Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Martyndegraaf
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 159 bijdrage(n) van Martyndegraaf (Pagina: 16 van 16)
Topic: EUROLIGHT LC2412 (13-2-2004 23:23:00)
ga voor 1000 piek maar eens zelf bouwen zou ik zeggen!!
kun je een disco paleis voor maken ipv aan disco meubel
Topic: Krachtstroom vraagje (29-12-2003 13:43:00)
Niet
Het is echt een parren-tafel dus is niet zo nauwkeurig voor het aansturen van inteligent licht
Verder prima tafeltje hor!!
Topic: is een geaard stopcontact altijd goed (31-12-2003 12:02:00)
Het is echt een parren-tafel dus is niet zo nauwkeurig voor het aansturen van inteligent licht
Verder prima tafeltje hor!!
afspeel apparatuur?! dat valt onder randapparatuur geluid dus zelfde groep!
Om het ff stom te zeggen alles waar een audio snoer aanzit--> ZELFDE GROEp om aardlussen te voorkomen
Topic: is een geaard stopcontact altijd goed (30-12-2003 22:13:00)Om het ff stom te zeggen alles waar een audio snoer aanzit--> ZELFDE GROEp om aardlussen te voorkomen
om even terug te komen op het verhaal van Tom;
als je met kracht werkt, zet dan licht en geluid aub appart, zeker met automaten. Zet je geluid op een aparte groep (alle randapp van geluid op dezelfde groep!!) buiten het krachtveld.
en owja: automaten zijn voor huisvrouwen die de boel laten springen door EN koffie te zetten EN de magnetron EN de broodrooster EN zo voorts....
Sorry dat ik het zeg maar dat is het enige voordeel, makkelijk te resetten.
Geef mij maar D-patronen of messen
Topic: krachtstroom splitsen (30-12-2003 22:00:00)als je met kracht werkt, zet dan licht en geluid aub appart, zeker met automaten. Zet je geluid op een aparte groep (alle randapp van geluid op dezelfde groep!!) buiten het krachtveld.
en owja: automaten zijn voor huisvrouwen die de boel laten springen door EN koffie te zetten EN de magnetron EN de broodrooster EN zo voorts....
Sorry dat ik het zeg maar dat is het enige voordeel, makkelijk te resetten.
Geef mij maar D-patronen of messen
"Zakboek elektrotechniek Formules en Tabellen" van Peter Bottle en Gerd Fehmel, bedoel je die ?
ISBN 90-201-3008-0 €29,89 bij Bol.com
heb ik ook eens aan moeten schaffen, best handig maar als je echt alles wilt weten moet je de NEN1010 maar eens uitpluizen.
Paar nadelen:
- Duur, 100 piek voor 7 delen en wordt regelmatig vernieuwd,
- Je moet er mee om kunnen gaan,
- Je moet al redelijk wat weten van elektro- en installatie techniek wil je hem kunnen snappen. Het is namelijk geen boek maar een richtlijn, leest heel anders.
Maar ook in deze topic blijf ik hameren (en terecht niet als enige) blijf er van af als je het niet weet!!! Elektrotechniek doe je niet even maar duurt een paar jaartjes en ervaring voor je weet waar je mee bezig bent.
Topic: Multikabel?? (30-12-2003 21:37:00)ISBN 90-201-3008-0 €29,89 bij Bol.com
heb ik ook eens aan moeten schaffen, best handig maar als je echt alles wilt weten moet je de NEN1010 maar eens uitpluizen.
Paar nadelen:
- Duur, 100 piek voor 7 delen en wordt regelmatig vernieuwd,
- Je moet er mee om kunnen gaan,
- Je moet al redelijk wat weten van elektro- en installatie techniek wil je hem kunnen snappen. Het is namelijk geen boek maar een richtlijn, leest heel anders.
Maar ook in deze topic blijf ik hameren (en terecht niet als enige) blijf er van af als je het niet weet!!! Elektrotechniek doe je niet even maar duurt een paar jaartjes en ervaring voor je weet waar je mee bezig bent.
ik zou idd voor een kant en klare oplossing gaan zoals DMX.
en maar niet zelf mulie's gaan bakken en braden want voor je het weet gaat t fout en aan dmx kan haast niets fout gaan.
Topic: flightcaseboer !! (29-12-2003 17:50:00)en maar niet zelf mulie's gaan bakken en braden want voor je het weet gaat t fout en aan dmx kan haast niets fout gaan.
ga voor 1000 piek maar eens zelf bouwen zou ik zeggen!!kun je een disco paleis voor maken ipv aan disco meubel
kijk daar kan ik mee praten!!
wat betreft het nulleider verhaal--> in de praktijg geldt dit alleen voor draaistroom motoren en (vrijwel) nooit voor andere gebruikers.
En toch oppassen met driefasenbelasting dmv apparatuur. Zooi met veel elektronica (met name dimmer racks, pc's enz) kan wel eens rare vervorminegen in je spanning en stroom veroorzaken en heeft nog een minder leuke kant wat heet 3de harmonischen. ik ga dat hier niet uitleggen maar dit kan er voor zorgen dat de stroom door de nulleider zelfs HOGER kan worden dan door de fasen op zich.
Wees niet bang dit is ook een complex theoretisch verhaal en zal in de praktijk ook niet snel voorkomen.
Topic: Krachtstroom vraagje (28-12-2003 17:09:00)wat betreft het nulleider verhaal--> in de praktijg geldt dit alleen voor draaistroom motoren en (vrijwel) nooit voor andere gebruikers.
En toch oppassen met driefasenbelasting dmv apparatuur. Zooi met veel elektronica (met name dimmer racks, pc's enz) kan wel eens rare vervorminegen in je spanning en stroom veroorzaken en heeft nog een minder leuke kant wat heet 3de harmonischen. ik ga dat hier niet uitleggen maar dit kan er voor zorgen dat de stroom door de nulleider zelfs HOGER kan worden dan door de fasen op zich.
Wees niet bang dit is ook een complex theoretisch verhaal en zal in de praktijk ook niet snel voorkomen.
Ik heb dit allemaal eens zitten lezen, kom niet zo vaak op dit forum dus zodoende, maar heb heel wat gelezen. Van feiten tot echt complete bullshit!
Als ik (als elektricien) 1 tip mag geven: BEGIN ER NIET AAN ALS JE NIET WEET WAAR JE MEE BEZIG BENT!!!
elektriciteit is zeer complex en als het fout gaat kan het in sommige gevallen ook goed fout gaan, met alle gevolgen van dien!
Je gaat toch ook niet zonder verstand van zaken aan een auto lopen sleutelen want je speelt met je leven...
Het name beginnede drive-in showtjes vinden het maar al te stoer om met die rooie stekkers rond te zwaaien, en ja ik geef het toe, ook ik was dat (!!) maar laat het aansluiten ed over aan mensen die er voor gestudeerd hebben!!
Dit verhaal geldt ook zeker voor het afzekeren en verdelers, BLIJF OOK HIER VAN AF ALS JE HET NIET WEET!!
hopelijk hebben jullie hier wat aan en als je tweifelt over je toekomst -->elektro-/energietechniek is een spannende richting!!
Topic: Stekker afstandbediening Z-80 (11-9-2003 22:11:00)Als ik (als elektricien) 1 tip mag geven: BEGIN ER NIET AAN ALS JE NIET WEET WAAR JE MEE BEZIG BENT!!!
elektriciteit is zeer complex en als het fout gaat kan het in sommige gevallen ook goed fout gaan, met alle gevolgen van dien!
Je gaat toch ook niet zonder verstand van zaken aan een auto lopen sleutelen want je speelt met je leven...
Het name beginnede drive-in showtjes vinden het maar al te stoer om met die rooie stekkers rond te zwaaien, en ja ik geef het toe, ook ik was dat (!!) maar laat het aansluiten ed over aan mensen die er voor gestudeerd hebben!!
Dit verhaal geldt ook zeker voor het afzekeren en verdelers, BLIJF OOK HIER VAN AF ALS JE HET NIET WEET!!
hopelijk hebben jullie hier wat aan en als je tweifelt over je toekomst -->elektro-/energietechniek is een spannende richting!!
De lengte van de kabel is niet van belang, als je de behuizing opent kun je zien dat het een simpel schakelingetje is van een thermokoppel, verwarmigselement en een pompje. De afstandsbediening schakelt dus gewoon 230V.
Zoals eerder al gezegt: gewoon een verloop maken naar een convensionele stekker, let op dat:
*female gedeelte aan de machine blijft (antie-aanraken)
*de polariteit niet verwisseld kan worden tusssen de 3 contacten onderling!!
*Neem geen type stekker die je meer gebruikt!! (schuko Cee-form Speakon xlr)
* Bijv 5 of 7 polge xlr is een aanrader !!
Succes
Zoals eerder al gezegt: gewoon een verloop maken naar een convensionele stekker, let op dat:
*female gedeelte aan de machine blijft (antie-aanraken)
*de polariteit niet verwisseld kan worden tusssen de 3 contacten onderling!!
*Neem geen type stekker die je meer gebruikt!! (schuko Cee-form Speakon xlr)
* Bijv 5 of 7 polge xlr is een aanrader !!
Succes