Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dewazige

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Dewazige (Pagina: 14 van 20)

Topic: female deejays (13-2-2005 18:55:00)
De draaikunsten van de DJ (M/V) zijn natuurlijk belangrijker dan het uiterlijk. Ik zal eerder klagen als een DJ slecht draait dan dat ze ergens lelijke DJ hebben neergezet.

Regi van Milk inc. heeft ook niet vooraan gestaan met het uitdelen van hoofden (niet dat ik wel vooraan gestaan heb) Maar hij weet wel hoe hij muziek moet maken, da's belangrijker dan je uiterlijk! Toch?
Topic: female deejays (13-2-2005 18:44:00)
Het is natuurlijk, voor ons mannen, altijd mooi meegenomen als een vrouwelijke dj er een "beetje mooi" uitziet, dan heb tenminste ook nog wat om naar te kijken ipv alleen maar te luisteren.
Topic: D hole powerknopje (12-2-2005 21:53:00)
Maandag mag ik weer eens werken (heb in de afgelopen 2 maanden in totaal 1 maand vakantie gehad). Dan zal ik daar eens in de boekjes kijken, bedankt voor de tip!
Verder ben ik benieuwd hoelang nog PG materiaal nog leverbaar zal blijven aangezien steeds meer merken overstappen op wartels met metrische schroefdraad. PG-16 -> M20. PG21->M25
Topic: D hole powerknopje (12-2-2005 21:28:00)
Daar ben ik van op de hoogte, de fout van te lichte scakelaars heb ik 1 keer gemaakt, ik was er toen ook heilg van overtuigd dat door beldraad 230v kon. KNAL, hoop rotzooi, hoop stank en het licht uit.
Toen was ik 10.
Nu, 11 jaar en een opleiding elektrotechniek later besef ik wel dat ik gevaarlijke dingen knutselde. Dit gebeurt dus ook niet meer (nu bouw ik mijn eigen krachtblokjes) en er zal ook zeker een veilige oplossing voor het sleutelschakelaarprobleem gevonden worden.
Topic: D hole powerknopje (12-2-2005 20:55:00)
Ik zat zelf ook te denken om een schakelaar te monteren in een D-hole.
In onze versterkercase (eerst nog kopen) willen we aan de achterste 19" rails de limiter bevestigen (ivm met evt verhuur) is wel lekker hufterproof namelijk. De limiter bypasst het audiosignaal gewoon als je hem uitzet. Dan kunnen we de limiter uitlaten als we zelf met de set pielen, ik weet wel wat een rood lampje betekent...
Om dan niet iedere keer die case aan de achterkant open te maken om de limiter aan of uit te zetten zat ik te denken om een sleutelschakelaar in een D-hole te monteren (zodat alleen diegene met de sleutel bepaalt of de limiter aanstaat). Dit moet best te doen zijn.
De sleutelschakelaars die ik zo gauw gevonden heb in mijn boekjes hebben maar een diameter van 22mm, een D hole is (uit het hoofd) iets van 23 á 24mm. Die sleutelschakelaar valt er dus dwars door maar met een uitgedremelde carroseriering moet er wel wat moois te maken zijn.
Topic: carnavalswagen bouwen (11-2-2005 11:49:00)
Dit is dus GEEN Carnavalswagen.
Je ziet ook aan de kleding van de personen op de wagen dat het geen winter is. En Carnaval is in de winter.

Verder staan er 4 luidsprekerstacks op de wagen, aan de voorkant 2 bassen en 2 toppies an achterop 3? bassen en 3? toppies
Als je er niet bij was is het onmogelijk om aan de hand van een low-res filmpje te oordelen over wat er precies stond.
Topic: Is dap nou echt zo slecht??? (11-2-2005 11:23:00)
En het hangt van de meetmethode af
Aan welke impedantie wordt gemeten? (2,4,8 Ohm)
Aan welke frequentie is dat gemeten? 20Hz-20kHz of 1kHz, ruis of sinus, 1 sec burst of langdurig?
En hoeveel vervorming is aanwezig? (THD)

Pas als al deze voorwaarden gelijk zijn kan je vermogens goed met elkaar vergelijken.
anders vergelijk je appels met peren.

Ik probeer altijd uit te gaan van 4Ohm 20Hz-20kHz langdurig, dit gebruik je in de praktijk namelijk ook.
Topic: Genoeg KVA voor op de carnaval wagen ? (11-2-2005 11:01:00)
In belgië heb je nast Carnavalsoptochten/stoeten ook Halfvasten optochten
Die optocht is dus op de helft van de vastenperiode, 3 weken na Carnaval, 3 weken voor Pasen.

Deze halfvastenoptochten kunnen zich qua omvang zeker meten met menige carnavalsoptocht.
Topic: Genoeg voor Carnavalswagen? (11-2-2005 10:47:00)
...Dan zorgen we er wel voor dat ze het na afloop helemaal niet meer kunnen?
Topic: Genoeg KVA voor op de carnaval wagen ? (11-2-2005 07:01:00)
Kort door de bocht, het rms vermogen dat je versterkers kunnen leveren is (afgerond naar boven)11Kw. Dit zegt nog niks, vraag je ook daadwerkelijk alles van je versterkers, kunnen je luidsprekers dit aan?

Je kan het beste de set eens aansluiten op het lichtnet, vol uitsturen en METEN hoeveel je wegtrekt. Verdubbel het vermogen wat je gemeten hebt en je hebt een richtlijn hoeveel kVa je generator moet zijn.