Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Rekal

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 15 van 20)

Topic: Nexo ps15 in brand ? (29-12-2007 03:52:00)
was weer even 10min zoeken, maar de aanhouder wint...
op 5:55m
https://www.youtube.com/watch?v=ZpmOirj4tfo
Topic: Daslight (28-12-2007 20:07:00)
Ik heb vorige maand ook Daslight 2 gekocht en als je beetje rond kijkt in Duitsland dan koop je hem voor 380€ incl verzending.
Wel vreemd toen ik het pakketje open maakte.
er zit namelijk een Hq power sticker op de interface maar werkt verder wel perfect met de nieuwste software.
Er zit zelf Dmx-in op die ook perfect werkt !
Je kunt gewoon een dmx paneel erop aansluiten en dan kun je bv. met fader1 ( dmx adres 1 ) alle dim kanalen van moving heads aansturen.
Met andere woorden kun je dus dmx adres 1,20,40 en bv. 60 aansturen door 1 schuif van het dmx paneel.
Kortom je kunt alle Output adressen van de interface vrij koppelen met dmx waardes van het dmx paneel die op de dmx-in hangt.
Je kunt zelfs een programma laten starten indien de dmx-in adres bv. 2 een waarde van bv. 200 heeft.
Beetje erg moeilijk om uit te leggen zoals je leest, maar de mogelijkheden zijn heel intressant.
Ps. Heeft nog iemand de Hq power interface op daslight2 ?
Alles zat overigens wel netjes in orginele Daslight doos met soft. en boekjes.
Topic: Nexo ps15 in brand ? (28-12-2007 19:47:00)
aahzoo. > dus dan zouden de versterkers toch voldoen voor die set ?
3 subs doorlussen lijkt met wat veel, nee ? dan zal 1 amp wel op 2ohm draaien.
en de top amp op 4ohm. ( deze laatste lukt wel goed. )
Maar 2 ohm en dan nog 2x3 subs eraan, denk dat die versterker flink afziet, niet ?

Maar omdat ik toch met een baslag oranje zie oplichten, zijn de amps dan toch zwaar genoeg ?
Of is die processor gewoon zelf af te stellen? ( oranje limit lampje )
Topic: Nexo ps15 in brand ? (28-12-2007 04:55:00)
Hallo, ik was in de zomer van 2007 op een feest.
Daar stond van de lokale firma waar ik heb gewerkt : 6 Nexo ls1200 bassen en 4 Ps15 toppen als front stack.
Alles draait op 2 Kind nwx5.0 versterkerker ( welke ik persoonlijk te weinig vind )
Maargoed in het midden van de avond begon er een rare geur nabij het podium te circuleren.
Zelf wel vaker een verbande speaker geroken maar dit leek niet die geur.
Ik naar de Dj en technieker met deze melding.
Lijkt op een gas geur of iets raars....
Geluid klinkt verder nog perfect...
Naar de versterkers kijken en niks aan het handje, geen clip op de versterkers > alles perfect!
Ook zit er een blauwkleurige Nexo controller tussen, weet niet of dat wat uitmaakt,,, dacht dat die ook als beveiliging diende. ( gaan heel af en toe een oranje en soms rood lampje aan bij bv. basslag )
En ja hoor opeens rare gezichten van het publiek, er kwam rook uit 1 van de ps15 kasten.
Er werd snel de voorgrill afgetrokken en jip, de speaker stond echt in de fik.
Dus met duidelijk zichtbaar vuur. de gehele 15" in lichte laaie.
Nu is mijn vraag kan dit zomaar ?
Kan het zijn dat je dan een slechte speaker ertussen hebt zitten die eerst wel een half jaar goed gespeeld heeft ?
Volgend evenement hadden ze een andere nexo ps15 kast bij en geen probleem meer gehad weeral met knipperende nexo controller led's.
Nog iemand ooit zoiets meegemaakt ? ( eventueel met foto :-) )
Ben even op youtube aan het kijken, maar enige wat ik terug vind is een Meyer line array die begint te roken op een buitenfestival.
Topic: Aankoop Sennheiser e845 of Shure beta 58A (11-12-2007 19:46:00)
Heb zelf de Sennheiser e845 en e945 maar moet eerlijk zeggen dat ik het verchil zeer weinig vind.

Ikzelf gebruik liever de e845 voor de dj booth ondanks hij goedkoper is !

De e945 is ietjes luider als je niet aan de volume knop komt en ze verwisselt.
de e945 is naar mijn mening iets te neuzig van klank.
de e945 heeft ietwat hogere heldere klank.
De e845 is duidelijk voller van klank.
De e845 is vrij zwaar van klank en bassig.

Beide erg goed en zoals gezegd kies je mic bij de juiste stem.
Kwalitatief zijn ze beide even goed vind ik, enkel andere geluidsvoortbrenging.

Let wel vergelijkingen zonder Eq's, gewoon direct op een Dateq xtc mengpaneel
En Denon versterker en 6 Jbl control one speakers. --HIFI versterking dus--
test is gewoon thuis gedaan.
Topic: Retro house... (10-12-2007 22:34:00)
Domme vragen bestaan niet, of toch? Neee grapje >
ik heb de reeks al, maar ben dus bezig met de andere goeie platen die niet in de reeks zitten.
Huidige collectie bestaat uit alle Real retro house cd's incl verzamelaars.
Maar ik wil beetje verder, want er zijn er nog zoveel goeie.
Maar nogmaals ENKEL in die stijl als bovenstaande nummers.

Lol, Dank Dj Thomas > wat raar he dat ze dat anders noemen in NL.
Wij Belgen onder elkaar weten wat de bedoeling is.... wink ;)
Superrr
Topic: Retro house... (10-12-2007 18:50:00)
In Belgie heet dat zo,,, je hebt zelfs een volledige album reeks.
Real retro house classix.
Vandaar heb ik die naam eigenlijk een beetje over genomen.

https://www.realretrohouse.be/
Topic: Retro house... (10-12-2007 00:01:00)
2 Vraagjes...
Wie o wie kan me helpen met een titel en artiest bij volgende tekst. ( vraag 1 )

nummer met de tekst : Ill give you an orgasm
nummer 2 met tekst : Liking my balls, that is what i wanne do, sucking my dick intill i turn blue.
nummer 3 met tekst : O, i'm buzzing
nummer 4 met snel gesproken tekst zonder bas : ?? my life is, who you asking ??

Wie o wie kan het lijste aanvullen met echte toppers in de genre. ( vraag 2 ;-) )

Give me a white - Krid snero
Fireman - Klangwerk
Litches - La Park
The message - Carat trax
Funky - Funny F
Luv coms - Rewired
Sun goes down - Stormtraxx
The jumper - Party crasher
Jumping motherf---rs - Dj Glenn
Put the needle on the record - Da Warrior
Cactus Rhythem - Plexus
Blow the speakers - The moon
On cocaine - Dj Yoeri
Get naked - Party crasher
Three o three - Public energy
Watch it - Robert Armani
The riddler - Sato
Hocus Pocus - Vicious Delicious
..........? - ...........?

Ben erg benieuwd... ( word SUPER informatief hoop ik, ook alvast SUPER bedankt )
Topic: DMX Studio Professional (22-11-2007 23:12:00)
Heb net het gehele topic doorgelezen.
En ? hoe staan de zaken ?
Zou wel erg leuk zijn, een virtuele Botex scene setter.
Helaas is de versie van de Botex dj mingle16 alweer 4 jaar oud.
Is hier dan werkelijk geen orgineel van klaar ?
Ziet er erg mooi uit allemaal, en zou het dan ook eens grondig willen testen op 8 movingheads volgende week.
Normaal werk ik met Daslight 2 welke dan ook erg tof werkt.
Alhoewel ik soms meer voel voor de "home-made" software als deze en bv. het leuke Freestyler.

Heb je een goede versie van een Scene setter of Mingle die te downloaden is ?
Topic: Dateq XTC eruit? (21-10-2007 21:33:00)
ik vond het ook erg prijzig exl btw.
Is meer een prijs die je zou verwachten incl btw.
Dan is het nog te doen.