Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Pascal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Pascal (Pagina: 16 van 20)
Topic: 6e Order Bandpass voor JBL 2241 (10-3-2009 03:28:00)
Volgens mij moet je een lange hoorn hebben
Je hebt echt minder drivers nodig.
Een hoorn werkt het optimaalst wanneer je er een stel bij elkaar legt.. en als je het goedkoop wilt doen maak je je kasten van MDF een driver erin en afwerken en klaar.. als je basreflex gaat heb je meerdere drivers nodig..Met hoorns precies het zelfde hoor!Waarbij je geen 4 meter hoornlengte nodig hebt met een groot mondoppervlak maar gewoon alleen een achterkamer.Waarom dan een achterkamer??
En de 45 hz van een Punisher is niet heel laag.. en als je ziet hoe groot die kast is, en hoeveel geld je erin steekt en hoeveel man je ermee kan doen..Tja, als je er inderdaad maar 1 van bouwt schiet dat natuurlijk niet op!!
De Punisher is een hoorn waarbij je met een geringe stapel de meeste merken in het donker zet!!!
HL = inderdaad hornloaded...
Nou, Daniel-Sound, ik zou je adviseren jezelf meer in de materie te verdiepen en jezelf iets beter uitdrukken dan wat je hierboven allemaal geschreven hebt..Geachte mede forumleden,
Weet iemand een mooi 6e order Bandpass ontwerp voor een JBL 2241H 18 inch speaker?
Ik weet niet of deze speaker wel geschikt is voor een Bandpass kast..
Indien mag het ook een Bass reflex zijn.
Pascal
Topic: Zelfbouw speaker wat doen met hoge en lage tonen? (8-2-2009 00:09:00)Als je laag wilt gaan met hoorns heb je hopen lucht nodig,Weet iemand een mooi 6e order Bandpass ontwerp voor een JBL 2241H 18 inch speaker?
Ik weet niet of deze speaker wel geschikt is voor een Bandpass kast..
Indien mag het ook een Bass reflex zijn.
Pascal
Volgens mij moet je een lange hoorn hebben
Je hebt echt minder drivers nodig.
Een hoorn werkt het optimaalst wanneer je er een stel bij elkaar legt.. en als je het goedkoop wilt doen maak je je kasten van MDF een driver erin en afwerken en klaar.. als je basreflex gaat heb je meerdere drivers nodig..Met hoorns precies het zelfde hoor!Waarbij je geen 4 meter hoornlengte nodig hebt met een groot mondoppervlak maar gewoon alleen een achterkamer.Waarom dan een achterkamer??
En de 45 hz van een Punisher is niet heel laag.. en als je ziet hoe groot die kast is, en hoeveel geld je erin steekt en hoeveel man je ermee kan doen..Tja, als je er inderdaad maar 1 van bouwt schiet dat natuurlijk niet op!!
De Punisher is een hoorn waarbij je met een geringe stapel de meeste merken in het donker zet!!!
HL = inderdaad hornloaded...
Pascal
! Schroef die Sub eens open en neem ff de maten op!!