Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJ Sietse

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van DJ Sietse (Pagina: 15 van 20)

Topic: Grote lasers en gelul in de ruimte (9-3-2005 22:28:00)
Dan hebben de mensen die denken dat de maan van kaas is ook gelijk weer wat meer aanhang wink ;)
Topic: basreflexbox (8-3-2005 22:09:00)
Die laatste zin slaat nergens op...
Topic: Ik hoor het niet... (7-3-2005 01:33:00)

Opelfreak schreef:

Als je maar een verschil hebt van pakweg 1%, dan heb ik die rap genoeg gelijklopen en stel ik de pitch bij.
Maar als je nu een plaat wilt mixen die een 4-5% verschilt (dus nog niks geljk gezet, het is een nieuwe plaat) en je gooit die dus in, dan gaat die dus na 2beats al serieus uit de maat gaan en dat kan ik dan niet corrigeren door bv. tegen de platter te drukken terwijl hij blijft spelen...
Een grove pitch-bend correctie is toch niet moeilijker dan een lichte pitch-bend correctie? Maar buiten dat..
Moet dan altijd terug naar de cue-beat gaan, plaat vasthouden, pitch al grofweg verschoven, nog eens ingooien en hopen dat het verschil nu iets kleiner is om de 2 gelijk te laten lopen en de pitch dus zonodig instellen.
Doen jullie dit ook zo? Terug ff herstarten.
Als je de kluts kwijt raakt bij het grof pitch-benden, dan ga ik ook gewoon terug naar het cue punt (bij cd's lekker makkelijk ;-) . Raak ik de kluts niet kwijt, dan ga ik niet terug.
Je bent dus niet fout bezig. Voor jou is het het meest handig om het zo te doen, dus ben je goed bezig.
Topic: Ik hoor het niet... (7-3-2005 00:53:00)

Opelfreak schreef:

Wegens de overschakeling naar platen, liefst een paar tips laugh :D
Het grote verschil merk ik in het cue-en en heb hier een paar vraagjes over.
1) Cue-en jullie met draaiende tafel of zette jullie die even stil ofzo?
Ik laat (liet) altijd de motor gewoon doordraaien, om hem vervolgens op het juiste moment erin te zwiepen. Dat is ook logisch, aangezien je dan een hogere startsnelheid hebt. Als je je ff om wilt draaien zet je natuurlijk je tt stil. Anders ben je je punt kwijt wink ;)
2) Als je hebt gecued, en je plaat ingooit maar onmiddelijk merkt dat het niet goed komt (verschil van bv. een 4%), houden jullie de plaat dan toch nog draaiende en zo corrigeren? Of ff terug naar de cue-beat, plaat vasthouden, pitch al grofweg verschuiven en nog eens ingooien?
Grtz
4% verschil als je de platen ''gelijk'' hebt gezet? Dan kan je gewoon niet beatmatchen. Geef mij één reden om een niet gelijke lopende plaat erin te gooien? En mocht het voorkomen dat je ze niet gelijk krijgt (want je bent bijvoorbeeld nog niet goed beatmatchen), dan kan je er beter een start-stop mix van maken (dan zet je je tenminste minder voor lul dan met een scheeflopende mixpoging).
Topic: EV SX 300 Top-Speaker (6-3-2005 11:44:00)
Waar heb je ze dan mee vergeleken?
Topic: EV SX 300 Top-Speaker (5-3-2005 21:55:00)
Waarom dan deze?
Topic: Het Punisher baskast topic (5-3-2005 14:39:00)
Als je dan toch vermogen over hebt op het laag, kan je je punishers toch net zo goed strak trekken tot 40/45 Hz ?
Topic: Het Punisher baskast topic (5-3-2005 14:11:00)
Dat zijn de Behringer b1220's.
Topic: Grote lasers en gelul in de ruimte (2-3-2005 20:26:00)
Big bang is oerknal specialist ofzo? laugh :D
Topic: Grote lasers en gelul in de ruimte (1-3-2005 20:24:00)

fredje schreef:

Als je spreekt over maanlanding-
Dan was de eerste in 1964 !!
De tweede in 1966 !!
En de derde in 1969,om exact te zijn 21 juli.

Nu gaan er weer vele denken en het liefst er tegen in en vragen om bewijzen sneaky :V -maar ga zelf eerst maar s zoeken laugh :D
Zal de voorzet geven-1964/Ranger 7
1966/luna 9
Met maandlanding wordt doorgaans eerste mens op de maan bedoeld wink ;) De meesten zullen toch ook wel weten dat de russen de eerste onbemande robot/whatever op de maan hebben geplant.