Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Brokencore
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 165 bijdrage(n) van Brokencore (Pagina: 15 van 17)
Topic: LED PAR met JB-systems CA-8 ? (8-5-2009 20:49:00)
Dat zal echt een kwestie van proberen zijn. In het ergste geval is het geeneens DMX wat eruit komt maar een geheel eigen taaltje.
Topic: LED PAR met JB-systems CA-8 ? (8-5-2009 17:11:00)Deze controller werkt alleen met (bepaalde?) JB-systems parren. De kans dat hij met jou showtec PAR goed werkt is heel erg klein.
Voor het aansturen van een enkele LED par is elke DMX tafel wel te gebruiken. Als je later wilt uitbreiden kan je het beste opzoek gaan naar een scannertafel.
Topic: DMX bedrading T-Bar (7-5-2009 20:03:00)Voor het aansturen van een enkele LED par is elke DMX tafel wel te gebruiken. Als je later wilt uitbreiden kan je het beste opzoek gaan naar een scannertafel.
Morgen ga ik 2 barren (één met bekabeling buiten de balk om, is nog niet af) gebruiken tijdens een feestje, dus dan worden ze gelijk goed getest. Meer als 8 DMX apparaten heb ik niet, dus met meer testen zit er helaas niet in.
Als ik binnenkort wat tijd over heb kan ik de scoop wel op de bus gooien om te kijken of ik iets van reflecties zie terugkomen.
Topic: DMX bedrading T-Bar (7-5-2009 12:50:00)Als ik binnenkort wat tijd over heb kan ik de scoop wel op de bus gooien om te kijken of ik iets van reflecties zie terugkomen.
Doorgelust op de chassis delen. Dus twee draden in één pin gestopt. Als jij zelf ook een bar wilt maken raad ik je aan dunne DMX kabel te gebruiken. Anders moet je erg proppen om een chassis deel met twee stugge kabels er netjes in de balk te monteren.
Topic: DMX bedrading T-Bar (5-5-2009 12:47:00)Doen het nu weer, maar eens een mailtje naar me webhosting gestuurd waarom er bestanden verdwijnen zonder dat daar melding van is gemaakt
Topic: DMX bedrading T-Bar (4-5-2009 23:48:00)
Ik kan er natuurlijk over heen gekeken hebben, maar ik kon de tabel met de exacte DMX indeling destijds nergens online vinden. Dus vandaar dat ik hem even onder de scanner gegooid heb
Topic: DMX bedrading T-Bar (4-5-2009 23:07:00)
Bedankt voor alle reacties! Ik heb inmiddels één t-bar af, er gaat meer werk in zitten dan je in eerste instantie verwacht
Zoals de startpost vermeld komen deze balkjes van de PA-markt. Totaal 3x 1,5 meter 50x50 kokerprofiel waarvan 2 voorzien waren van schuko en XLR compleet met bekabeling. De kokers waren beschadigd en smerig. Ook de bedrading was slordig gedaan. Ik heb ze dus helemaal gestript, schoongemaakt en voorzien van nieuwe 230V en DMX bedrading. Er zat geen spigot aan, na lang zoeken op de PA-markt gevonden.
In de bestaande situatie werd er ook in de balk zelf doorgelust, en hiervoor waren dan ook de gaten erin gemaakt. Nu kon ik wel via de parren doorlussen maar dan moest ik of 4 extra gaten boren of helemaal geen chassis delen doen en met kabel direct van par naar par door de balk heen. Maar dan zat ik met 4 grote gaten.
Dus toch maar geprobeerd om de in balk door te lussen en met korte kabels naar de parren toe. Even getest met 20 meter DMX kabel er tussen en bleek goed te werken. Morgen testen met meer kabel, en als het goed blijft werken ga ik aan de tweede bar beginnen.
Foto 1
Foto 2
De parren bevallen super! Ze geven een nette bak licht voor een LED-par, heb alleen geen 300W par ter vergelijking. Ze bevatten 7 DMX kanelen, en hebben enkele interne programma's, kunnen standalone werken en ook in master-slave. Klik voor de handleiding, staat niet op internet dacht ik (1MB). Enige nadeel is dat de rode LED's soms licht knipperen, 2 van de 4 parren aan deze T-bar hebben er last van. Van de andere 4 parren moet ik dit nog testen. Het maakt niet uit of je ze via DMX of standalone gebruikt, tijdens disco gebruik valt het niet op. Tijdens het uitlichten van een object is het wel erg storend
.
En waarom niet gewoon kant en klaar kopen? Dan zit je toch op €300 voor twee t-barren. Ik heb zelf geen drive-in show, maar maak deze voor me broertje. Hij is net 15 dus nog geen geld in overvloed, alles moet zo low-budget mogelijk. Echter probeer ik alles wel zo prof mogelijk te doen, de kwaliteit van het materiaal mag niet onder het budget leiden!
Topic: DMX bedrading T-Bar (29-4-2009 16:22:00)
Zoals de startpost vermeld komen deze balkjes van de PA-markt. Totaal 3x 1,5 meter 50x50 kokerprofiel waarvan 2 voorzien waren van schuko en XLR compleet met bekabeling. De kokers waren beschadigd en smerig. Ook de bedrading was slordig gedaan. Ik heb ze dus helemaal gestript, schoongemaakt en voorzien van nieuwe 230V en DMX bedrading. Er zat geen spigot aan, na lang zoeken op de PA-markt gevonden.
In de bestaande situatie werd er ook in de balk zelf doorgelust, en hiervoor waren dan ook de gaten erin gemaakt. Nu kon ik wel via de parren doorlussen maar dan moest ik of 4 extra gaten boren of helemaal geen chassis delen doen en met kabel direct van par naar par door de balk heen. Maar dan zat ik met 4 grote gaten.
Dus toch maar geprobeerd om de in balk door te lussen en met korte kabels naar de parren toe. Even getest met 20 meter DMX kabel er tussen en bleek goed te werken. Morgen testen met meer kabel, en als het goed blijft werken ga ik aan de tweede bar beginnen.
Foto 1
Foto 2
De parren bevallen super! Ze geven een nette bak licht voor een LED-par, heb alleen geen 300W par ter vergelijking. Ze bevatten 7 DMX kanelen, en hebben enkele interne programma's, kunnen standalone werken en ook in master-slave. Klik voor de handleiding, staat niet op internet dacht ik (1MB). Enige nadeel is dat de rode LED's soms licht knipperen, 2 van de 4 parren aan deze T-bar hebben er last van. Van de andere 4 parren moet ik dit nog testen. Het maakt niet uit of je ze via DMX of standalone gebruikt, tijdens disco gebruik valt het niet op. Tijdens het uitlichten van een object is het wel erg storend
.En waarom niet gewoon kant en klaar kopen? Dan zit je toch op €300 voor twee t-barren. Ik heb zelf geen drive-in show, maar maak deze voor me broertje. Hij is net 15 dus nog geen geld in overvloed, alles moet zo low-budget mogelijk. Echter probeer ik alles wel zo prof mogelijk te doen, de kwaliteit van het materiaal mag niet onder het budget leiden!
Hoe wordt dit dan (netjes) in DMX apparaten gedaan? De DMX kabel zou dan direct op de IC-poten van RS485 driver gesoldeerd moeten worden? Ik heb wel eens in mijn LED-parren gekeken, en daar zit op de achterkant een klein printje met de XLR male en female en vanuit daar gaat een kabel van enkele centimeters naar de uC toe.
Waarschijnlijk een kwestie van verwaarloosbaar?
Een andere vraag, stel je hebt 1 meter 110R DMX kabel en 1 meter normale mic kabel aan elkaar geknoopt. En je doet dit zelfde met 10 meter DMX kabel en 1 meter microfoon kabel. Is in dit laatste geval de bus "meer" 110 Ohm dan in het eerste geval?
Topic: DMX bedrading T-Bar (29-4-2009 16:02:00)Waarschijnlijk een kwestie van verwaarloosbaar?
Een andere vraag, stel je hebt 1 meter 110R DMX kabel en 1 meter normale mic kabel aan elkaar geknoopt. En je doet dit zelfde met 10 meter DMX kabel en 1 meter microfoon kabel. Is in dit laatste geval de bus "meer" 110 Ohm dan in het eerste geval?
Ik ben bezig om twee T-barren te maken waaraan 8 LED-parren bevestigd worden. Op de PA-markt heb ik twee stukken kokerprofiel gekocht waar reeds gaten in zaten.
Hier zitten 6 gaten in voor XLR connectoren, 1x in (male) en 5x uit (female). Normaal gesproken lus je vanuit de DMX controller steeds door op de LED-par zelf. Nu wou ik in de T-bar door gaan lussen, en dan met een korte kabel naar de par toe. Je hebt dus steeds een t-splitsing. Heeft dit nadelige gevolgen voor het DMX signaal? Als je op de LED-par zelf doorlust maak je dacht ik ook gewoon een t-splitsing, of zitten hier nog weerstanden in voor de impedantie aanpassing? De beide T-bar's staan op statief, dus hier zit een ruime hoeveelheid kabel tussen.
Zo bedoel ik het
Het gaat om een Scanmaster 2, Showtec 24x 1W LED-parren en DMX/AES 110R kabel.
Topic: Geluid laptop naar installatie. (9-4-2009 00:02:00)Hier zitten 6 gaten in voor XLR connectoren, 1x in (male) en 5x uit (female). Normaal gesproken lus je vanuit de DMX controller steeds door op de LED-par zelf. Nu wou ik in de T-bar door gaan lussen, en dan met een korte kabel naar de par toe. Je hebt dus steeds een t-splitsing. Heeft dit nadelige gevolgen voor het DMX signaal? Als je op de LED-par zelf doorlust maak je dacht ik ook gewoon een t-splitsing, of zitten hier nog weerstanden in voor de impedantie aanpassing? De beide T-bar's staan op statief, dus hier zit een ruime hoeveelheid kabel tussen.
Zo bedoel ik het
Het gaat om een Scanmaster 2, Showtec 24x 1W LED-parren en DMX/AES 110R kabel.
Hoe zit het dan met laptops welke geen geaarde stekker bevatten? Zoals bijvoorbeeld de Asus EEE laptop. Dit is ook gewoon een schakelende voeding en de laptop heeft ook uitwendige metalen delen.
Hebben deze dan meer risico?
Hebben deze dan meer risico?