Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ JB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 191 bijdrage(n) van DJ JB (Pagina: 14 van 20)
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (26-4-2009 18:33:00)Dat is wel heel kort door de bocht. De flits zie je extra duidelijk, maar de rest van de beweging zie je ook.Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (23-4-2009 12:04:00)Zo'n lange sluitertijd is verdomde lastig fotograferen: het onderwerp moet niet te veel bewegen en je moet een vaste hand hebben. Soms red ik 1/30 of 1/40, maar langer zijn de foto's eigenlijk al per definitie bewogen (of je moet de muur willen fotograferen met een statief).
Met 1/80 zit je al een stuk veiliger (ook enkel rustige onderwerpen, geen ADHD-dansers of -artiesten). Sowieso kun je ook vaak met de belichtingscompensatie, daarmee kun je ook meer sfeer pakken.
Ik heb nu praktisch 2,5 jaar mijn dSLR en ik ontdek nog steeds nieuwe mogelijkheden van fotograferen en zit nog steeds af-en-toe te stoeien (knoeien).Topic: Quote/Onderschrift (22-4-2009 01:30:00)Vergis ik me als ik zeg dat de n ook een medeklinker is en het fokschaap of kofschip moet zijn?Klopt, mijn meervouden zijn dan ook een verwijzing naar het aantal keren dat die regels op de diverse scholen zijn aangehaald (wat de ironie betekent van dat het nog onder de aanbracht gebracht moet worden).
En ik heb nog extra moeite gedaan om die zin zo taalkundig juist mogelijk op te stellen.
Topic: Quote/Onderschrift (20-4-2009 21:57:00)
Kofschepen en fokschapen?Topic: Filterz oordoppen (14-4-2009 20:48:00)
Klopt, doorgaans hebben Nikons een CCD-chip en Canon CMOS-chip. CCD's zijn kleiner en ruisen sneller.
De 50D waar ik het over had is trouwens een Canon. Zelf heb ik een 400D, waar ik soms bij 800ISO al twijfel, maar een docent van mij heeft een tijdje terug zijn 350D ingeruild voor een 50D en ook die ruist nogal hard op 1600.
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (26-4-2009)De 50D waar ik het over had is trouwens een Canon. Zelf heb ik een 400D, waar ik soms bij 800ISO al twijfel, maar een docent van mij heeft een tijdje terug zijn 350D ingeruild voor een 50D en ook die ruist nogal hard op 1600.
Daarnaast: ik schiet persoonlijk tegenwoordig nauwelijks meer 1600ISO, afgrijselijke ruis in je foto's (zelfs in een 50D nog).
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (24-4-2009 00:55:00)Nulletje eraf en het klopt weer met een stel veiligheidsfactoren.
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (23-4-2009 12:59:00)big bang schreef:
Het "bevriezen" van het beeld doe je met de flits, niet met de sluiter...RonnieB schreef:
Stel dan ook je camera in op een redelijke sluitertijd, bijvoorbeeld 1/50 oid.Met 1/80 zit je al een stuk veiliger (ook enkel rustige onderwerpen, geen ADHD-dansers of -artiesten). Sowieso kun je ook vaak met de belichtingscompensatie, daarmee kun je ook meer sfeer pakken.
Ik heb nu praktisch 2,5 jaar mijn dSLR en ik ontdek nog steeds nieuwe mogelijkheden van fotograferen en zit nog steeds af-en-toe te stoeien (knoeien).
Daniel-sound schreef:
DJ JB schreef:
Kofschepen en fokschapen?En ik heb nog extra moeite gedaan om die zin zo taalkundig juist mogelijk op te stellen.
Stimp schreef:
speelde of speelte ? Een d dus --> gespeeld.
Mixen met oordoppen? Dan doe je echt iets verkeerd. En het geluid klinkt beter met oordoppen? Geluid maak je op oordoploze oren! Afgezien daarvan: de filters kunnen gewoon tegen water (hoe maak je ze anders schoon?)
Ik mijn oordoppen overigens van Ronell. Ze worden thuis opgemeten, zitten prima, after-sales service is goed, niets te klagen. :)
Topic: Thema feest "Pimps and Hookers" (3-4-2009 22:42:00)Ik mijn oordoppen overigens van Ronell. Ze worden thuis opgemeten, zitten prima, after-sales service is goed, niets te klagen. :)
Destijds hadden we Mousse T. ft. Hot 'n' Juicy - Horney 98 (zo even uit mijn hoofd), met alle bijbehorende remixen.
Tom Jones - Sexbomb?
^ en als we aan Salt 'n Peppa beginnen, dan kun je net zo goed Let's Talk About Sex draaien.
Of de underground-parodie van Everybody Dance Now: Sissy Penis Factory - Everybody Fuck Now (heel moeilijk te vinden als je 'm origineel op cd wilt hebben).
Topic: PC en monitor in case (26-3-2009 20:08:00)Tom Jones - Sexbomb?
^ en als we aan Salt 'n Peppa beginnen, dan kun je net zo goed Let's Talk About Sex draaien.
Of de underground-parodie van Everybody Dance Now: Sissy Penis Factory - Everybody Fuck Now (heel moeilijk te vinden als je 'm origineel op cd wilt hebben).
Flashlight heeft ook leuke kisten: kluswerkbank en computerwerkplek in 1. Helaas geen fotovergelijkingsmateriaal van, maar zit goed in elkaar. Volgens mij (ingeklapt) is het een euronormkist van ca. 60x60x120?
Komt erop neer dat je de voorkant eraf haalt, dan zitten daar de computerkist en een stel laden vol met gereedschap. De bovendeksel klap je omhoog, daar zit de monitor in, en dan heb je eronder een werkblad voor je klussen en voor de keyboard en muis. Rechts een zijdeksel om een krukje op te bergen.
Komt erop neer dat je de voorkant eraf haalt, dan zitten daar de computerkist en een stel laden vol met gereedschap. De bovendeksel klap je omhoog, daar zit de monitor in, en dan heb je eronder een werkblad voor je klussen en voor de keyboard en muis. Rechts een zijdeksel om een krukje op te bergen.