Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van TB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van TB (Pagina: 16 van 20)
Topic: Nieuw DAP LT-aktief en RX-serie (22-9-2009 22:23:00)Maarja Skoda is ook overgenomen door het VAG-concern, dat een budgetmerk zocht.
Andersom: Chinezen kopen niet-chineze merken die een goede reputatie hebben en proberen daarmee hun crap te slijten... Neem wharfedale bijvoorbeeld. Vroeger een befaamd Engels speakermerk, maar tegenwoordig niet meer te pruimen.Topic: Jb systems M20 (22-9-2009 22:07:00)
:Edit: Joep bedankt voor het schema, zal er veel aan hebben als hij alsnog uit elkaar moet!
Gr JoeyIk heb inderdaad een tijd geleden twee crests 4001 gekocht, als defect (want dat waren ze ook). Ben jij diegene die ze bij mij in Wijhe is wezen ophalen?
Overigens geen mail gehad van je!Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (14-8-2009 09:47:00)
Dus ja, reken er maar op dat je het vaker en vaker zult gaan zien. Wellicht kunnen de heren DJ Equipment fabrikanten eens gaan overwegen hun spelers te voorzien van (volledig werkende) DVD loopwerken. Prijsverschil is waarschijnlijk in centen uit te drukken.Je moet er iets voor over hebben
... Klik
YourLiVe schreef:
Nah, imago's kunnen veranderen. Zie het voorgenoemde voorbeeld van Skoda, vroeger wilde je er nog niet dood in gevonden worden, tegenwoordig maken ze degelijke, vrij luxe auto's met een uitstekende prijs / kwaliteitsverhouding en zie je dan ook veel skoda's op de weg. Zo'n imagoverandering kost echter een aantal jaar, dat gaat niet na twee goede speakers.Andersom: Chinezen kopen niet-chineze merken die een goede reputatie hebben en proberen daarmee hun crap te slijten... Neem wharfedale bijvoorbeeld. Vroeger een befaamd Engels speakermerk, maar tegenwoordig niet meer te pruimen.
Ten eerste: Staar je in geen geval blind op die watts die je zo vaak noemt.
Ten tweede: Vermijd alles met piezo.
Succes!
Topic: filteren baskasten en topkasten (30-8-2009 12:44:00)Ten tweede: Vermijd alles met piezo.
Succes!
Daarnaast kan het gebruik van verschillende kasten voor dezelfde frequentie faseproblemen geven: Er kan zelfs uitdoving op bepaalde frequenties plaatsvinden!
Topic: crest 4001 ic'tje over? (28-8-2009 09:41:00)dj joe schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat deze versterkers van timo (TB) zijn geweest, had hem ook al een mailtje gedaan maar nog geen reactie ontvangen, en omdat ik het niet zeker wist heb ik maar een topic aangemaakt
:Edit: Joep bedankt voor het schema, zal er veel aan hebben als hij alsnog uit elkaar moet!
Gr Joey
Overigens geen mail gehad van je!
Het modificeren is wel mogelijk. Zo zwerven er als het goed is in Nederland nog twee verbouwde DJM-600's rond... Die waren intern verbouwd: gain-knoppen kon je ver opendraaien, VU's volledig in het rood, maar stiekem stond de gain lang niet zo hoog...
Wat een handige manier om EQ-abuse DJ's wat te remmen: XTA D2 (dynamische compressor) klik. Je stelt de compressiebandjes in op dezelfde bandjes als de EQ en voila, tot hier en niet verder...
Ook handig om volumeverhogingen te corrigeren voor het menselijk oor (Fletcher-Munson curve).
Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (12-8-2009 01:58:00)Wat een handige manier om EQ-abuse DJ's wat te remmen: XTA D2 (dynamische compressor) klik. Je stelt de compressiebandjes in op dezelfde bandjes als de EQ en voila, tot hier en niet verder...
Ook handig om volumeverhogingen te corrigeren voor het menselijk oor (Fletcher-Munson curve).
Je mixer modificeren of een andere mixer gebruiken
.
En een goede processor met goede limiting gebruiken, gebruik je wel een processor?
Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (12-8-2009 01:50:00)
.En een goede processor met goede limiting gebruiken, gebruik je wel een processor?
DJM-800 geef inderdaad problemen als hij in het rood zit
.
Wat een erg goed apparaat is om volume level te beheersen is de Formula Sound AVC-D2 levelerKlik. Met dit apparaat verlies je geen dynamiek, wat met een compressor duidelijk wel het geval is en wat vanzelfsprekend erg belangrijk is voor de beleving van het geluid!
Welke processor gebruik je trouwens?
Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (12-8-2009 01:40:00)
. Wat een erg goed apparaat is om volume level te beheersen is de Formula Sound AVC-D2 levelerKlik. Met dit apparaat verlies je geen dynamiek, wat met een compressor duidelijk wel het geval is en wat vanzelfsprekend erg belangrijk is voor de beleving van het geluid!
Welke processor gebruik je trouwens?
Dit is inderdaad een erg groot probleem, het overgrote deel van de heren DJ overstuur de mixer, en dan praat ik ook over de grote namen. Een reden waarom het in sommige clubs/discotheken/festivals niet meer aangenaam klinkt. Welke problemen ervaar je precies? Dat het te hard gaat of dat de mixer niet meer klinkt? Over welke mixer hebben we het?
Topic: Slechtste ervaring (11-8-2009 00:02:00)Die DVJ kan ook audio afspelen, dus geschikt voor de toepassing
Topic: Slechtste ervaring (10-8-2009 22:57:00)
Dré schreef:
En in de HiFi winkel kun je met een zaklamp een CD-Speler gaan zoeken (en dan nog vind je hem waarschijnlijk niet). Dit in tegenstelling tot DVD spelers waar je mee dood gegooid wordt (nu, gratis bij een pakkie stimorol...).Dus ja, reken er maar op dat je het vaker en vaker zult gaan zien. Wellicht kunnen de heren DJ Equipment fabrikanten eens gaan overwegen hun spelers te voorzien van (volledig werkende) DVD loopwerken. Prijsverschil is waarschijnlijk in centen uit te drukken.
... Klik