Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Patrick van Vugt
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Patrick van Vugt (Pagina: 15 van 20)
Topic: [van plaat op cd] hoe vinyl te digitaliseren? (11-12-2004 22:04:00)
Ik koop een synQ xtrm-1, zou ik die dan direct op mijn geluidskaart kunnenaanstuiten, of moet ik eerst via mijn mixer (flat eq), of via een voorversterkertje?Dat kan inderdaad als je draaitafel beschikt over line out.
Als er een schakelaartje zit in plaats van het schroefje (zie onderstaand plaatje) voor de aarde dan beschik je over een XTRM1 met line out.
hier het plaatje
Als die scroef er zit......... pech gehad en mixer er tussen of 2 nieuwe synq's kopen als je zo graag line out wil
Ik heb nog geen synQ's, dus die line uit schakelaar zal er wel zitten
inn bedankt!Topic: Dance Top 100 2004 (11-12-2004 20:47:00)
www.new-line.nl/forum/read/?t=11134
succes....Nou, mijn probleem ligt eigelijk anders.
De naald maakt geen golf bewegingen, maar hij gaat meer door een soort van kuiltje...
ALs ik de naalddruk helemaal op z'n volst zet speelt hij er doorheen...Topic: Overslaan van de naald (6-12-2004 20:19:00)
Kun je nagaan, in die tijd kun je er nog niet eens aan denken met je ogen te gaan knipperen
dan vraag ik mij soms toch af... hoe ze erin slagen om die tijd zo nauwkeurig te meten... met een stopwatch allesinds al niet
Software matig lijkt mij, maar moet je nou eens na gaan hoe naukeurig ons gehoor wel niet is, en hoe goede techiek
.
We (de meeste dan) zijn in staat om een nummer op een beat in te starten, percies op de 0,2 sec gelijk
.Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (6-12-2004 00:20:00)
Maar 0,2 is toch standaard voor true instant start? Ik dacht tenminste dat zo'n beetje iedere speler rond die tijd zat.volgens mij ook, maar dat maakt toch eiglijk niks uit.
Aan de opstart tijd raak je gewoon gewend, ik weet op een aantal cdspelers ook waar ik voor mezelf het que punt moet zetten.
De ene mens is nou eenmaal trager als de ander
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (5-12-2004 20:43:00)
(mits ie beter is dan de cdj100)
greetzJa, lijkt me wel.
Over de pio 800 en de denon 3000 zijn al super veel topic's, tussen de pio 800 en de denon 1000, dan wint de pio met vlag en wimpel.
En vergeet inderdaad niet dat er een slordige 250 euro tussen zit, daarbij komt ook nog eens dat de pio zich allang heeft bewezen, de s1000 nog niet...Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (1-12-2004 17:42:00)
Er zit wel een klein beetje verschil tussen de tafels, de SynQ heeft een line uitgang, en een gratis elementje (stanton 505).
Deze ga ik halen, puur omdat het elementje wel handig is, en omdat hij mooi staat bij m'n SynQ mixer
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (28-11-2004 20:31:00)
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik heb ook dat intermediate djset gezien van Dré, en dat ziet er goed uit om mee te beginnen. Echter, iets meer doorsparen en je hebt de BST Super OEM.
Mijn profiel is:
Student
Beginnend dj
Trance
Budget: tussen 700 en 900
Voor alles valt wat van te zeggen! :)Sorry ik volg je niet helemaal, maar een OEM bak voor 279 euro kan bijna niet (of je moet naar m*fn** gaan...) de super oembak is wel de Citronic PD45, ik denk zomaar dat jij een andere tt bedoelt.
Heb je ook al besloten wat je maximale budget voor ALLEEN tt's is? (want die 700/900 is voor je hele set tegelijk neem ik aan?)
Reind schreef:
Patrick van Vugt schreef:
Ik wil binnenkort ook gaan digitaliseren, maar snap 1 ding niet helemaal.Ik koop een synQ xtrm-1, zou ik die dan direct op mijn geluidskaart kunnenaanstuiten, of moet ik eerst via mijn mixer (flat eq), of via een voorversterkertje?
Als er een schakelaartje zit in plaats van het schroefje (zie onderstaand plaatje) voor de aarde dan beschik je over een XTRM1 met line out.
hier het plaatje
Als die scroef er zit......... pech gehad en mixer er tussen of 2 nieuwe synq's kopen als je zo graag line out wil
inn bedankt!Dj Tiesto - adagio for strings
Ton t.b. - dream machine
armand van helden - my my my
Topic: [van plaat op cd] hoe vinyl te digitaliseren? (10-12-2004 22:15:00)Ton t.b. - dream machine
armand van helden - my my my
Ik wil binnenkort ook gaan digitaliseren, maar snap 1 ding niet helemaal.
Ik koop een synQ xtrm-1, zou ik die dan direct op mijn geluidskaart kunnenaanstuiten, of moet ik eerst via mijn mixer (flat eq), of via een voorversterkertje?
Topic: Overslaan van de naald (6-12-2004 22:14:00)Ik koop een synQ xtrm-1, zou ik die dan direct op mijn geluidskaart kunnenaanstuiten, of moet ik eerst via mijn mixer (flat eq), of via een voorversterkertje?
Dacide schreef:
Hier heb je een link waarin ik een soortgelijke vraag stel:www.new-line.nl/forum/read/?t=11134
succes....
De naald maakt geen golf bewegingen, maar hij gaat meer door een soort van kuiltje...
ALs ik de naalddruk helemaal op z'n volst zet speelt hij er doorheen...
*kick*
Nu heb ik even een vraagje:
Ik heb verleden week de plaat Armani & ghost - airport gekocht, nu blijkt die plaat niet helemaal ok te zijn.
Namelijk, het eerste stuk van de plaat (Zeg maar de eerste 2 min) slaat de naald steeds over.
En dan percies op hetzelfde stuk, het is moeilijk uit te leggen maar ik zal het proberen:
Op de stikker in het midden (weet niet hoe dat heet) staat een soort regeltje tekst, als je daar op gaat letten zie je dat de naald steeds overslaat als het tekste dezefde kant op staat.
Allen als ik de naaldruk op 5 zet, houd het overslaan op.
En als ik goed naar het element kijk zie ik het een beetje golven, namate de plaat vorderd is dit overslaan weg.
Nu heb ik met recess gemailt, en die zijden dat ik de plaat kan opsturen, onder rembours.
Ik krijg dus gratis een nieuwe exemplaar als er iets mis mee is, is dit NIET het geval, dan moet ik alle verzendkosten betalen...
Omdat ik een oude tt, en een oud element heb (waarvan de naald nog wel goed is) weet ik dus niet zeker of hij nu echt kapot is.
Het element heeft overigens bij geen enkele andere plaat last van zulke rare dingen.
Wat zouden jullie doen?
Topic: DN-S1000 <> CDJ-800 (6-12-2004 20:04:00)Nu heb ik even een vraagje:
Ik heb verleden week de plaat Armani & ghost - airport gekocht, nu blijkt die plaat niet helemaal ok te zijn.
Namelijk, het eerste stuk van de plaat (Zeg maar de eerste 2 min) slaat de naald steeds over.
En dan percies op hetzelfde stuk, het is moeilijk uit te leggen maar ik zal het proberen:
Op de stikker in het midden (weet niet hoe dat heet) staat een soort regeltje tekst, als je daar op gaat letten zie je dat de naald steeds overslaat als het tekste dezefde kant op staat.
Allen als ik de naaldruk op 5 zet, houd het overslaan op.
En als ik goed naar het element kijk zie ik het een beetje golven, namate de plaat vorderd is dit overslaan weg.
Nu heb ik met recess gemailt, en die zijden dat ik de plaat kan opsturen, onder rembours.
Ik krijg dus gratis een nieuwe exemplaar als er iets mis mee is, is dit NIET het geval, dan moet ik alle verzendkosten betalen...
Omdat ik een oude tt, en een oud element heb (waarvan de naald nog wel goed is) weet ik dus niet zeker of hij nu echt kapot is.
Het element heeft overigens bij geen enkele andere plaat last van zulke rare dingen.
Wat zouden jullie doen?
teknoknights schreef:
Reind schreef:
Oeps tis 0,02 inderdaad.
Kun je nagaan, in die tijd kun je er nog niet eens aan denken met je ogen te gaan knipperen
.We (de meeste dan) zijn in staat om een nummer op een beat in te starten, percies op de 0,2 sec gelijk
.Reind schreef:
Ik wou net zeggen...... in die 0,2 seconden kun je nog niet eens een keer fatsoenlijk met je ogen knipperen
Maar 0,2 is toch standaard voor true instant start? Ik dacht tenminste dat zo'n beetje iedere speler rond die tijd zat.
Aan de opstart tijd raak je gewoon gewend, ik weet op een aantal cdspelers ook waar ik voor mezelf het que punt moet zetten.
De ene mens is nou eenmaal trager als de ander
teknoknights schreef:
Dus daaruit kunnen we dan toch besluiten dat de cdj800 een beter alternatief is?(mits ie beter is dan de cdj100)
greetz
Over de pio 800 en de denon 3000 zijn al super veel topic's, tussen de pio 800 en de denon 1000, dan wint de pio met vlag en wimpel.
En vergeet inderdaad niet dat er een slordige 250 euro tussen zit, daarbij komt ook nog eens dat de pio zich allang heeft bewezen, de s1000 nog niet...
kaha schreef:
ben er nog steeds niet helemaal achter welke ik ga kopen, maar deze maand gaat de beslissing vallen!
Deze ga ik halen, puur omdat het elementje wel handig is, en omdat hij mooi staat bij m'n SynQ mixer
M. Arnoldi schreef:
De prijs schrikt mij af. Niet zozeer omdat de prijs zo hoog is, maar eerder zo laag. Hoe kan iets van 279 euro zo geweldig zijn? Daar moet toch wel iets mis mee zijn? Enkelen zeggen: doen! Anderen zeggen. Spaar door voor Technics, dan weet je zeker dat het goed zit.Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik heb ook dat intermediate djset gezien van Dré, en dat ziet er goed uit om mee te beginnen. Echter, iets meer doorsparen en je hebt de BST Super OEM.
Mijn profiel is:
Student
Beginnend dj
Trance
Budget: tussen 700 en 900
Voor alles valt wat van te zeggen! :)
Heb je ook al besloten wat je maximale budget voor ALLEEN tt's is? (want die 700/900 is voor je hele set tegelijk neem ik aan?)