Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Geit

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Geit (Pagina: 14 van 20)

Topic: Storing in geluid bij aansluiten licht en geluid op 1x (3x32A) (3-6-2006 21:49:00)
@ martijn
Een forum is toch om ervaringen uit te wisselen en dingen van elkaar te leren?
iemand die iets wil leren zal vragen moeten stellen.
Topic: Storing in geluid bij aansluiten licht en geluid op 1x (3x32A) (3-6-2006 21:14:00)
[noobmodus]
Ik heb begrepen dat deze storingen voorkomen doordat een dimmer en geluidsappratuur op 1 aardleiding staan. Deze zit meestal in de meterkast oid dmv een pin in de grond.

zou je je eigen aardpin kunnen slaan(in tuin oid) om daar dan apart je geluid op te aarden?

Natuurlijk wel met aardlekschakelaar en andere belangrijke dingen.

* ga het niet zelf uitproberen, maar lost het in theorie het probleem op? *
[/noobmudus]
Topic: pc-onderdelen los in flightcase bouwen (1-6-2006 12:18:00)
dit lijkt meer en meer op een topic voor het nationaal computerforum, het is volgens mij toch écht new-line.

een harde schijf is niet gemaakt om mishandelt te worden, in een flightcase inbouwen kan wel, maar bij mobiele pc's worden laptop hardeschijven aangeraden, dit om mogelijk dataverlies door schokken te voorkomen.
Topic: pc-onderdelen los in flightcase bouwen (1-6-2006 08:58:00)
de opbouw van een laptop hardeschijf is dusdanig anders als die van een personal computer harde schijf dat je deze niet kunt vergelijken mbt impactresistentie.

een laptop HDD is gemaakt om te vallen(klinkt gek) Maar ik verwacvht het filmpje volgende week te hebben. een laptop hardeschijf met deze uit je pc vergelijken is de bekende appels met peren vergelijking.
Topic: pc-onderdelen los in flightcase bouwen (30-5-2006 21:40:00)
dan verschillen we daarin van mening, ik zal binnenkort de proef met het opspinnen van de harde schijf, waarbij de arm loslaat van de magneet wel eens herhalen, filmen en op internet zetten, kun je het zienhappy :)
Topic: pc-onderdelen los in flightcase bouwen (30-5-2006 21:20:00)
* heeft een magneet uit een hdd in zn hand *
[EDIT]

komt uit een Western Digital 40 GB schijfje [/EDIT]

en geloof me, qua pc's weet ik waar ik het over heb
Topic: Geweldige Kelken (30-5-2006 21:12:00)
als ik het goed lees bewegen de servo's dus de hele basket van de speaker tegelijk en in dezelfde richting als dat het membraam gaat?

slim bedacht...sneaky :V
Topic: Play/Stutter (30-5-2006 20:47:00)
Ik moet zeggen dat de CDN 35 het ook bij ons erg goed doet on the road.

ik heb ze van geluid er alleen nog maar goede dingen over horen zeggen
Topic: pc-onderdelen los in flightcase bouwen (30-5-2006 20:18:00)
een HDD staat in de parkeerstant tegen een magneet aan, als deze aan word geshckalet kan de schijf zo veilig opspinnen, zodra de schijf op toeren is gaat er stroom lopen in een spoel op de arm, waardoor deze van polariteit veranderd, dat is de tik die je hoort bij het aangaan.

als de HDD hard vanlt, met de hoek tegenovergestelt aan de arm met magneet naar de grond toe kan de arm van de magneet loslaten, dit veroorzaakt dan vaak een kras op het magnetische laagje(= een soort film op het schijfje)

Hebben we zo in de les hardware gezien
Topic: pc-onderdelen los in flightcase bouwen (30-5-2006 19:07:00)
ik heb het over een 3.5" en als tie op een hoek valt, dan schieten de koppen los van de magneet, dat vind het kwetsbare laagje op de schijf niet zo leuk.