Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJ JB

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 191 bijdrage(n) van DJ JB (Pagina: 15 van 20)

Topic: PA markt 2009 (22-3-2009 11:35:00)
Een boel gezelligheid inderdaad. Wel veel afgeragd materiaal dat voor nieuwprijzen wegging en de catering lijkt ieder jaar NOG duurder te worden, maar een paar bekenden kunnen spreken en met toch wat leuke kleine spulletjes naar huis kunnen vertrekken.
Topic: PA markt 2009 (17-3-2009 12:14:00)
Dit soort dingen zou je zelfs ook nog in het gastenboek op de PA-markt website terug kunnen vinden.
Topic: PA markt 2009 (13-3-2009 19:58:00)
Nee, niet het antwoord dat je WIL vinden. Het antwoord is simpel: dat weet je pas op de dag zelf.
Topic: backdrop (5-3-2009 16:45:00)
Veiligheid beproeven heeft niets met proeven in je mond te maken, Dré. laugh :D

Ik zal voortaan doekjes even met zeewater besprenkelen, is goedkoper dan impregneervloeistof en heeft kennelijk dezelfde keuring.
Topic: backdrop (5-3-2009 11:13:00)
Als de brandweer komt om polshoogte te nemen (wat bij kleine drive-ins nooit gebeurt), moet je kunnen aantonen dat je doekje met de juiste middelen is behandeld. Dat wordt toch lastig zonder certificaat.

In het geval van mensen die doeken wassen en opnieuw zelf impregneren: gewoon je spuitbusje meenemen en de gegevens ervan.
Topic: backdrop (2-3-2009 00:15:00)
Ik zou het andersom aanpakken:
1) ga met gespecialiseerde theater- en evenemententextielfabrikanten om de (virtuele) tafel zitten om geschikte stoffen uit te zoeken (wat vind je mooi voor je backdrop), desnoods een paar proefstukjes op laten sturen.
2) Vervolgens heeft jouw gekozen stof een dikte en dan kun je bepalen of je dat zwaar genoeg vindt (jij moet ermee sjouwen, strakhangen zal het wel doen als je goed kan knopen en je laat het even uithangen).
3) Kies de beste offerte uit voor jouw stof (offertes vraag je natuurlijk bij de 4 grote textielboeren op).
4) Laat de brandveiligheid aan de fabrikant over: jij krijgt een certificaat erbij dat het aan alle eisen voldoet.
Topic: PA markt 2009 (28-2-2009 13:55:00)
Je kan er echt vanalles vinden, heel erg afhankelijk van wat de deelnemende bedrijven toevallig nog hebben staan. Van enorme oud-hout-sets en mega-PA-mengtafels tot lieve kleine 1-ch dimmertjes en losse drivers.
Mijn aanwinsten van vorig jaar: zo'n 1-kanaals Showtec dimmertje (heb ik al een paar keer mogen inzetten op flinke projecten waar je 'm niet zou verwachten), 2 kleine PAR-spotjes (PAR20 of zo) en een partij Quasars. Slechts om aan te geven hoe divers het aangeboden waar is...

Testen is moeilijker. Er is een testbank, maar dat is puur stekker in de contactdoos en kijken of het apparaat 'aan' kan. Om te kijken of er geluid doorheen gaat, moet je heel veel mazzel hebben met de verkoper. Sowieso misschien een iPod/discman meenemen met verloopjes naar 2x tulp, 2x jack 6,3 en 2x XLR?
Topic: Problemen met MA Lightcommander 24/6 (28-2-2009 11:26:00)

CyberDance schreef:

In zo een geval natuurlijk altijd eerst de dmx eruit, tafel herstarten, zorgen dat je weer output hebt en DMX er weer in.
Dat is nou juist het probleem: de tafel start niet op omdat de operator dat zo graag wilt. sad :(
Topic: Slechtste ervaring (27-2-2009 18:51:00)

mark_dabomb schreef:

Wat gij niet wilt wat u geschiedt, doet dat ook een ander niet?

&

Een goed begin begint bij jezelf?
Maar... (in het geval van de foutparkeerder:) Wie kaatst kan de bal verwachten!
(Tsja... als we dan toch met gezegden bezig zijn.)

In Amsterdam is de grootste frustratie de parkeerwacht zelf: laden-en-lossers zijn altijd de pineut en zelf parkeren ze altijd op het laad-en-losplatform. "Maar we hebben parkeerontheffing!" Dat betekent nog niet dat ze ons het werk onmogelijk moeten maken en uit gemak daar moeten parkeren als er zat ruimte is op handigere plekken. Laat staan de boetes die we krijgen als wij daar wel horen te staan. Inmiddels met een flinke klachtprocedure bezig, maar of dat zoden aan de dijk zet...
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (27-2-2009 18:42:00)
Foto 2 vind ik echt geniaal... Ik heb gehoord van tape-riggen en van tywrap-riggen... Maar van keycord-riggen!?!? laugh :D