Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Remczero

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Remczero (Pagina: 15 van 20)

Topic: nieuw dingetje van hercules (foto's + lange lap text) (13-10-2004 20:01:00)
Hm ,ben niet helemaal meer overtuigd dan. Ga hem binnenkort wel uitproberen maar vrees toch dat ik het daar bij laat. Starttijd is toch wel iets heel belangrijks ,en als het niet constant start vind ik het nogal een hoop geld. Ik denk dat ik beter even door kan sparen en toch mijn geld beter kan investeren in een nieuwe ,betere dubbele cdspeler (geloof dat ik beetje cdn35 gek aan het worden ben sinds ik die features heb gezien wink ;)).
Topic: Echte Newbie-vraag: Gebruik van de Equalizer (13-10-2004 19:25:00)
Je cue methode klinkt goed. Zodra je de VU meter over de gain van de kanalen apart (bij jou de CUE) niet boven de 0 laat komen ,en de stereo vu ook niet kan er weinig mis gaan. Houd alleen wel altijd de gain ook in de gaten. Het kan namelijk zijn dat als je je gain hoog zet en master laag dat je stereo vu niet boven de 0 komt ,maar het apparaat intern wel een zwaar vervormt signaal uitstuurd. Jij voorkomt dat door de CUE vu meter ,dus niet mis mee zou ik zeggen.

Ikzelf gebruik een mixer met losse vu meters per kanaal ,ik neem dan aan dat zon losse vu meter hetzelfde effect heeft als de cueVUmeter op 1 kanaal. Als dat niet zo is hoop ik dat wel van anderen te horen hier ,want ben daar niet helemaal 100% zeker van
Topic: Echte Newbie-vraag: Gebruik van de Equalizer (13-10-2004 18:44:00)
Heb het even aangepast. Schaam dat ik soms wel hoge tonen opdraai ashamed :$ Ook niet veel maar wel een beetje ,maarja niet meer doen dus shut up :X Thnx dre
Topic: numark cdn-30 vs numark cdn-35 (13-10-2004 18:40:00)
Ik ben eigenlijk benieuwd of de cdn 35 true instant start heeft? Dan zou het best een prijsdoorbraak zijn in mijn ogen ashamed :$ en ga ik ook maar eens denken over nieuwe speler
Topic: Echte Newbie-vraag: Gebruik van de Equalizer (13-10-2004 18:16:00)
Nou omdat ik vandaag goedgezint ben...Een paar truukjes:
Bass killen: Ongeveer de belangrijkste....je doet een overgang...je platen lopen gelijk ,je schuift je fader omhoog (eq knop in het midden) en het klinkt niet als een geheel. Vaak heffen de basstonen elkaar op ,of als ze net niet gelijk lopen word je getrakteerd op een hels gebonk wat geen muziek te noemen is. Hoe moet het dan wel?? Dat kan je niet zo zeggen. Hier is een van de mogelijke manieren waar veel dj's op terug vallen ,en eigenlijk de belangijkste kwa low tones afregelen:

Platen gelijk => Bass killen van inkomende => fader omhoog schuiven => zachtjes expirimenteren met bass om het een geheel te laten worden => op 1e bonk van nieuwe 16 of 32 tellen zet je je low EQ in het midden en demp je de low van ander kanaal => je draait uitgaande plaat de high een stukje dicht ,en trekt fader op het goede moment naar beneden.

Hoge en midden tonen: Bij wat drukkere platen zul je snel merken dat de hoge en midden tonen ook een grote rol spelen. Hier kan je ongeveer hetzelfde doen ,maar suptieler is het om met kleine veranderingen met de EQ te spelen. Zorg altijd dat je mix niet TE druk word. Je moet een soort balans zien te vinden tussen de tonen van beide tracks.

Climax: Als je een hoogtepunt in je set wilt ,kan je dat ook met je equalizer benadrukken. Zo kun je bijvoorbeeld bij een trance nummer dat opbouwd naar de climax van het nummer de midden tonen steeds wat opdraaien. Dit is iets wat je voorzichtig moet doen. Denk altijd aan de oren van je publiek ,en ook belangrijk aan je apparatuur! Draai nooit je vu meter in het rood ,en hou deze bij veranderingen met de equalizer ook ALTIJD in de gaten!

Meer truukjes ga ik je niet voorschotelen! Een goede hoofdregel is om jezelf geen grenzen te stellen. Je moet altijd op zoek zijn naar perfectie en creatief blijven. Ga dus gewoon eens met de tips hier op het forum aan de slag en ik weet zeker dat jij over en paar maanden deze dingen (in het zoveelste topic) aan iemand anders uit aan het leggen bent wink ;)
Topic: nieuw dingetje van hercules (foto's + lange lap text) (13-10-2004 17:00:00)
Je hebt gelijk sylvia...
Mijn oom heeft deze week het aparaatje aangekocht. Denk dat ik daar maar eens ga kijken binnenkort ,want ik weet echt niet wat ik me er bij voor moet stellen.. Opzich kan de play wel wat speling hebben als je beatlock aan hebt ,maar dat is dan eigenlijk ook weer niet mijn bedoeling ,want dan krijg je zon zwiepgeluid bij instarten angry (beatlock trekt hem als het goed is toch goed naar beat van ander liedje ,of er moet zo veel vertraging in zitten dat hij beat mist en de volgende pakt) en wat is er eigenlijk nog leuk aan mixen met die beatlock shut up :X . Heeft de djconsole er ook last van als de beatlock uitgezet wordt? (dit zal volgens mij nogal geheugen trekken dus vandaar).

Heeft overigens bijv de dac controller ook last van dit probleem? Die is dan wel een stuk duurder ,maargoed daar krijg ik dan ook weer displays voor terug. Die andere controller ,xp10 geloof ik dat hij heet ,zie ik niet zo zitten omdat deze enkel is. Touch sensitive jog is dan weer wel een voordeel. De xp 10 en dac hebben ook geen geluidkaart. Deze dingen kan ik wel tegen elkaar afwegen ,maar hoe praktisch de dingen zijn natuurlijk niet. Ervaringen zijn dus van alle drie welkom. (ga nu beetje offtopic door de andere 2 er bij te betrekken ,maar ik denk toch echt dat ik die ook in mijn keuze mee moet nemen ook al scheeld de prijs wel erg veel).

Edit: Nu schiet me nog wat te binnen. Als de console met andere software word gebruikt. Heeft hij er dan nog last van? Ik kan me namelijk voorstellen dat het niet aan de dj console hoeft te liggen. Misschien gooit virtualdj wel roet in het eten?
Topic: nieuw dingetje van hercules (foto's + lange lap text) (11-10-2004 22:24:00)
Het is ook voor erbij bij mij. Gewoon om wat te pielen aan pc (draai graag met virtual dj vanwege ruime opties van loopen enzo ,heb namelijk nogal basic dubbele cdspeler en zie het ook niet zo zitten om nieuwe te kopen.) Ik draai toch puur nog thuis. Wel buitenshuis gedraait maar het is zo rustig tegenwoordig dat dat te verwaarlozen is, niet dat ik dit on the road zou gaan gebruiken. Toch een leuk pielding voor thuis? Zit er niet veel vertraging in het aantikken en dat de software reageerd? Dat zou ik namelijk wel storend vinden
Topic: nieuw dingetje van hercules (foto's + lange lap text) (10-10-2004 21:39:00)
Hoe zit het met de responce tijd van dit apparaatje? En het apparaat is er inmiddels een klein jaartje. Nog mensen met reviews van langere termijn? Die dus iets over de kwaliteit kunnen zeggen. Ik vind het er wel leuk uitzien als pielding voor bij mijn pc laugh :D. Pioneerachtige features op pc voor prijs van skytec... Gaan ze nou echt zo snel kapot? Anders vind ik het best interesant om er 1 aan te schaffen (klein beetje schaam)ashamed :$ Ik heb namelijk niet het idee dat de negatieve reviews echt op ervaring berusten. Is dat wel ,corrigeer me dan even en hou me van die koop af wink ;)
Topic: Nieuwe Mixers van Denon (12-9-2004 19:36:00)
Zou zoieso de begintijd even afw8en tot je wat over de kwaliteit weet. Bij die vestax zit dat iig wel goed razz :p
Topic: Final scratch? (5-9-2004 18:43:00)
Ik zag net op de site van virtual dj dat er nu ook een timecodeplaat voor virtual dj is... Het dingetje kost 14.95 en als je je draaitafel aansluit op je line in van je geluidskaart heb je geloof ik hetzelfde principe als final scratch?? Iemand die dit al geprobeerd heeft? Zou als het goed werkt toch final scratch wel in de grond kunnen boren ,als je naar de prijzen kijkt razz :p