Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Brokencore

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 165 bijdrage(n) van Brokencore (Pagina: 16 van 17)

Topic: Beginnersinformatie DMX en Licht (8-4-2009 16:33:00)
Gebruik je 110 Ohm DMX kabels en een terminator (ook 110 Ohm) aan het einde van de DMX bus?
Wat gebeurd er als je de DMX tafel spanningsloos maakt, reageert de winner dan weer? En wat als je alleen de winner even spanningsloos maakt.
Topic: Avolites rolaque sapphire 96 (7-4-2009 15:31:00)
Zolang je de gegevens die er in staan / stonden niet hebt kan je er wel een lege EPROM in zetten maar meestal kom je dan niet zo ver. Als de ergens de originele hebt kan je ze wel uitlezen en de code in een nieuwe EPROM burnen.

Stel dat er RAM in zat gaat die verhaal niet op omdat deze zonder spanning leeg is. Echter waar vind je nog RAM in PDIP?
Topic: X-15HL vs X-18B (1-4-2009 20:23:00)
Vanmiddag had ik tijd dus de schroevendraaier erbij gepakt en het filter eruit gehaald.

Nu het filter er helemaal uit was waren de draden beter te volgen. Het blijkt dat het filter zo optimaal mogelijk is aangesloten. Ik heb er even een schema van getekend: (origineel zit de input op 1+ 1-):
https://img13.imageshack.us/img13/3530/x15bfilter.png

Wat foto's van het filter. Niks aan de hand dus, en de vorige keer niet goed genoeg gekeken waar de draden heen gingen.
Topic: X-15HL vs X-18B (31-3-2009 21:31:00)
Ik zal hem binnenkort nog eens openhalen want ben toch best benieuwd. Mij staat bij dat het geen complex filter was, maar zeker meer als 2 of 3 componenten.

In de specs staat: Crossover Frequency L/H: 160Hz, 12/6 dB/oct. 12dB/oct zou een 2e orde filter voor het laag inhouden toch? Dus L en C in serie met de woofer parallel over de C. Stel dat deze onbelast aangesloten is, heeft dit dan noemenswaardige invloed?
Topic: kabels labelen (31-3-2009 20:21:00)
De beste krimpkous die ik heb gevonden heeft een krimp ratio van 4:1. Even de dikte van de connector en de kabel meten dus.
Topic: X-15HL vs X-18B (31-3-2009 19:50:00)
Ik werk ook met X-15B's en heb een vraag over het filter. Ik heb het aansluitpaneel er eens uit gehad om de speakon-aansluitingen 4-polig door te lussen voor sub-top gebruik. Toen kreeg ik de indruk dat wanneer je het interne filter uitzet (actieve stand) het filter nog steeds aangesloten blijft zitten, alleen dat de speaker direct het signaal krijgt ipv door het filter heen. Een wisselschakelaar dus (of vanuit filter, of direct). Ik kon destijds niet goed bij het filter komen zonder alle (gelijmde) demping materiaal los te trekken, dus hopen dat iemand het filter al eens goed bekeken heeft.

Heeft het invloed op het signaal waarneer het filter onbelast aangesloten is, neemt het dan bijvoorbeeld vermogen op?
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (25-3-2009 12:58:00)
Zonder zeiltje moet er alsnog een net overheen zitten. Vervoeren zonder enige afdekking mag dacht ik niet meer.
Topic: PA markt 2009 (20-3-2009 23:32:00)
Of ik kijk er heeeeel erg overheen, maar ik zie geen foto's op de site?
Topic: skytec subs met k112 (19-3-2009 22:58:00)
Je hebt het dan over de K-112 die je schel vind? Heb zelf de K-115 en dat is op statief met de woofer op oorhoogte zeer goed te doen. Zowel met als zonder subs (wel weinig bas dan).

In mijn geval zit er nog wel een EQ tussen, maar zonder is het echt niet slecht. Het zijn niet de beste boxen, maar je hoeft je naar mijn mening niet te schamen als je ze voor je publiek neerzet. Wat voor versterker en signaal bronnen heb je?
Topic: TAS versterker serie DAP (2-2-2009 16:43:00)
Ik zal het proberen uit te leggen, het is al weer een tijd geleden dat ik het op school gehad heb dus er kunnen onjuistheden instaan:

Om een toon goed weer te geven in een ruime moet de halve golflengte van die toon in de ruimte passen.
De golflengte is afhankelijk van de geluidssnelheid (en temperatuur volgens mij, normaal gaan ze uit van 20 graden). Bij 20 graden is de geluidssnelheid door lucht ongeveer 340 meter per seconde.
Om de golflengte te bereken gebruiken ze de volgende formule:

golflengte = snelheid van geluid / frequentie (golflengte in meters, snelheid geluid in m/s en frequentie in Hz)

Bij 30Hz is dit dus: 340 / 30 = 11,3 meter. Bij een toon van 30Hz is een periode (sinus) 11,3 meter lang. Om deze toon goed weer te geven mag de ruimte de helft zo klein zijn dus 11,3 / 2 = 5,63 meter.

Als de ruimte kleiner is ontstaan er staande golven (geluid weerkaatst terug en op sommige plekken wordt het oorspronkelijke signaal gedempt, versterkt of van frequentie verschoven). Vandaar hoe kleiner de ruime (lengte) hoe hoger de laagst goed weer te geven frequentie ligt.