Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Frisbee
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 14 van 20)
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (15-8-2005 19:52:00)
Bij een cd-speler hoeft dat natuurlijk niet. Een iets lichtere touch is voldoende om met het plateau van de S3000/S5000 prima te kunnen werken. Want hoewel de torque niet hoog is is de startsnelheid super goed: de jog van een S3000/S5000 start sneller dan een SL-1200.
Kennelijk is dat voor een hoop dj's toch een omschakeling die ze niet kunnen of willen maken. En zitten we nu dus met de S3500 met een jog die meer dan anderhalf keer zoveel trekkracht heeft als een Technics SL-1200 draaitafel...Waarschijnlijk voelt het wat steviger aan en gaat het wat langer mee. Voor gewoon mixwerk zal de belt wel voldoen, maar voor turntablists die er veel en hard mee raggen...Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (26-7-2005 10:07:00)De DJM600 overtreft geen enkele Dateq op geen enkel punt wat geluidskwaliteit betreft.Thuis heb ik een tijdje een LPM 7.2 gehad. Die hoorde je flink ruisen als je geen muziek op had staan, iets dat ik met de DJM niet heb. Maargoed het was misschien een beetje overdreven uitspraak. Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (25-7-2005 23:43:00)Die 2 kan je echt niet op 1 hoop gooien qua geluidskwaliteit. De DJM600 overtreft menig Dateq 19" model wat ruisafstand betreft... dat kan je van de Behringer niet zeggen. Het geluid van de Denon is wel beter en de headroom ook vergeleken met de DJM600. Maar of je op je slaapkamer (bij 0dB uitsturen) het verschil kunt horen is maar de vraag.Topic: Einde aan de Db Schaal ? (21-7-2005 15:34:00)Ik doelde hier op: www.new-line.nl/forum/read/?m=219797#219797
Misschien trok ik daar destijds een verkeerde conclusie uit... Hoe dan ook de arbo is opgesteld voor mensen die 40 uur per week, jaar in jaar uit in de herrie staan te werken. Die regels mag je wel met een korreltje zout nemen wanneer je af en toe hard muziek luistert.Topic: Einde aan de Db Schaal ? (21-7-2005 15:21:00)Het geluid van een kettingzaak oid is anders dan muziek en richt veel sneller schade aan 
Lastig uit te leggen, maar ik stel me muziek voor als een sinus achtige golf die de trilhaartjes in je oor lekker laat golven. Een kettingzaag staat continu op je oor in te hakken zegmaar.Topic: Einde aan de Db Schaal ? (19-7-2005 12:20:00)
Een nieuwe product heeft in het begin altijd wat kinderziektes, is duur en je weet niet precies wat je er aan hebt. Ik zou dan ook lekker iets kopen dat al een tijdje bestaat
Topic: Het Denon DN-S3500 topic (15-8-2005 19:40:00)
Victor schreef:
Klopt, maar aan de andere kant: we hebben het hier over een jog, niet over een platenspeler. Bij een platenspeler moet het plateau zwaar zijn voor een stabiele werking en goede demping/geluidskwaliteit. En een zwaar plateau vereist een zware motor met hoge torque om snel te kunnen starten.Bij een cd-speler hoeft dat natuurlijk niet. Een iets lichtere touch is voldoende om met het plateau van de S3000/S5000 prima te kunnen werken. Want hoewel de torque niet hoog is is de startsnelheid super goed: de jog van een S3000/S5000 start sneller dan een SL-1200.
Kennelijk is dat voor een hoop dj's toch een omschakeling die ze niet kunnen of willen maken. En zitten we nu dus met de S3500 met een jog die meer dan anderhalf keer zoveel trekkracht heeft als een Technics SL-1200 draaitafel...
Victor schreef:
Frisbee schreef:
De DJM600 overtreft menig Dateq 19" model wat ruisafstand betreft...djberjo schreef:
Is de geluidskwaliteit wel beter dan de pioneer DJM600 en mijn Behringer DJX700?Zijn de faders wel degelijker dan die van de pioneer 600 want wat ik op hardcore united heb gemerkt zaten die fader verekte los nog losser dan van mijn behringer djx700.
Hoeduur zijn da losse faders als je ze moet vervangen?
De faders zijn precies hetzelfde. Het verschil is alleen dat de Denon VCA gebruikt en Pioneer niet. Daardoor gaan ze waarschijnlijk langer mee, maar ze voelen hetzelfde aan. Vervangen is niet duur, hooguit 20 euro per fader.Hoeduur zijn da losse faders als je ze moet vervangen?
Victor schreef:
Volgens mij was dat een bewering dat vervormd geluid grotere gehoorschade zou veroorzaken dan onvervormd geluid. Tot ik daar wetenschappelijk bewijs van heb gezien lijkt me dat nog steeds grote onzin.Misschien trok ik daar destijds een verkeerde conclusie uit... Hoe dan ook de arbo is opgesteld voor mensen die 40 uur per week, jaar in jaar uit in de herrie staan te werken. Die regels mag je wel met een korreltje zout nemen wanneer je af en toe hard muziek luistert.
Hoe het precies zit weet ik ook niet. Maar heb Dré een keer horen zeggen op het forum dat je oren muziek beter verdragen dan geluiden van machines e.d.
Topic: Einde aan de Db Schaal ? (21-7-2005 12:37:00)kvm schreef:
Geplukt van een website,De nieuwe norm in de "Arbo-wet" bepaald dat werkgevers bij een geluidsdruk van 80 dB verplicht worden gesteld om gehoorbescherming aan te bieden.
Geluiden van 95dB of meer kunnen al na een kwartier een blijvende gehoorbeschadiging veroorzaken!
Martin.Geluiden van 95dB of meer kunnen al na een kwartier een blijvende gehoorbeschadiging veroorzaken!

Lastig uit te leggen, maar ik stel me muziek voor als een sinus achtige golf die de trilhaartjes in je oor lekker laat golven. Een kettingzaag staat continu op je oor in te hakken zegmaar.
Die 140dB is ongeveer het bereik van ons oor. Het is een log10 schaal omdat je anders een hele lange reeks zou krijgen, en dit mooie waardes oplevert. Oorspronkelijk is de dB bedacht om geluidsterkes weer te geven, als je het voor vermogens (bv in de elektrotechniek) gaat gebruiken is elke waarde in theorie mogelijk...
Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (8-7-2005 10:03:00)Hij bedoelt de Send/Return
Topic: koptelefoon (2-7-2005 18:34:00)
Ik vind de Technics ook geen slechte koptelefoon. Ken 2 mensen die hem hebben en heb er een paar uurtjes mee gedraaid. Hij zit lekkerder dan de sony v700 (die ik zelf al 3 jaar heb). Het geluid is ook gewoon goed. Al is dat erg subjectief. Ik heb hem niet op 2 oren gehad met 2 platen door elkaar. Alleen op 1 oor met 1 plaat, dan klinkt het natuurlijk al snel goed genoeg.
Een groot voordeel van de Technics is de levensduur. Hij zit (veel) steviger in elkaar dan de v700, HDJ-1000 en de Stanton 2000. 150 euro is wel een hoop geld. Voor een paar tientjes meer heb je een HD-25 die toch wel een stuk beter is qua geluid.
Een groot voordeel van de Technics is de levensduur. Hij zit (veel) steviger in elkaar dan de v700, HDJ-1000 en de Stanton 2000. 150 euro is wel een hoop geld. Voor een paar tientjes meer heb je een HD-25 die toch wel een stuk beter is qua geluid.