Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )pieter(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 15 van 20)
Topic: Vervanging AD MI-18 speakers (3-12-2008 19:47:00)Lijkt mij van niet. Of ben ik fout?
Mvg.
Pieter
Kan je het gat ook niet een paar millimeter opfrezen zodat het gat wel groot genoeg wordt voor een groterer eventueel meer geschikte speaker? Voor de rest zou ik eens aan de slag gaan met WinIsd aangezien baspijpjes aanpassen nog wel redelijk te doen zal zijn vermoed ik.
Zou je daarenboven ook niet willen overwegen actief te gaan?
Mvg.
Pieter Geusens
Topic: Ontwerp van 10 inch topje. (27-11-2008 21:42:00)Zou je daarenboven ook niet willen overwegen actief te gaan?
Mvg.
Pieter Geusens
Hoorn maakt niet zo veel uit, volgens mij.
Je kan bij de 18sound hoorn blijven of je kan naar een RCF H100 kijken. De crossover frequentie zou ik wel iets hoger leggen rond de 2kHz of misschien 2.2kHz. Een 10 inch kan gemakkelijk zo hoog doorlopen en het maakt de start voor de 1" net dat beetje aangenamer door de crossover frequentie iets op te hogen.
Mvg.
Pieter
Topic: Ontwerp van 10 inch topje. (27-11-2008 14:54:00)Je kan bij de 18sound hoorn blijven of je kan naar een RCF H100 kijken. De crossover frequentie zou ik wel iets hoger leggen rond de 2kHz of misschien 2.2kHz. Een 10 inch kan gemakkelijk zo hoog doorlopen en het maakt de start voor de 1" net dat beetje aangenamer door de crossover frequentie iets op te hogen.
Mvg.
Pieter
Probeer eens een b&c De-25/DE-250. Deze klinken in mijn oren zeker niet mis.
Mvg.
Pieter Geusens
Topic: OMNITRONIC 18'SUB-BASS BOX (14-11-2008 17:10:00)Mvg.
Pieter Geusens
Gaat gemakkelijk even hard als de behringers.
Mvg.
Pieter
Topic: OMNITRONIC 18'SUB-BASS BOX (14-11-2008 16:43:00)Mvg.
Pieter
Speakerstore zegt inderdaad dat 18LW800 in de BR118 kan en dit is ook geen probleem.
Dit zal naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens vele malen beter werken dan je omnitronic dozen. En wat misschien niet onbelangrijk is, ik zou ze ook nog achteraf durven neerzetten op een deftiger feestje.
Mvg.
Pieter
Topic: Nieuw set RCF (11-11-2008 12:05:00)Dit zal naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens vele malen beter werken dan je omnitronic dozen. En wat misschien niet onbelangrijk is, ik zou ze ook nog achteraf durven neerzetten op een deftiger feestje.
Mvg.
Pieter
Volgens mij kan je dan best voor 4 Dap X-15HL gaan.
Waarom?
- De punishers gaan pas laag vanaf een redelijk aantal per stack(4stuks minimaal)
- De punishers lusten hopen versterkervermogen (lees veel dure en zware (in watts) amps kopen).
- De RCF's hebben slechts een 3" VC, waardoor ze na een hele nacht hard werken misschien eens wat minder overschot zouden kunnen hebben dan een driver die zijn warmte via een 4" VC veel beter kwijt kan.
- De Daps gaan door hun constructie (niet echt hoorngeladen maar toch) iets verder dragen dan een simpele basreflex, waardoor ze ook buiten inzetbaar worden.
- Met 4 X15's ga je ruim over de twee voorgestelde RCF's.
Dit is mijn visie op de feiten.
Mvg.
Pieter
Topic: Nieuw: Driverack PX (26-10-2008 09:14:00)Waarom?
- De punishers gaan pas laag vanaf een redelijk aantal per stack(4stuks minimaal)
- De punishers lusten hopen versterkervermogen (lees veel dure en zware (in watts) amps kopen).
- De RCF's hebben slechts een 3" VC, waardoor ze na een hele nacht hard werken misschien eens wat minder overschot zouden kunnen hebben dan een driver die zijn warmte via een 4" VC veel beter kwijt kan.
- De Daps gaan door hun constructie (niet echt hoorngeladen maar toch) iets verder dragen dan een simpele basreflex, waardoor ze ook buiten inzetbaar worden.
- Met 4 X15's ga je ruim over de twee voorgestelde RCF's.
Dit is mijn visie op de feiten.
Mvg.
Pieter
Voor deze set heb ik ook niet meer als twee-weg stereo nodig. Dan heb ik de users manual toch juist begrepen.
Bedankt voor de input victor.
Mvg.
Pieter
Topic: Nieuw: Driverack PX (25-10-2008 20:07:00)Bedankt voor de input victor.
Mvg.
Pieter
Mijn excuses voor de schop,
Nu ik heb alleen nog even absolute zekerheid nodig. De Driverack PX kan dus ook gebruikt worden als processor voor niet actieve speakers?
De Crossoversectie wordt enkel hernoemt tot Filtersectie? want in de handleiding kwam ik toch ook Butterworth en Linkwitz-Riley tot 4th order tegen.
Dank bij voorbaat,
mvg.
Pieter
Topic: Licht- en geluidsplan kerstconcert (25-10-2008 12:43:00)Nu ik heb alleen nog even absolute zekerheid nodig. De Driverack PX kan dus ook gebruikt worden als processor voor niet actieve speakers?
De Crossoversectie wordt enkel hernoemt tot Filtersectie? want in de handleiding kwam ik toch ook Butterworth en Linkwitz-Riley tot 4th order tegen.
Dank bij voorbaat,
mvg.
Pieter
Je topictitel zegt dat je ook het geluid moet regelen?
Wat heb je daar al voor want honderd man uitversterken is geen kleine taak.
Mvg.
Pieter
Topic: AG Audio Pro nieuw? (13-10-2008 16:04:00)Wat heb je daar al voor want honderd man uitversterken is geen kleine taak.
Mvg.
Pieter
davy gabriels schreef:
Is dit nog altijd AG Audio?Mvg.
Pieter