Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Klaaske

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 173 bijdrage(n) van Klaaske (Pagina: 15 van 18)

Topic: SUB-meeting (28-9-2004 21:31:00)
Ben het eens met Niek, 'grappige posts' kunnen van mijn part verwijdert worden.[edit-Oeps ging er vanuit dat Niels bedoelde dat we ontopic moesten blijven] Klinkt dom, maar dit moet wel serieus blijven dus niet straks 20 man ongeregeld e.d dit gaat om een paar subjes naast elkaar te zetten, degene die dan komen met subs zijn dan zo vriendelijk om het een 'open' meeting, hou het dan wel enigzins ook hier in dit topic op niveau, ik laat iedereen in zijn waarde maar dit moet even, hoog niveau blijven happy :)

Qua BR'subs zijn 3-4 verschillende soorten goed. Hebben we dus al 18Sounds van Remy en Davy. B18s komen vanuit hier, evenals Labhoorns en 2 Bandpasskasten die ziek laag gaan ! Joost zijn RX set incl de BR-bassen. Toppen kunnen we kijken hoe die presteren op de labs e.d

Dat met die kaarsen komt goed Tom ! happy :) Met carnaval 2004 hebben wij volle bierflessen 'omgeschoten' op 1 meter afstand met 4 labs ! Neem die kasten van jou dan ook maar mee happy :) Qua BR'en is dat dus genoeg nu. Mensen met hoornsubs ?

Amps kunnen ook leuk zijn, als het maar allemaal plug & play is ! Een zondag in November zou mooi zijn, ik zal er achteraan gaan. Locatie zal zijn in Haaren (Noord Brabant)
Topic: SUB-meeting (28-9-2004 18:27:00)

Contour schreef:

Klinkt erg goed! Ik zal zeker van de partij zijn... wellicht ook met onze Punisher om een stackje te kunnen maken met hopelijk andere aanwezige Punishers! Ik ben ervan overtuigd dat Remco van dit forum wel met Funktion One wil langskomen en evenueel wat leuke amps. Reemski heeft 4x BR-118 staan met LW-1400 en dat blaast ook lekker door, leuk vergelijk tegen die 18" van PB met B&C drivers.

Houden 4x PB-18 sub een LAB een beetje bij?

MVG Contour
Walter,

Je zult waarschijnlijk wel weten dat een lab in zijn eentje niet echt een partij is voor iets anders, liever 2 labs op een aantal andere kasten met het volume gelijk. 4x PB B18's zijn geen partij, zeker niet qua diepgang, throw, strakheid en luidheid voor 2 Labs.

De meeting zou zeker op een zondag zijn ! Kan mijn baas even een dagje weg, zal ook niet uit te houden zijn daar happy :) Complete frontset hoeft niet mee, 3 of 4 verschillende grote topkasten is genoeg, rest SUBS! happy :)
Topic: SUB-meeting (28-9-2004 17:55:00)
Hoi,

Omdat het topic over de punisher nogal vervuilt werd met post die gerelateerd waren aan andere subs of onderwerpen heb ik dit topic geopent. Als de modjes er problemen mee hebben graag via mail iets laten weten.

Qua locatie zou het natuurlijk wel 20 man oid toelaten maar ik denk dat als er meer komen als dat, dat er dan meer een forummeeting is als een submeeting/match. Graag dus alleen mensen die echt geinterreseerd zijn of die kasten meebrengen, zou het zover komen tot een meeting. De plek kan waarschijnlijk hier in Haaren bij mijn (een van de) werkgevers in de loods.

Ik zal ook een prototype LABtop meenemen en wat ander leuk spul. Mits er genoeg input is van verschillende kanten kan zoiets op poten gezet worden. Daarnaast zal ik ook LABsubs en 4 PB B18's met B&C PZB46's erin neer zetten.

Hoe meer subs, hoe leuker (wel graag serieuze kasten, hoop dat dat wel begrepen wordt)
Laat het hier horen.
Topic: Het Punisher baskast topic (23-9-2004 11:53:00)

Reemski schreef:

tds schreef:

2 Labs in centerstack, gepowert met een A-merk amp van 3kw @ 2ohm per kanaal
TDS heb je nu zelf wel of geen Labsubs.
A. een amp van 3kw op 2 ohm is meestal geen 1,5 kw op 4 ohm (draait een lab eigenlijk op 4 ohm (2x8)).
B. 1000 man met een centerstack van 4 Punishers.. Geen idee. Maar moet te doen zijn denk ik. Ken zelf de gevolgen van centerstacks en stacks in het algemeen nog niet genoeg.
Lab12 Drivers zijn 6 ohm per stuk ! En ja, ik heb heb Labhoorns. Moeten enkel nog de toegangspanelen in voor de drivers, aluminium boer is traag.
Topic: Het Punisher baskast topic (23-9-2004 11:36:00)
Met minder kasten heb je toch liever een centerstack omdat die kasten met een hoorn zich graaag koppelen. Probeer dan enigzins een delay te gebruiken om de lob te controleren wink ;)
Topic: Het Punisher baskast topic (22-9-2004 23:08:00)
2 Labs in centerstack, gepowert met een A-merk amp van 3kw @ 2ohm per kanaal
Topic: Het Punisher baskast topic (22-9-2004 14:36:00)
4 in totaal? Serieus? Omdat je zei dat hij een "stukje" harder gaat als die 18" Ik weet niet wat een stukje is bij jouw maar ik durf niet 800 man of meer aan met bijv 8 x 18" kastjes in totaal.

Heeft iemand het gewicht van de driver? Omdat de kast niet eens zoveel groter is ben ik nu toch wel benieuwd. Even uitrekenen wat het in totaal gaat wegen. Hoe lichter hoe beter! Wil ook nog wel eens met wat ND drivertjes aan de slag maar ja, heb geen tijd over.
Met 2 labs en 2kw per kast gepowert doe je 1000man

Op PSW gelezen :
On a gig (1000 People), 2 Labs were overkill.

[post aangepast..wattage klopte niet..]
Topic: Het Punisher baskast topic (21-9-2004 12:46:00)
Misschien is Walter bij het ontwerpen van de M-Hoorn uitgegaan van de x-max waarde die 18Sound opgegeven heeft, en niet de waarde in zoals de rest van de wooferfabrikanten berekent.
Topic: Het Punisher baskast topic (21-9-2004 11:21:00)
En de M-Hoorn, de 183 Hoorn en de 186 Hoorn ? Waarom werkt Rog Mogale dan met zijn 18"Loony Bins ? Ik denk niet dat een punisher(enkel 12") in de buurt komt bij een 186 hoorn op volle kracht, als je dit SPL kan halen met een enkel 12" drivertje in een redelijk handbare hoorn, dan krijg je van mij een 10. Niet om te twijfelen aan de punisher, hij zet voor zijn inhoud een geweldige prestatie neer ! Een dubbel 12" hoorn gaat er natuurlijk wel overheen wink ;)happy :) Submeeting wink ;)

William Cowan is een serieuze zelfbouwer, bekijk de rest van zijn site met de eerder voorbij gekomen IB Sub en de Horn Sub JR waar de 18LW hoorn is van afgeleidt..Ik twijfel dan ook niet aan zijn 18WL Design, binnenkort ga ik ook luisteren naar iemand zijn prototype van de 18WL hoorn. Hopelijk met goede uitkomst happy :)
Topic: Het Punisher baskast topic (21-9-2004 10:44:00)
Dan te wachten op een 18.00SW van Ciare voor die 18WL Hoorn happy :) de 12 en 15 zijn er al...vooral die 15" is heftig voor in zo'n hoorn.