Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Hendrik

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Hendrik (Pagina: 14 van 20)

Topic: omroepen (20-7-2004 18:23:00)
kabelpannetjes? GEWELDIG. Zijn dat een soort dakpannetjes die men boven de kabel legt? Hier in Nederland MOET met zelfs kabel met scherm gebruiken.
Topic: omroepen (19-7-2004 21:05:00)
Een LIJNTJE blijft zowieso niet heel. En er is ook altijd nog iets zoals vorst. Echte grondkabel zal wel te duur wezen, je kunt echter ook vmvk pakken. (Liever geen XMVK) Graven maar. happy :)
Topic: klankset fuif (17-7-2004 21:20:00)
Als ik er vanuit ga dat de aantallen speakers niet per kant zijn maar voor het geheel en: je kunt 400 man kwijt in het hok dan kun je gerust vaststellen dat BEUKEN er niet in zit. Wat voor akkoestiek de ruimte ook zou mogen hebben.
Topic: Aankoop Tascam CD-302 (15-7-2004 00:07:00)
Als in dat demo model nog software versie 1 aanwezig is, kun je gerust zeggen dat hij op leeftijd is. Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden via de vertegenwoordiger te horen gekregen dat ze hem eventueel gratis van een nieuwe software versie willen voorzien. Ik mocht het echter niet zeggen en dat was 1,5 jaar geleden. Verzend kosten zul je ook kwijt zijn waarschijnlijk. Dus denk daarom bij de eerste software versie.
Zonder die update is het een waardeloze ruk speler.
Topic: Scans proggen: voorbeeld (14-7-2004 23:03:00)
Ik prog ze met mijn scene setter op de onderste rij faders. Voor een paar belangrijke lampgroepen (front, decor-licht bijvoorbeeld) heb ik dan aparte faders en elke scene kun je dan ook op een aparte fader zetten.
Het A & B systeem is leuk in theorie maar bij mij in de praktijk meestal niet te doen. Als je de instellingen op korte termijn moet veranderen zit je continue te klooien. Met alles onder een apart fadertje is BIJNA relaxen.
hmmm, topic ging over scans proggen, nou ja.
Topic: omroepen (13-7-2004 19:48:00)

Eureka schreef:

Als verhuurder/verkoper van zowel 100 Volt materialen als laagohmig kan ik misschien nog wel wat verhelderend zijn.

Voor het overbruggen van de 150 meter veld kun je volstaan met twee hoornluidsprekers van ca. 50 cm diameter. Deze plaats je ca. 20 meter uit elkaar maar hou de plaatsing wel in-lijn. Dat wil zeggen dat beide luidsprekers dezelfde afstand afleggen, anders krijg je in het veld een zogenaamde dubbelspraak, waardoor je boodschap helemaal niet meer overkomt.
Zou je dat ook kunnen uitleggen? Ik kan het niet helemaal volgen.

Kan de topicstarter eventueel ook aangeven WAAR er geluid nodig is en wat de precise maat is van het veld? Kijk links en recht roepen dat 50W waarschijnlijk wel genoeg is kunnen we allemaal wel......
Wil je gegarandeerd goed verstaanbaar geluid dan zul je met een duidelijke tekening moeten komen waar de bedoelingen op staan. Zo werkt dat ook als je een bedrijf in gaat schakelen die dit soort installaties opleveren.
Een voetbalveld heeft bijv de afmeting 100x70 mtr. Dat kun je met 2 te lichte hoorntjes gaan doen zodat je wel hoort maar niet verstaat. Of je informeert even bij een professioneel bedrijf en komt met bijv 4 speakers tot een geluid wat WEL door iedereen te verstaan is. Geloof me, dit soort installaties is een vak apart.

Dus,
Tekening, waar wil je en waar KUN je de speakers plaatsen? Waar wil je geluid?
Topic: Vraagje over kleur & verf HK-Audio boxen (13-7-2004 19:08:00)
Blanke = kleurloze basis.
Topic: Vraagje over kleur & verf HK-Audio boxen (12-7-2004 20:49:00)
kickje:

Next schreef:

[Bij de verfmengbalie zijn de donkere kleuren ALTIJD anders, ik snap dan ook niet waarom wij die nog (mogen) mengen. Wat wil je: een witte basiskleur veranderen in donkergrijs: daar moet je eigenlijk helemaal niet aan beginnen.
Overigens heeft niet alleen onze GAMMA-mengmachine er last van, ook de Histor verf die nog een half tot een keer zo duur is heeft er last van...
Ehhh, meng JIJ daar de verf? Bij de fixet maken we geen donkergrijs van wit. Technisch ook vrijwel onmogelijk. Of we nemen een BLANKE basis of bij andere kleuren een bepaalde basis die al op kleur geholpen is.
Kijk van 5 ltr witte latex donkerblauw maken gaat echt niet lukken. Dan heb je een 2 x zo grote emmer nodig razz :p en heel veel geld (kleurpasta is duur)
Dus we nemen een blanke of bepaalde blauwe basis en voegen daar een beetje kleurstof aan toe.
Topic: Welke PA speakers voor 3000 euro? (7-7-2004 18:36:00)
US Blaster? Bedoel je niet master blaster? Us blaster ruled nou niet echt, dan heb ik er nog liever DAP op staan.
Topic: Winner 1 scan (27-6-2004 22:13:00)
Klopt, die gehavende projectie maakt geen donder uit voor het snelle disco werk. Soms is het echter niet gewenst. In een tv-studio bijvoorbeeld.