Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Snake
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 16 van 20)
Topic: muziek, weet niet welke (29-7-2004 14:39:00)Da's toch helemaal niet belangrijk! Wat je ermee kan en hoe ze klinken, dàt is van belang.
Kwaliteit is toch belangrijker dan kwantiteit, niet?
Liever één bruikbaar effect dat goed klinkt dan 10 die je nooit zal gebruiken.Topic: Cakewalk Sonar 3 OF Cubase SX 2 (22-7-2004 13:04:00)Design van Trevor Page.
Hierzo een zeer leuke site met handige uitleg en tips over hoe je dit project het beste aanpakt:
www.erazotropa.com/
De PCB's zijn trouwens niet meer bij Trevor Page te koop; je moet tot de mogelijkheid beschikken om zelf dubbelzijdige PCB's te etsen. Je moet ook nog een toestel hebben om EEPROM's te kunnen beschrijven.
De 9090 ga ik trouwens zelf ook maken als het een beetje meezit in de beurs. Prima alternatief voor een TR909 (zijn trouwens dezelfde schakelingen met wat uitbreidingen hier en daar). Is heel leuk om te doen (vind ik zelf dan) dergelijke projecten én is nog voordeliger dan een 909 ook. Als het zover is dan post ik hier wel wat foto's.Topic: case of bag ? (13-7-2004 12:21:00)Redsound MicroBPM heette die. Is bovendien ook een koptelefoonversterker met bass/treble control.
Dit apparaatje wordt voor zover ik weet niet meer gemaakt.Topic: Stroombekabeling (6-7-2004 21:08:00)Lijkt me zeer logisch; 1 levende, 1 nul en 1 aarde.Topic: Het Ecler Nuo5-topic (1-7-2004 19:28:00)
Om het even enkele voorbeeldjes te geven:
Onder commerciële house (en het is niet omdat het commercieel is, dat het niet goed is natuurlijk) kun je o.a. verstaan:
* Armand van Helden - You Don't Know Me
* Junior Jack - Thrill Me (de nieuwere nummers neigen echter steeds vaker naar het dance-genre (voor zover dat bestaat), spijtig genoeg)
* Veel nummers van Roger Sanchez en Bob Sinclar
* Op de cd 'Homework' van de heren Daft Punk (zijnde Thomas Bangalter en Dj Falcon) staan ook vrij veel house nummers.
* Cassius (al zijn weinig nummers commercieel)
* ...
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (22-7-2004 14:58:00)Onder commerciële house (en het is niet omdat het commercieel is, dat het niet goed is natuurlijk) kun je o.a. verstaan:
* Armand van Helden - You Don't Know Me
* Junior Jack - Thrill Me (de nieuwere nummers neigen echter steeds vaker naar het dance-genre (voor zover dat bestaat), spijtig genoeg)
* Veel nummers van Roger Sanchez en Bob Sinclar
* Op de cd 'Homework' van de heren Daft Punk (zijnde Thomas Bangalter en Dj Falcon) staan ook vrij veel house nummers.
* Cassius (al zijn weinig nummers commercieel)
* ...
dj beat schreef:
Welke mixer heeft de meeste effecten.Kwaliteit is toch belangrijker dan kwantiteit, niet?
Liever één bruikbaar effect dat goed klinkt dan 10 die je nooit zal gebruiken.
QuincMan schreef:
Dit: www.introspectiv.eclipse.co.uk/ Is leuk als je met een soldeerbout overweg kan :D.Hierzo een zeer leuke site met handige uitleg en tips over hoe je dit project het beste aanpakt:
www.erazotropa.com/
De PCB's zijn trouwens niet meer bij Trevor Page te koop; je moet tot de mogelijkheid beschikken om zelf dubbelzijdige PCB's te etsen. Je moet ook nog een toestel hebben om EEPROM's te kunnen beschrijven.
De 9090 ga ik trouwens zelf ook maken als het een beetje meezit in de beurs. Prima alternatief voor een TR909 (zijn trouwens dezelfde schakelingen met wat uitbreidingen hier en daar). Is heel leuk om te doen (vind ik zelf dan) dergelijke projecten én is nog voordeliger dan een 909 ook. Als het zover is dan post ik hier wel wat foto's.
Misschien bedoel je zo'n plastic bak van Curver? Zeer handig om platen in te stockeren. Kost ook twee keer niks. Hebben ze bij de Blokker.
Topic: Vestax CDX-05 (8-7-2004 13:25:00)Inderdaad, lage prijs. Kan goed zijn dat deze speler de Pioneer CDJ100 in het hoekje zal gaan duwen. De specs van de Vestax liegen er niet om. Dat is ook zo'n beetje hun handelsmerk, veel features. Het is nog afwachten of deze Vestax in de buurt komt van de Pioneer als het op betrouwbaarheid aankomt...
De richtprijs, zoals hierboven vermeld, zou 349 Britse Pond bedragen, omgerekend komt dit neer op ongeveer 540 Euro.
Topic: Beat Counter (6-7-2004 21:09:00)De richtprijs, zoals hierboven vermeld, zou 349 Britse Pond bedragen, omgerekend komt dit neer op ongeveer 540 Euro.
Tom. V schreef:
nee, hij doet gewoon een analyse op het signaal dat hij krijgt, deze was van REDSOUND ofzoiets,...Dit apparaatje wordt voor zover ik weet niet meer gemaakt.
Ruud_schepers schreef:
Voor een powercon aansluiting ben je toch echt een 3 aderige kabel nodig, of heb ik nou weer iets gemist???Die "eternal" fader werkt via magnetische inductie en is zo goed als onverslijtbaar. Waarschijnlijk zit die fader er dus bij om de fader voor de wet/dry regeling eventueel te vervangen.
Die zal waarschijnlijk dezelfde zijn als de kanaalfaders. Als die faders dezelfde zijn als de lijnfaders van de Hak 360 dan is de kans ook klein dat je die moet vervangen; zijn hele goede stevige faders, enkel een turntablist zou die 'snel' (relatief) moeten vervangen.
Topic: correctie gedrag rp 4000 (1-7-2004 13:37:00)Die zal waarschijnlijk dezelfde zijn als de kanaalfaders. Als die faders dezelfde zijn als de lijnfaders van de Hak 360 dan is de kans ook klein dat je die moet vervangen; zijn hele goede stevige faders, enkel een turntablist zou die 'snel' (relatief) moeten vervangen.
Gewoon knijpen die spindle en draaien. Kwestie van spierballen zeker? En als je moet vertragen moet je enkel knijpen, als er wat meer bijgestuurd moet worden dan kun je ook in de tegengestelde richting "wringen" aan de spindle. Ik vind dit wel een goeie methode (voor mij), eenmaal je het onder de knie hebt dan hoor je de bijsturingen niet, tenminste als je dat op het goeie moment doet en in de juiste mate.
Bij een Technics is het goed te doen, met mijn Numark TT-100 kan ik niet anders, als je daar bijstuurt via de strobe dots dan valt het plateau te snel stil. Met een Super OEM bak zou het een stuk lastiger zijn naar het schijnt, maar ook dit is relatief; Dré kan deze stilleggen door gewoon de spindle te knijpen. Maar we weten ook allen dat Dré een krachtpatser van heb ik jou daar is
.
Topic: Detroit Techno & Chicago House (28-6-2004 10:01:00)Bij een Technics is het goed te doen, met mijn Numark TT-100 kan ik niet anders, als je daar bijstuurt via de strobe dots dan valt het plateau te snel stil. Met een Super OEM bak zou het een stuk lastiger zijn naar het schijnt, maar ook dit is relatief; Dré kan deze stilleggen door gewoon de spindle te knijpen. Maar we weten ook allen dat Dré een krachtpatser van heb ik jou daar is
.www.defected.co.uk voor Chicago House en aanverwanten.