Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj pyro

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 199 bijdrage(n) van Dj pyro (Pagina: 14 van 20)

Topic: T-bar in truss hangen (25-1-2007 07:47:00)
Met twee van Deze klemmen en een safety bijvoorbeeld.
Zo doe ik het in ieder geval met men T4 bars.
Topic: 3 boxen aansluiten op 1 amp (12-1-2007 09:02:00)
Of als er in je subs zelf al gefilterd wordt, kan je 1 sub en 1 top op 1 kanaal pletsen.
Topic: keuze versterker voor budget bassbox (9-1-2007 23:31:00)
Eerst even een kleine opmerking.
Je geeft zelf al aan dat het bucht boxen zijn, waarom wil je er dan toch je geld insteken.
Is doorsparen voor een betere set geen optie?

In ieder geval voor 200€ heb je niet veel versterker.
Uit deze rij zou ik persoonlijk gaan voor één van de paladdiums. Deze hebben zich toch al redelijk goed bewezen als budgetversterkers.
Maar zoals je ziet is er geen enkele uit deze rij die aan 400Watt komt.
Waar je dan ook nog moet aan denken is een crossover om je signaal op te splitsen in sub en top zoals deze bijvoorbeeld.

Moest ik van jou zijn zou ik eens 2e hands gaan kijken, daar valt mss wel nog iets te vinden

[edit]Rob was me net even voor razz :p[/edit]
Topic: Shure SM58 aansluiting op PC (5-1-2007 19:20:00)
Een phantomvoeding gebruik je bij condensator microfoons
Deze microfoons kunnen zelf geen spanning genereren zoals een gewone microfoon, maar kan wel
door die condensator de spanning wijzigen.
Als ik mij niet vergis is dit een 48V voeding.
Topic: Cdj 800MK2 of Cdj 1000MK2 (8-11-2006 21:21:00)
Sorry dat ik het zeg, maar je kan de DNS1000 wel niet echt vergelijken met de 3000 hoor.
Topic: versterker van 2 x 2400-2800 watt @ 4ohm (7-11-2006 16:12:00)
Als je 2 18g50's per kant wil hangen en nog wat over wil hebben kom je al snel aan een dikke 2000W per kant.
Topic: versterker van 2 x 2400-2800 watt @ 4ohm (7-11-2006 15:31:00)
Heb er hier een aantal gevonden.

De RAM audio bux 8.0 levert 2x 2550W bij 4 ohm (ong 2200€)
De Lab gruppen FP-6400 levert 2x 2300W bij 4 ohm (ong 4400€)
De L' Acoustics LA48a levert 2x 2300W bij 4 ohm (ong 4800€)

Heb zelf geen ervaring met deze amps, maar zijn zowat de enige dat ik op dit moment kan vinden.
Topic: Rookmachine (5-11-2006 20:42:00)
Volg Martijn zijn mening helemaal.
De Magnum heb ik geen ervaring mee.
Met de showtec kom je er nooit om zo'n ruimte deftig te vullen.
De Antari heeft een mooie output en is voor zijn prijs wel een mooie machine.
Topic: Mijn cd speler slaat over (27-10-2006 11:49:00)
Hey pinokio.

Van waar ben je ergens in België?
Kan je misschien wel aan een adres helpen.
Topic: DAP P 15 A, zelfde kwaliteit als K-serie? (18-10-2006 08:38:00)
De klank van de K-series klinkt nog net iets warmer en iets dieper dan die van de P.
Een K-112 haalt het toch wel nog net van een P-15. Met een K-115 is er geen sprake van concurentie.
Persoonlijk hebben wij ook al veel problemen gehad met de P-reeks.
Hebben al in een stuk of 3 cafe's de P-serie moeten plaatsen, en sindsdien plaatsen we enkel nog k-series.
Vooral de hoog drivers worden er heel snel doorgeblazen. Deze hebben we in bepaalde cafe's al meermaals
moeten vervangen. Ook sommige woofers hebben we al vervangen door woofers uit de k-series.
Ook de frequentie responce van de K-series ligt iets beter dan die van de P-series.
Zo kan een K-112 nog net iets dieper gaan dan zijn P broertje, en dat verschil hoor je wel.
Om de boxen echt heel goed af te regelen kan je best een EQ gebruiken, maar ook zonder hiervan gebruik
te maken klinken de k-112en al zeer mooi.
De P-series vind ik dan weer iets te schreeuwerig in het hoog, niet zo erg als bij piezo's, maar wel
scheller dan bij de K-112.

Dan heb je nog de keuze tussen actief en passief.
Wij hebben 10 K-115 actief staan en 4 k-112 passief.
De actieve worden meestal gebruikt als monitor. Hierdoor heb je geen extra versterkers nodig om je monitors
aan te drijven en dat vind ik wel handig.
Om gewoon in een zaal te plaatsen gebruiken we dan meer de passieve kasten.
Deze hebben als voordeel dat wanneer je ze verdeeld in een zaal, je maar met 1 kabeltje kan doorlinken van
de ene box naar de andere. Als je actieve zou gebruiken moet je nog altijd stroomkabels voorzien en dat is
in de meeste gevallen niet zo handig.

Als ik dus uiteindelijk zou moeten kiezen tussen de K-112 en de P-15, zou ik zoiezo gaan voor de K-112.
- Betere frequentie response
- Warmere klank
- Kleiner dan de P-15
- Van rendement praktisch gelijk en ik zou de K zelfs nog iets meer durven geven.