Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Marijn
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Marijn (Pagina: 14 van 20)
Topic: Het bouwen van een case (11-6-2012 12:28:00)
Bedankt voor de tip, heel bruikbaar!
Houten inlays (multiplex): afschuren en zwart spuiten? (1 laag zonder grondlaag/afwerklaag? of hoe doen jullie dit?)
Gr.
Marijn
Topic: Het bouwen van een case (10-6-2012 16:50:00)Houten inlays (multiplex): afschuren en zwart spuiten? (1 laag zonder grondlaag/afwerklaag? of hoe doen jullie dit?)
Gr.
Marijn
Zo, case zelf is af (behalve lederen handgreep maar die is nog niet toegekomen).
één balhoek is wel wat scheefgetrokken, maar al bij al vind het resultaat wel ok voor een eerste kistje :-)
Wanneer de mixer toegekomen is begin ik met de inlay..
i47.tinypic.com/szaam1.jpg
nog een vraag: hoe snijden jullie hard schuim? moeilijk om het netjes uit te snijden (met breekmes).
Topic: Het bouwen van een case (8-6-2012 23:39:00)één balhoek is wel wat scheefgetrokken, maar al bij al vind het resultaat wel ok voor een eerste kistje :-)
Wanneer de mixer toegekomen is begin ik met de inlay..
i47.tinypic.com/szaam1.jpg
nog een vraag: hoe snijden jullie hard schuim? moeilijk om het netjes uit te snijden (met breekmes).
Ben daarstraks aan het kistje begonnen, ik wou beginnen met het sluitprofiel maar merkte dat m'n ijzerzaagje iets te bot is, kan dus morgen pas verder doen..
Alles is prima gegaan, alleen het zagen is niet volledig 100% gegaan waardoor sommige hoeken/zijde ook niet mooi aansluiten.. is dit een probleem? het hoekprofiel kan een beetje meeplooien, toch?
Topic: Het bouwen van een case (8-6-2012 00:33:00)Alles is prima gegaan, alleen het zagen is niet volledig 100% gegaan waardoor sommige hoeken/zijde ook niet mooi aansluiten.. is dit een probleem? het hoekprofiel kan een beetje meeplooien, toch?
Met hoogte bedoelde ik inderdaad lengte. thanks!
Hoe zouden jullie de mixer op z'n plek houden bovenaan? gewoon links en rechts blokje hout met schuim?
Topic: Het bouwen van een case (7-6-2012 18:44:00)Hoe zouden jullie de mixer op z'n plek houden bovenaan? gewoon links en rechts blokje hout met schuim?
Super goede antwoorden hier, heb ik veel aan! TX!
Qua hoogte wordt het iets moeilijker om in te schatten hoe hoog de onderkant/deksel moet zijn (omdat ik de mixer ook zelf nog niet heb) en ik niet weet wat de minimumhoogte van de onderkant is, zou mooi zijn moest de ronding v/d mixer onder de faders net beginnen ter hoogte van het sluitprofiel (en schuim) dan. ik heb ook geen idee wat de minimumhoogte van een stolponderkant is zodat ik voor de hoogte ook alles kan berekenen..
7,5cm bovenaan leegte boven de mixer (als je vanaf bovenaanzicht kijkt) voor eurostekker en eventueel wat verloopjes lijkt mij ok? dan is m'n hoogte buitenmaat net 50cm..
TX!
Topic: Het bouwen van een case (7-6-2012 13:00:00)Qua hoogte wordt het iets moeilijker om in te schatten hoe hoog de onderkant/deksel moet zijn (omdat ik de mixer ook zelf nog niet heb) en ik niet weet wat de minimumhoogte van de onderkant is, zou mooi zijn moest de ronding v/d mixer onder de faders net beginnen ter hoogte van het sluitprofiel (en schuim) dan. ik heb ook geen idee wat de minimumhoogte van een stolponderkant is zodat ik voor de hoogte ook alles kan berekenen..
7,5cm bovenaan leegte boven de mixer (als je vanaf bovenaanzicht kijkt) voor eurostekker en eventueel wat verloopjes lijkt mij ok? dan is m'n hoogte buitenmaat net 50cm..
TX!
Ja klopt, maar de verhoudingen moeten wel een beetje kloppen met de mixer en grootte van de case..niet?
Ik denk er ook aan om gewoon platte hoeken te gebruiken omdat het toch een compact kistje blijft (buitenmaten ruw 18 hoog, 45 breed en 50 diep)
Topic: Het bouwen van een case (7-6-2012 10:46:00)Ik denk er ook aan om gewoon platte hoeken te gebruiken omdat het toch een compact kistje blijft (buitenmaten ruw 18 hoog, 45 breed en 50 diep)
Nee klopt, maar ik dacht dat 9mm te dik was om tussen de case en opstaande rand te steken, opzich maakt het niet zoveel uit waarschijnlijk dus kan ik evengoed hetzelfde hout nemen waarmee ik die opstaande rand ga maken (ook 9mm)...
Topic: Het bouwen van een case (7-6-2012 01:15:00)Is het ook mogelijk om tussen de flightcase en de houten rand gewoon schuim van 1cm te steken met dan enkele ringetjes met een dikte van 1cm (gaatje maken in schuim zodat ze erin passen) met de slotmoer? dan hoef ik niet nog een extra maat multiplex in huis te halen..
Topic: Het bouwen van een case (6-6-2012 19:37:00)Bedankt voor je idee, maar ik denk dat dat niet echt nodig is eigenlijk, voorloopje zal wel volstaan dan.. tx!
vaste multi komt er voor dit tafeltje ook niet..
Omdat mijn deksel helemaal niet zo hoog gaat worden lijkt het mij alleen krap om daar een inbouwhandvat in te krijgen (medium vlindersloten moet nog lukken, 1'tje per kant zal wel volstaan?)
Mixer weegt 4 kg zonder case, nog te doen met een Lederen opbouwhandvat vooraan denk ik?
Topic: Het bouwen van een case (6-6-2012 17:48:00)vaste multi komt er voor dit tafeltje ook niet..
Omdat mijn deksel helemaal niet zo hoog gaat worden lijkt het mij alleen krap om daar een inbouwhandvat in te krijgen (medium vlindersloten moet nog lukken, 1'tje per kant zal wel volstaan?)
Mixer weegt 4 kg zonder case, nog te doen met een Lederen opbouwhandvat vooraan denk ik?
Achteraan steekt er alleen maar een eurostekker uit, daarvoor hou ik dus wel wat ruimte.
Aangezien de connectoren bovenop de mixer zitten lijkt het mij niet echt nodig om een Doghouse te maken.. toch?
hier een foto van de mixer: i45.tinypic.com/2n6rifs.jpg
9mm multiplex voor opstaande randen moet dan wel volstaan hé? de mixer is ook niet zo heel groot.. zagen jullie de randen ook zo rond met een decoupeerzaag? vorm overtekenen van de mixer en zagen maar + eventueel wat afronden langs de buitenkanten met schuurpapier?
Tussen de mixer en de houten rand wil ik dan ook 1cm schuim plakken, vooraan aan de faders 1,5cm of zo.
Aangezien de connectoren bovenop de mixer zitten lijkt het mij niet echt nodig om een Doghouse te maken.. toch?
hier een foto van de mixer: i45.tinypic.com/2n6rifs.jpg
9mm multiplex voor opstaande randen moet dan wel volstaan hé? de mixer is ook niet zo heel groot.. zagen jullie de randen ook zo rond met een decoupeerzaag? vorm overtekenen van de mixer en zagen maar + eventueel wat afronden langs de buitenkanten met schuurpapier?
Tussen de mixer en de houten rand wil ik dan ook 1cm schuim plakken, vooraan aan de faders 1,5cm of zo.