Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van TimD

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van TimD (Pagina: 15 van 20)

Topic: Monitorset voor thuis/huiskamer (28-12-2011 14:14:00)
Ik draai hier met de (inmiddels niet meer leverbare) DAP Soundmate Easy. Prima geluid, méér dan genoeg vermogen. Misschien dat je nog ergens een setje vindt?
Topic: Pioneer DJM-T1 (21-12-2011 22:03:00)
Je kunt je toch wel voorstellen hoe goed ze verkochten? Peperduur & gericht op de thuismarkt, ik ben ze nog nooit op een foto 'in het wild' tegengekomen
Topic: trillend/kraakent geluid in mijn dap ax-15 (19-11-2010 08:52:00)
Oke happy :)
Topic: trillend/kraakent geluid in mijn dap ax-15 (18-11-2010 09:16:00)
Ik ken de luidspreker niet zo goed dat ik weet hoe je 'm uit elkaar moet halen, maar waarschijnlijk zal het als volgt zijn:

- aan de zijkanten van het rooster aan de voorkant zullen de schroefjes zitten. Trek het schuim een klein beetje aan de kant en schroef de schroefjes los, waardoor het rooster los komt.
- waarschijnlijk zie je nu de speaker zitten. Je kunt proberen om de speaker eens zonder rooster te laten spelen om te kijken of het probleem er nog steeds is. Zo ja, dan schroef je de speaker los
- Ik weet niet precies hoe de speaker aangesloten is, maar als dit gesoldeerd is, zul je inderdaad de soldeerbout erbij moeten pakken.

Je doet hetzelfde bij je andere speaker en je test het uit. Vervolgens kun je je conclusies trekken of de speaker kapot is of dat het ergens anders aan ligt.

Verder kan ik je nog 2 dingen aanraden: gebruik de zoekfunctie eens, die zit er niet voor niks. Als ik ax 15 intype, dan kom ik al een aantal topics tegen die interessant voor jou kunnen zijn. Ten tweede: mocht je speaker kapot zijn, en wil je een nieuwe, dan kun je bijvoorbeeld Dré mailen of hij er nog op voorraad heeft, of bijvoorbeeld Highlite vragen welk type erin zit. Dat is allemaal werk wat je zelf kunt doen.
Topic: trillend/kraakent geluid in mijn dap ax-15 (17-11-2010 13:30:00)
Timelaar,

nu doe eens even rustig en ga niet onnodig geld uitgeven: Schroef de speaker uit de kast die het nog doet en zet 'm vervolgens in de kast met de kapotte speaker. Sluit hem aan op het filter in de kast. Als er nu nog iets trilt of kraakt, dan ligt het dus NIET aan je speaker, maar aan iets anders in je kast. Als de kraak verholpen is, dan weet je dat het inderdaad aan de speaker ligt en kun je op zoek gaan naar een nieuwe. Daarvoor kun je de zoekfunctie van dit forum eens gebruiken, die zit er niet voor niks. Dit is een populaire luidspreker, dus ik geef het een goede kans dat er al eens iets over vervanging geschreven is!
Topic: Led Moving heads (13-10-2010 03:28:00)

Mifex schreef:

Ik denk niet dat Victor staart op het merk maar op de feiten. Heeft Joost (Yoghurt) niet een keer een foto gepost van de indigo naast de phantom 250.. waarop je duidelijk kon zien dat de phantom 250 dit won? Al met al, dan wint de mac krypton ook makkelijk van de indigo!
Er zijn verschillende indigo's. Een indigo 150 presteert minder dan een indigo 4500, een 4500 presteert minder dan een Beam (zoals Kevin beweert). De Beam lijkt me het nieuwste model, dat weer een flinke stap vooruit heeft gezet op het gebied van LED
Verder denk ik dat vele hier merk apparatuur kiezen voor het verhuur ervan. Mac kryptons verhuur je nog wel leuk aan de grotere bedrijven, een showtec headje slaan ze liever over!
Daar hoeven we ook geen discussie over te beginnen, het is algemeen bekend dat de grote jongens de voorkeur geven aan merken. Dat is ook niet bepaald de doelgroep van Highlite wink ;)
Topic: Led Moving heads (12-10-2010 16:10:00)
Bedankt voor je toelichtingen/uitleg over deze dingen. Toch ben ik van mening dat je je niet blind moet staren op het merk Martin. Voor het geld zijn er minstens net zo leuke dingen, zo dan niet veel leukere dingen te krijgen, die het voor 95% van de users op dit forum net zo goed doen. Dat 5% hier in de hoge kringen meeloopt en de voorkeur geven aan een merk, kan ik prima mee leven wink ;)
Topic: Led Moving heads (12-10-2010 15:08:00)

Victor schreef:

Niet om lullig te doen, maar de Showtec Indigo 250 heeft volgens de fabrikant op 1 meter afstand een lichtopbrengst van 6.600 Lux. De Martin Mac 250 Krypton haalt op 3 (!) meter afstand 15.444 Lux en blaast dus met alle gemak de Chinese broeder uit het water. De Indigo 4500 haalt overigens maar 4.500 Lux op 2 meter, maar die is een stuk goedkoper dus niet vergelijkbaar met de Mac.
De nieuwe Indigo Beam haalt volgens de fabrikant 30.000+ Lux @ 2 meter. Verder kost hij €779 tegenover €1699 actieprijs bij een concullega. Waar je verder vandaan haalt dat de Krypton 15.444 Lux op 3m afstand haalt, is me een raadsel. Op de site van Highlite is te vinden dat de Phantom 250, die voor zover ik weet al 2 jaar op de open dagen naast een 250 krypton staat en als feller ervaren wordt, 18.000 Lux op 1m doet. Ik weet niet wat het verlies per meter is, maar mij lijkt dan óf de waarde van Martin aan de hoge kant, óf de waarde van Highlite aan de lage kant.

Nu kun je natuurlijk zeggen dat ze de lamp misschien gemanipuleerd hebben, maar ze bieden aan om de lamp dan zelf af te stellen, of anders de lampen om te ruilen. Tot nu toe heb ik nog niemand op dat aanbod in zien gaan wink ;) Om weer over het steeds terug komende riedeltje van afschrijving te komen: in procenten zal een Showtec zeker harder afschrijven dan een Martin... Maar als je het dan in €€€'s gaat bekijken, denk ik dat je beter de Showtec kunt hebben.

Qua verhuurbaarheid ben ik zeker met je eens dat je beter de Martins kunt hebben. Bouwkwaliteit zul je ook wel beter af zijn bij de Martin's, hoewel ik het idee heb dat er niet veel problemen zijn met Showtec MH's. Oh ja, de Indigo Beam verbruikt 150W op vol vermogen wink ;)

Als ik de site van Martin verder bekijk, zie ik niet veel LED-apparaten waar ik het warm van krijg. Een Mac 301 van een goeie €3.500 die 3900 Lumen output geeft, tegenover een Showtec Expression van nog geen €1200 die 20200 Lux doet. Voor zover ik het weet, zeggen Lux meer dan lumen, omdat Lux de oppervlakte meeneemt in de berekening (ik ben geen expert op dit gebied, dus pin me er niet op vast!).
Topic: Led Moving heads (11-10-2010 07:30:00)
Ik kan het verhaal van Kevin bevestigen, sterker nog: op de light+sound messe in Frankfurt kon je de indigo 4500 proberen met diverse gasontladings MH's ernaast. De indigo presteerde vaak beter dan de 250W gasontlading lampen. Dat de beam feller is dan de 4500 kan ik niet bevestigen, heb de beam simpelweg nog niet gezien happy :)

Een goede kans om het met eigen ogen te zien, was de open dag vorig weekend!
Topic: Showtec Showdesigner (16-9-2010 08:20:00)
Of crossover happy :) Ik heb er geen ervaring mee icm een lichtcomputer, maar met een crossover kun je de lage tonen beter filteren