Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJefke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van DJefke (Pagina: 15 van 20)

Topic: PA-markt in België (18-10-2009 20:09:00)
Ik vond de beurs ook wel wat tegenvallen. Ok, het kleine aantal stands was op voorhand gekend, maar van het concept "koopjes" hebben mijn zuidelijke landgenoten blijkbaar toch een ander idee dan onde noordeburen. Er was zo een stand waar de prijzen echt wel ziek hoog lagen. Enkele vb: magnum 400 excl btw, sl1200 400 excl btw. Dat komt heel dicht bij de nieuwprijs, en zelfs er over bij de magnum. Grappig was wel dat al die toestellen in erg slechte staat waren.
Verder was het wel jammer dat er niet echt veel aanbod in kabels was. Of ik was gewoon te laat, kan ook.

Al bij al toch nog iets gekocht. Ging eigenlijk enkel om eens te kijken, maar had toch in het achterhoofd dat als ik ledpars voor max 25e zou vinden er wel 4 zou kopen. Heb er om 12u15 idd 8 gevonden, maar ik was al te laat. Ik heb wel een Dalton LP4000 op de kop getikt voor 10 euro :) En nog 2 safeties (na 2 degelijke was ik het uitzoeken uit de bak wel moe).

Al bij al was het wel leuk. Ik vrees wel dat er geen vervolg komt, maar ik ga proberen er in Nederland bij te zijn.

/EDIT: Bijna vergeten, maar de catering was goed in orde. Ik vreesde een beetje voor een typische beurs-catering (weinig keus, hoge prijzen, kleine glaasjes), maar nee hoor. Normale prijzen, 33cc blikjes, keuze genoeg.
Topic: PA-markt in België (15-10-2009 10:26:00)

Companion schreef:

Let op dat de transacties à contant zullen geschieden. Er zijn geen standhouders bij ons bekend die een PIN apparaat bij zich hebben.
Lijkt me ook niet onoverkomelijk. Als ik mij niet vergis is het met de auto niet zo ver tot het centrum van willebroek, waar vermoedelijk wel geld uit een muur te halen is.
Deze twee mensen hebben van mij een persoonlijk bericht gehad, maar hebben daar tot op heden niet op gereageerd.
Als ik daarmee bedoeld wordt, dan was het mij niet duidelijk dat er een reply van mij verwacht werd. Was een zeer verhelderend antwoord op mijn opmerking, maar leek me geen vraag te bevatten.

Nuja, ik kom zondag waarschijnlijk wel, ook al heb ik momenteel geen budget voor aankopen. Maar lijtk me wel leuk om eens rond te lopen.
Topic: Wat kosten jullie nou? (12-10-2009 13:23:00)

Timothy schreef:

Gewoon ter (persoonlijke) info: waar kan je die info halen (zonder slapende honden wakker te maken)?
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik quote even iemand die hiervan gebruik maakt:
Er bestaat een eenvoudige, vrij goedkope oplossing. Titel hiervan is ... 'kleine onderneming'.
- je krijgt een ondernemingsnummer
- je moet geen sociale lasten betalen
- je kan wel geen btw aftrekken
- je mag max 5500 euro omzet draaien
- je mag max 1700 euro verdienen (om en bij)

Ga naar een sociaal secretariaat en die kunnen u dit in geuren en kleuren uitleggen
Topic: Wat kosten jullie nou? (12-10-2009 13:18:00)

YourLiVe schreef:

Die heb je hier ook, maar die richten zich doorgaans meer op geluid/ licht verhuur. Valt meer in te verdienen.
Ja, verhuurbedrijven hebben we natuurlijk ook met hopen. Maar er zijn ook een paar bedrijven die echt shows verhuren, gericht op de "betere" markt. Vooral bruiloften, bedrijfsfeesten, recepties, modeshows, .... Personeel dat altijd piekfijn rondloopt in hemd (ook degene die komen opbouwen/afbreken), netjes gewassen busjes, ... Zijn een heel pak duurder, maar leggen de nadruk op netheid.
Hier heb je natuurlijk ook heel veel hobbyisten die geen BTW rekenen of belasting betalen, dit forum zit er vol mee. Als je wel BTW rekent en onder een bepaald bedrag blijft mag je die BTW zelfs bij je winst optellen, dus hoef je 'm niet eens te betalen (de kleine ondernemers regeling). Je moet over de totale winst dan wel inkomstenbelasting betalen, maar dat is vaak ook niet de moeite met dat soort kleine bedrijfjes... he die goeie ouwe tijd razz :p
Dat is dan dezefde regeling als hier denk ik. Alleen mag je volgens mij dan ook de BTW niet aanrekenen (ben niet zeker). Inkomstenbelasting moet je uiteraard wel betalen. Maarja, als de inkomsten zo laag liggen, kan je volgens mij wel genoeg onkosten verzinnen om de winst tot 0 te reduceren laugh :D
Topic: Wat kosten jullie nou? (12-10-2009 10:26:00)

YourLiVe schreef:

Sylvia heeft het waarschijnlijk over de regio utrecht, toch? Hier in Nederland zijn er namelijk wel een aantal bedrijven die zich enkel richten op drive-in shows, o.a. ik zelf.
Dat Nederland bulkt van die bedrijven is mij niet onbekend, en dat jij er eentje van bent ook niet. Echter reageerde ik op je vraag hoe de situatie in België is :). Ergens een spraakverwarring dus.
Met professionele drive-in shows bedoel ik de jongens die ieder weekend meerdere keren weg zijn, een officieel bedrijf hebben (dus netjes zijn ingeschreven bij de kamer van koophandel enzo) en waarbij de drive-in shows voor een substantieel deel van hun inkomen zorgen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je als hobbyist (waarvan er nog veel meer zijn) de zaken niet professioneel kunt aanpakken, toen ik nog in de hobbysfeer zat stuurde ik ook altijd netjes een contractje en een factuur (zonder BTW overigens).
Ik ken in België weinig discobars/drive-ins die met hun activiteiten de kaas op hun brod verdienen. De meesten steken dit geld toch weer in nieuwe apparatuur en muziek. Er zijn natuurlijk ook de echte pro bedrijven, maar daar werken meestal meerdere mensen fulltime.
In België moet je geen BTW doorrekenen als je jaarlijkse omzet onder ene bepaald bedrag blijft (ik geloof ergens rond de 5000 euro). Dusja, als pro heb je hier wel een handicap tov de officiële hobby-DJ die 20x per jaar voor 250e op pad gaat.
Topic: Wat kosten jullie nou? (10-10-2009 12:45:00)

Sylvia schreef:

Toch heb je die in de regio waar ik eerder een drive-in had naast mijn reguliere baan wel degelijk.
Welke Vlaamse regio is dat dan? Misschien dat er zo een bedrijven wel aan de grens met nederland zijn, maar die zullen an wel veel Nederlandse klanten hebben.
Topic: Wat kosten jullie nou? (9-10-2009 20:40:00)

YourLiVe schreef:

Ik weet niet wat de professionele bedrijven in Belgie vragen, ik weet wel dat een feestje daar een stuk langer duurt dan hier. Maar ook in NL heb je hobbyisten die het voor veel minder geld doen.
Wat noem je professioneel? Het lijkt mij duidelijk dat Marijn niet enkel leeft van zijn discobar/drive-in. Het gros van de DJ's die je ziet op fuiven, verjaardagsfeesten, trouwfeesten zijn hobbyisten die door de week een "gewone" baan hebben. Dat wil evenwel niet zeggen dat ze niet profesioneel te werk zouden gaan. En die categorie zit alles van marktverzieker tot gewoon duur.

Professionele drive-inns ben ik nog niet veel tegengekomen. Bedrijven die zich vooral richten op drive-inn werk met meerdere shows per weekend ben ik nog niet tegen gekomen. Wel een aantal bedrijven dat zich richt op de "betere" events: in het weekend trouwfeesten, en tijdens de week poepsjieke feesten en recepties, modeshows, ... (Blue Moon comes to mind).
Topic: Wat kosten jullie nou? (7-10-2009 14:10:00)
Ik kan wel zeggen wat ik zoal betaal in een cafe/kroeg:
Bier/cola/water/... kost gemiddeld 1,5 euro. In de 'betere' gelegenheden en discotheken is dat natuurlijk wel duurder, en is 2,5 euro niet abnormaal. Kwa bier gaat het dan over het gewone (getapte) pilsje/palm/witbier/... van 25cl.

Zelf eigenlijk nog nooit zaaltjes gehuurd (behalve dan in mijn studententijd, maar dat is al even geleden). Als ik iets te vieren heb, geef ik meestal een hoop consumpties weg in mijn stamcafe (180e per 180 normale consumaties).
Een keertje heb ik een cafe "afgehuurd": kostte enkel de consumpties. Heb toen een 300 a 400 bonnetjes gekocht aan 1,3e per bonnetje en elk bonnetje was 1,5e waard. DJ moest ik wel zelf regelen, installatie was aanwezig.

Natuurlijk ben je wel een pak meer kwijt als je echt een zaal afhuurt. Een cafe is zowiezo al heel de week open en moet niet leven van feestjes. Redelijk wat cafe's hebben trouwens ook zaaltjes die gratis of goedkoop te huur zijn.
Topic: Wat kosten jullie nou? (7-10-2009 12:42:00)
Als ik zeg dat ik feesten in NL duur vind, bedoel ik daar natuurlijk niet mee dat de drive-ins duur zijn, maar wel de feesten zelf (afgaande op de prijsvoorbeelden van kroegen en zalen). En ja, kleine discobars in België zijn te goedkoop.
Topic: Wat kosten jullie nou? (7-10-2009 02:19:00)
Wat is feesten in Nederland duur shut up :X