Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sntho0

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 192 bijdrage(n) van Sntho0 (Pagina: 16 van 20)

Topic: geluidset 1600 euro (7-4-2005 13:00:00)
Full range: JBL JRX-125 + bijvoorbeeld Omnitronic P1500. Ben je ongeveer 1300 tot 1400 euro kwijt. Hou je nog wat over ook voor wat kabels en evt. een mengpaneeltje.

Er zal wel weer een boel kommentaar op komen, maar ik draai er mee en mij bevalt het goed. wink ;)
Topic: Advies Nodig voor boxen te kopen. (1-4-2005 11:15:00)
Het enige vergelijk dat ik heb, was mijn oude systeem en wat ik zo nu en dan hoor van andere drive-ins. Maar als je het goed wilt vergelijken zul je het eigenlijk naast elkaar moeten zetten. In ieder geval vond ik de JBL's heel goed klinken. Kan er niets anders van maken.
Topic: Advies Nodig voor boxen te kopen. (1-4-2005 10:32:00)
Ik noem zeer goed, wat ik zeer goed vind klinken. Dit kan best voor iemand anders minder goed zijn. En wat ik zoal gehoord heb en waar ik het mee vergelijk? Wat maakt dat uit? Ik vind dit zeer goed klinken voor wat je er voor betaald. De hele set kost (boxen + amps) zo'n 2500 euro. Ook diegene bij wie ik het getest heb (professioneel bedrijf) zou niet weten wat je voor dit geld beter zou kunnen krijgen.
Maar het blijft toch altijd een kwestie van smaak.
Topic: Advies Nodig voor boxen te kopen. (1-4-2005 09:37:00)
Nou, gisteravond de JRX-125'gers getest met de subs van deze serie.
Helaas hadden we geen x-over tot onze beschikking dus de subs kregen ook hoog en midden te verwerken, maar ondanks dat klonk het zeer goed. En dit alles zonder equalizer, processor of weet ik het. Wel moet ik zeggen dat de bas op het mengpaneel voluit stond (+12db). Het hoog en mid stond op 0db) Toch gaven de speakers geen krimp tot aan de clip van de versterker (Omnitronic P1500 2x750 wrms 4Ohm). Dus net onder de clip blijven (zoals het hoort) en draaien maar.
Ik hoorde ook niets van een gat in het mid of hoog. Dus, ik kan alleen maar zeggen, gewoon prima! En met een x-over, processor, equalizer er bij tussen zal het alleen nog maar beter worden. happy :)
Topic: Advies Nodig voor boxen te kopen. (22-3-2005 21:53:00)
Kijk Powerbeat, wat TCMC schrijft heb je iets aan. Niet uit de lucht gegrepen maar door ervaring verkregen.
Topic: Advies Nodig voor boxen te kopen. (22-3-2005 13:19:00)

Powerbeat schreef:

Nee, ik heb het dubbele betaald. 500 euro per top en 550 per sub ongeveer dus totaal incl. amps dik 3000 euro's. sneaky :V lezen shut up :X
Nee, ik heb het dubbele betaald. 500 euro per top en 550 per sub ongeveer dus totaal incl. amps dik 3000 euro's.
--------------------------------------------------------------------------------

Nou, dat budget heeft hij toch niet. Hij heeft 1200 euro, dus moet je niet met een set aankomen die het dubbele kost. Dat bedoel ik met lezen.
Einde discussie graag. Heeft toch geen zin.

En Sound_Master, nu het zegt. Die Edie zie ik nooit meer op het forum.
Waar is hij gebleven? Ook hij was altijd vol lof over de JBL's.
Topic: Advies Nodig voor boxen te kopen. (22-3-2005 12:03:00)

Powerbeat schreef:

En nee, ik heb deze speaker neit gehoord. de enkel 15 inch wel klonk toch een stuk minder dan de hk audio LR115 en Peavey ul-15 maar dat heb ik al eerder in dit topic geschreven
Dat dacht ik al. En daarom kun je dus ook niet oordelen.
En jij hebt het dubbele betaald. Voor 4 tops en 4 subs, als ik het goed heb?
Nou, die jongen heet 1200,- dus valt dat van jou toch af. Dus zal hij het met 2 tops en 2 subs moeten doen. Dat is een optie en de keus is dus aan hem.
LEZEN! wink ;)
Topic: Advies Nodig voor boxen te kopen. (22-3-2005 11:55:00)

Powerbeat schreef:

Daar heb ik met 2 subs +2 topkasten mijn handen vol aan.sneaky :V
Misschien zegt dit iets over de jrx-125.
Heb je deze wel eens gehoord?
Kan best zijn hoor dat jouw spulletjes het beter doen. Dat weet ik niet.
Waar maak je je toch zo druk om? Ik vertel alleen wat ik weet omdat ik ze zelf heb.
En volgende week weet ik hoe het klinkt als de subs er onder staan.
Topic: Advies Nodig voor boxen te kopen. (22-3-2005 11:14:00)

Powerbeat schreef:

Dus jij probeert mij te vertellen dat deze dubbel 15 inch beter klinkt als top dan een even dure dubbel 12 inch ? Ik zou dan toch gaan voor meer flexibiliteit door een fullrange/top te kopen ipv een fullrange kast. Of probeer je te zeggen dat je de jrx-125 ook een topkast vind?
Waar lees je dat? Ik zeg alleen dat ik de jrx-125 boxen zelf heb en dat ze in het midden gebied heel goed zijn. De 12" ken ik niet. En het is maar wat je flexibel vindt? De jrx-125 kun je tot 150 man heel goed alleen gebruiken. Lukt je dat ook met die 12"?
Kom je boven de 150, dan kun je nog steeds uit de voeten met je jrx-125, maar als je dan toch nog een leuke bas wilt horen kun je er prima subs onder plaatsen. Waarom niet? Ben het met je eens dat je jrx-125 dan ook vervangen kunnen worden door 12". Maar ja, die moet je dan wel hebben.
Topic: Advies Nodig voor boxen te kopen. (22-3-2005 10:21:00)

Powerbeat schreef:

Is niet optimaal om subs bij te kopen. Behoorlijke dip in het mid gebied.
Gappie,

Ik heb ook de JRX-125 boxen en deze bevallen zeer goed. En ik vind ze juist heel goed in het midden, en hard gaan ze zeker. Volgende week ga ik ze testen met de subs van de jrx serie.
Ik weet niet waar je woont, maar je bent welkom om ook te komen luisteren.
We gaan dan ook wat versterkers proberen. o.a. de Omnitronic p-1500 en de yamaha p-5000
Mail me maar even, misschien heb ik nog wel meer interessante info voor je.