Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Snake

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 15 van 20)

Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (24-8-2004 20:54:00)

Martin rs schreef:

komt met en set hiervoor??
shit he nu komt de twijfel weer welke mixer ik moet gaan kopen.... sad :(
Set set... Je hebt toch geen speciale knoppenset met de naam Ecler erop om van knoppen te veranderen zeker?? Ga gewoon de eerste de beste elektronicazaak binnen en vraag naar de verschillende modellen aluminium knoppen...

De meeste knoppen op mengpanelen (althans die van mijn Tascam XS-8 = Ecler HAK 320) zijn zogenaamde D-knoppen, maar een knop met spantangsluiting (zou ik eerder niet nemen -> ik denk dat dat de plastic schacht van de potmeter kan beschadigen omdat die niet rond maar een D-vorm heeft) of een knop met een schroefje moet net zo goed werken.
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (24-8-2004 08:43:00)
Wie grote knoppen irritant vind kan toch de bestaande knoppen eraf trekken en knoppen met kleinere diameter plaatsen?
Topic: Remix/moderniseren clublied (18-8-2004 21:35:00)

Tom schreef:

Het extra moeilijk om hier een beat onder te zetten, want:
Er zitten tempo wisselingen in, en het tempo is helaas ook niet helemaal constant sad :(
Dat hoeft toch helemaal geen probleem te zijn?? Gewoon knippen en plakken die handel! Slice 'n Dice. Had ik mijn sampler al dan zou ik er eens invliegen (misschien -> heb het nummer nog niet beluisterd), maar dat gaat nog niet.
Topic: Pioneer CDJ-800 Of denon S-3000 (6-8-2004 08:26:00)
Ge kun misschie wa duidelijker tiepe wan zoals he nu is is he wel wa lastig te volge...
Topic: De ideale mixer!! (4-8-2004 15:41:00)

Dré schreef:

Eigenlijk zou er een return routing systeem moeten zijn (inclusief wet/dry regeling)...
Inderdaad dat is helemaal mooi maar voor zover ik weet is er maar één dj mixer die dat heeft: Rane Empath. Hoe gaat het trouwens met de toevoeging van Rane aan de webshop?
Topic: De ideale mixer!! (4-8-2004 13:47:00)

Dré schreef:

Enige nadeel is dat 100% wet effecten (zoals een pitch shifter) niet goed toe te passen zijn.
Inderdaad, als je een track door de mangel wilt halen is een in-line schakeling aan te raden. Jammer dat er zo weinig mixers zijn die een master insert voorhanden hebben. Deze functie is nochtans gemakkelijker te realiseren dan een een send-return.
Topic: De ideale mixer!! (4-8-2004 12:54:00)
De MX180 heeft geen send/return (de MKIII versie toch). De CX wél.

Ik vind persoonlijk een send/return niet (meer) noodzakelijk op een mixer; een stereo master insert is veel mooier om een multi-fx aan te hangen. Je kunt zo immers handig het effect in serie schakelen. In vele gevallen voegt de return-ingang gewoon het signaal wat daar binnen komt toe aan wat er reeds speelde (op het kanaal dus). M.a.w. het oorspronkelijke signaal wordt niet vervangen.

Nadeel van die master insert is dat je niet een effect op één kanaal kan gebruiken, enkel op de master.

Nu een effect kun je nog steeds goed gebruiken met een dergelijke send / return mixer. Maar ik vind het in line schakelen van je FX veel mooier / handiger.
Topic: De ideale mixer!! (4-8-2004 09:49:00)

dj beat schreef:

nee dat bedoelik niet met split functie. Het is een knopje of klein schuifje. Waarmee je kunt instellen wat er door je koptelefoon speel de master of de cue en als je het in het midden zet hoor je ze alletwee door je koptelefoon.
De BX-mixers hebben zo'n Cue/Mix regelaar.

Maar in feite heb je dat toch helemaal niet nodig?? Zet gewoon van elk kanaal dat je wilt horen het cue schakelaartje aan. Als je dan het ene kanaal iets luider wilt horen dan geef je een draai aan de mid toonregeling (wel niet vergeten deze terug te draaien als je gaat mixen). Broodje gebakken.
Topic: De ideale mixer!! (3-8-2004 08:16:00)
Een Rodec BX-14 heeft alvast geen split functie (dus master in linker schelp en cue in rechter schelp). Ik denk dat dat bij de andere modellen hetzelfde is.
Topic: Sample-maker? (31-7-2004 09:53:00)

DJ.T schreef:

Nou ik de link bekijk was het volgens mij een ander pakket, ik weet het niet zeker want dit kan natuurlijk ook gewoon een andere site van een dealer zijn maar ik denk dat onze Effect Guru Snake (EFC wink ;) ) meteen weet wat ik bedoel.
Nee ik bedoelde ook de virtuele zangers van Vocaloid. Omdat Marc die al ter sprake had gebracht hield ik mij afzijdig. Ik denk ook dat er niks anders is dat in de buurt komt, tenzij een echte zanger / zangeres natuurlijk.

Je kunt misschien leukere resultaten bekomen als je die "talker" (om het zo maar eventjes te noemen) die bij XP zit door een vocoder te gooien (robot-stem om het simpel te zeggen) en eventueel wat filteren. Experimenteren is de boodschap.

Neem gewoon een micro ter hand en improviseer een beetje, zoek misschien iemand uit je vriendenkring die een toffe stem heeft, of ga op de baan en vraag aan wildvreemden of ze jou zinnetje eens in de microfoon willen voorlezen. Ik ben er zeker van dat je op die manier betere resultaten bekomt. En goedkoper ook natuurlijk.