Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van H.
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van H. (Pagina: 15 van 20)
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (9-2-2005 18:12:00)
ik heb zelf ook een geluidsset op een wagen staan en ik denk dat daar niet over te klagen valt wat geluidskwaliteit betreft:
- 2x dubbele 18" baskasten (B&C)
- 2x dubbele 12"/2" topkasten (Eminence)
- Crest Ca6 voor de tops
- QSC Mx3000a voor de bassen
- Behringer cx 3400 crossover
- cdj800 cd-speler erbij
ik ben vandaag gaan kijken (en luisteren) naar de optocht in landgraaf... waar die wagen met onze eigen set ook meeging... onze set ging duidelijk het hardste van alle wagens en het is nog zuiver ook
voor de rest viel me op dat de mackie setjes het erg goed deden op de wagens en k112's van dap, die zag je ook overal...Topic: Genoeg voor Carnavalswagen? (7-2-2005 12:21:00)
Ik viel van de ene verbazing in de ander: HiFi speakertjes, hoorns die zo ver over de schreef gingen dat je er letterlijk niets meer van verstond, die felblauwe conrad speakertjes kwam je tegen, skytec, enzovoorts. Van de 52 wagens waren er slecht 2(!) die het geluid een beetje voor elkaar hadden, die werkten ook gelijk met goede shockproof spelers. Andere wagens hadden blijkbaar een HiFi spelertje gebruikt want het geluid sloeg om de haverklap over.
Ik vond het af en toe bijna zielig.Dat is bij alle optochten zo, je komt het ergste kabaal tegen...
ik heb zelf ook een geluidsset op een wagen staan en ik denk dat daar niet over te klagen valt wat geluidskwaliteit betreft:
- 2x dubbele 18" baskasten (B&C)
- 2x dubbele 12"/2" topkasten (Eminence)
- Crest Ca6 voor de tops
- QSC Mx3000a voor de bassen
- Behringer cx 3400 crossover
- cdj800 cd-speler erbij
Topic: Genoeg voor Carnavalswagen? (7-2-2005 12:12:00)alcohol maakt doof
daar zullen we het maar op houden dan...Topic: Genoeg voor Carnavalswagen? (7-2-2005 12:07:00)
.
Maareuh, los van het feit dat ik het volledig met je eens ben m.b.t. het leveren van kwalitatief fatsoenlijk geluid, denk ik niet dat het de toeschouwers van de optocht echt veel uitmaakt hoe het klinkt. Ik kan mij niet anders herinneren dan dat carnavalsoptochten een zee van door elkaar bonkende herrie zijn waaruit je soms de ene wagen hoort en dan weer de andere. In die brei hoor je sowieso niet meer wat goed klinkt en wat beroerd. Toch?toch maakt het de mensen wel degelijk wat uit, zowel op als langs de wagen zijn de mensen toch blij als er eens een keer een fatsoenlijke set langskomt
en ook in die brei van geluid pik je toch een goede geluidsset er zo tussenuit...Topic: Genoeg voor Carnavalswagen? (7-2-2005 11:25:00)
Het zal me benieuwen.In alle topstudio's vind je Protools, op het moment is er nog geen beter systeem voor audiobewerking dan dit...Topic: Contract (3-2-2005 10:20:00)
Een beetje gevoel en je verstand gebruiken kan in ieder geval geen kwaad.
Dat niet iedereen daar evenveel gevoel voor heeft blijkt nog wel uit het feit dat er nog zat drive-inners zijn die in hun overeenkomst (of algemene voorwaarden) hebben staan dat de opdrachtgever bij schade aan apparatuur de nieuwwaarde moet vergoeden. Maar ook de bepaling dat jij als drive-in show nergens voor aansprakelijk bent kan niet door de beugel.ok, dat dacht ik al... dan komt het wel goed 
dat is het eerste wat mijn broertje ooit met photoshop heeft gedaan, maar het ging zich ook niet erom dat het er echt uitziet 
Topic: Genoeg voor Carnavalswagen? (9-2-2005 16:43:00)
foto's:
https://img190.exs.cx/img190/1573/feb20050260qk.jpg
https://img190.exs.cx/img190/986/feb20050275ec.jpg
https://img190.exs.cx/img190/4987/feb20050289wl.jpg
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (9-2-2005 11:45:00)Topic: Genoeg voor Carnavalswagen? (8-2-2005 17:34:00)https://img190.exs.cx/img190/1573/feb20050260qk.jpg
https://img190.exs.cx/img190/986/feb20050275ec.jpg
https://img190.exs.cx/img190/4987/feb20050289wl.jpg
H. schreef:
Dat is bij alle optochten zo, je komt het ergste kabaal tegen...ik heb zelf ook een geluidsset op een wagen staan en ik denk dat daar niet over te klagen valt wat geluidskwaliteit betreft:
- 2x dubbele 18" baskasten (B&C)
- 2x dubbele 12"/2" topkasten (Eminence)
- Crest Ca6 voor de tops
- QSC Mx3000a voor de bassen
- Behringer cx 3400 crossover
- cdj800 cd-speler erbij

voor de rest viel me op dat de mackie setjes het erg goed deden op de wagens en k112's van dap, die zag je ook overal...DJ.T schreef:
Ik ben even in Hoogland wezen kijken, maar dat was echt te triest voor woorden.Ik viel van de ene verbazing in de ander: HiFi speakertjes, hoorns die zo ver over de schreef gingen dat je er letterlijk niets meer van verstond, die felblauwe conrad speakertjes kwam je tegen, skytec, enzovoorts. Van de 52 wagens waren er slecht 2(!) die het geluid een beetje voor elkaar hadden, die werkten ook gelijk met goede shockproof spelers. Andere wagens hadden blijkbaar een HiFi spelertje gebruikt want het geluid sloeg om de haverklap over.
Ik vond het af en toe bijna zielig.
ik heb zelf ook een geluidsset op een wagen staan en ik denk dat daar niet over te klagen valt wat geluidskwaliteit betreft:
- 2x dubbele 18" baskasten (B&C)
- 2x dubbele 12"/2" topkasten (Eminence)
- Crest Ca6 voor de tops
- QSC Mx3000a voor de bassen
- Behringer cx 3400 crossover
- cdj800 cd-speler erbij

sylvia schreef:
Maar nogmaals, je hebt helemaal gelijk. Het is meer dat die takkeherrie er voor mij altijd bij heeft gehoord, en omdat er ook nog zo ongans veel bij gezopen wordt zal het een hoop mensen niet zo heel veel uitmaken hoe iets klinkt.
daar zullen we het maar op houden dan...sylvia schreef:
Ik kom van onder de rivieren en kijk toch ook zo tegen Carnaval aan
.Maareuh, los van het feit dat ik het volledig met je eens ben m.b.t. het leveren van kwalitatief fatsoenlijk geluid, denk ik niet dat het de toeschouwers van de optocht echt veel uitmaakt hoe het klinkt. Ik kan mij niet anders herinneren dan dat carnavalsoptochten een zee van door elkaar bonkende herrie zijn waaruit je soms de ene wagen hoort en dan weer de andere. In die brei hoor je sowieso niet meer wat goed klinkt en wat beroerd. Toch?
en ook in die brei van geluid pik je toch een goede geluidsset er zo tussenuit...we hebben gisteren de carnavalsoptoch in voerendaal gekeken, voor de gezelligheid dus 2 ev sx100's meegenomen (2x200 watt), maar we zijn daarmee over bijna alle wagens heen gegaan, op 2 wagens na: 1 wagen had mackie, en een andere had heel veel verschillende merken (waaronder jbl), maar gewoon vrij veel waardoor onze sx'jes het niet haalden... maar ze hebben hun werk dus goed gedaan 
de buren hadden ook een geluidsset van dap, daar hebben we geen last van gehad, we hoorden af en toe wat bassen
ik vind dat onze ev'tjes het goed hebben gedaan
Topic: minimum producing studio (3-2-2005 16:50:00)
de buren hadden ook een geluidsset van dap, daar hebben we geen last van gehad, we hoorden af en toe wat bassen

ik vind dat onze ev'tjes het goed hebben gedaan

Dacide schreef:
Wordt dit nog veel gebruikt op redelijk tot hoog niveau? Wat weet jij over het programma (ik nog niks namelijk).Het zal me benieuwen.
Victor schreef:
Wat onredelijk is hangt ook van de omstandigheden af, dus daar zijn geen algemene regels voor te geven. De rechter zal dat dus per geval beoordelen.Een beetje gevoel en je verstand gebruiken kan in ieder geval geen kwaad.
Dat niet iedereen daar evenveel gevoel voor heeft blijkt nog wel uit het feit dat er nog zat drive-inners zijn die in hun overeenkomst (of algemene voorwaarden) hebben staan dat de opdrachtgever bij schade aan apparatuur de nieuwwaarde moet vergoeden. Maar ook de bepaling dat jij als drive-in show nergens voor aansprakelijk bent kan niet door de beugel.
