vastgeschroefd
Het is NIET veilig een systeemplafond te gebruiken voor het ophangen van spullen van meer dan een paar gram zwaar.
Mocht ik het fout hebben en is het gewoon direct bevestigd aan een plafondbalk dan heb ik natuurlijk niks gezegd.
Topic: Hoe bedraad (230V) ik veilig een flightcase? (1-1-2005 16:17:00)Het is NIET veilig een systeemplafond te gebruiken voor het ophangen van spullen van meer dan een paar gram zwaar.
Mocht ik het fout hebben en is het gewoon direct bevestigd aan een plafondbalk dan heb ik natuurlijk niks gezegd.
stekker van de kabel afknippen en met de juiste geisoleerde kabelschoenen aansluiten op je powercon.
Of natuurlijk een zekering en/of schakelaar ertussen plaatsen naar eigen inzichtGebruik voldoende dikke kabel (flexibele aders! minimaal 1,5mm^2) en gebruik geïsoleerdekabelschoentjes NOOIT SOLDEREN aan 230 Volt aansluitingen tenzij het niet anders kan.
Leest dit ook eens door; https://www.elektuur.nl/safe/safe.htm
Er zijn mooie 19" stekkerdozen in de handel die zou je ergens aan je achterste rackprofielen kunnen maken. stekker van de kabel afknippen en met de juiste geisoleerde kabelschoenen aansluiten op je powercon.
De stekkerdozen hebben meestal ruimte genoeg voor de stekers en zelfs stekkertrafo's passen prima op zo'n doos (Mits ze niet Te groot zijn). Je kan ervoor kiezen de stekkertrafo vast te houden met een stukje klittenband of een tie-wrap, zo blijft alles op zijn plaats en is alles toch gemakkelijk los te halen.
De stekkerdozen hebben meestal ruimte genoeg voor de stekers en zelfs stekkertrafo's passen prima op zo'n doos (Mits ze niet Te groot zijn). Je kan ervoor kiezen de stekkertrafo vast te houden met een stukje klittenband of een tie-wrap, zo blijft alles op zijn plaats en is alles toch gemakkelijk los te halen.