Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Patrick van Vugt

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Patrick van Vugt (Pagina: 14 van 20)

Topic: prijs voor vinyl (29-12-2004 20:03:00)

teknoknights schreef:

Je lacht ermee; maar ik ben nog in staat om zoiets te proberen...
Met veel steun van andere dj's en met goede argumenten moet zoiets wel enigszins haalbaar zijn, denk ik dan "zo stil in mijn hoofd" (citaat uit Samson)

Groetn
Haha, besef je nu wel waar je dan aan gaat beginnen? Een platenmaatschappij zal alleen een cd uitbrengen die veel verkocht kan worden zodat er winst kan gemaakt worden.
Een gemixte cd verkoopt onder het gemiddelde publiek veel beter, waarom zouden ze dan een ongemixte versie uitbrengen? Omdat er een aantal dj's staan te springen om zo'n cd laugh :D ...
Topic: Beat Counter (26-12-2004 13:30:00)

dj beat schreef:

Ik heb ook een beatcounter op mijn cd-speler:stageline-cd380dj. Nu kun je wel zeggen stageline is bucht maar de beatcounters op deze cd-spelers hebben meestal wel de juiste waarde.
Maar ik zet ze gelijk op de beatcounters en dan de rest met het oor. De beatcounters dienen alleen maar voor de grove pitchsetting. Het fijnstellen mooi op het oor.
En ik leer hier nix mee af want ik draai regelmatig en daar hebben ze geen beatcounters en dan mooi op het oor. Maar moet wel zegen ik heb eerst geoefend zonder.
Dus mensen: leer nu gewoon eerst mooi op het oor mixen met heel die beatcounters ben je weinig.
Als er nu een beatcounter uitwas die heel goed is en je alleen die maar gelijk moet zetten is er nix meer aan het dj-ing. Het meeste voldoening heb je als je een goede mix maakt en dat allemaal op het oor doet.

Groetjes bjorn
[bijvoeging] Let er dan wel op dat de counter's ook fouten kunnen maken, dus zet ze niet ongeveer gelijk en kijk op de counters en zie dat ze volgens de counters goed staan, en dat je dan denk van "de rest corrigeer ik wel in de mix zelf".
Heb vaak genoeg dj's gezien die dat dus deden, en dus flink de fout in gingen tijdens de mix...[toevoeging]
Topic: Beat Counter (26-12-2004 11:21:00)

Jansen schreef:

Hoi, ff vraagje dan
De beat-counter op de Reloop RCD-900 s, is die wel beetje betrouwbaar?
Nee, aan die beatcounters heb je geen FUCK en haal dat nu maar snel uit je hoofd.
Mixen met beatcounters lukt gewoonweg niet (of het moeten hele goeden zijn), die RCD-900 heb ik met m'n eigen ogen gezien, en die beatcounters stellen niks voor.
Ze geven wel ongeveer de goede waarde aan, maar als jij 2 nummers allebij op 139 beats laat lopen, dan zullen ze onderling toch nog een hoop verschillen!

Mijn advies dus, laat die counters zitten...
Topic: welk element en waarom??? (25-12-2004 14:38:00)
Ik weet het niet zeker hoor, maar is je element mischien niet helemaal goed aangedraait? Heb dit zelf ook eens gehad...
Topic: vervelend publiek? (22-12-2004 18:33:00)

Reemski schreef:

Tom schreef:

Er staan zat rnb nummertjes in de top 40....
Gelukkig is de top 40 tegenwoordig helemaal geen afspiegeling meer van de gemiddelde smaak van de gemiddelde nederlander. Net als die nummers van Popstars op 1 en 3 (WTF !!! die nummers nog nooit gehoord op de radio)..
Grotendeels een afspiegeling van diegene die niet weten/ hoe ze muziek downloaden of dit niet kunnen. Komen we meteen terug op de grote hoeveelheid r&b en hiphop.
De top 40 (zo mag het niet eens genoemd meer worden), stelt helemaal niks meer voor...
Er zouden de beste 40 nummers in moeten staan, nou je kan mij niet wijmaken dat als die "nep" band, en zangers enz. bij de 40 beste van nedeland horen op dit moment...
Veel "top 40" nummers halen het op dit moment gewoon door er een klip bij te doen met veel vrouwen met veel... wink ;). Ook proberen ze zo stoer mogelijk te doen (special d b.v.)...
Daarbij komt er ook nog eens dat er veel te veel r&b in staat, ik heb hier een ontsedende hekel aan, en dit zul je mij dus ook nooit zien draaien...
Topic: Beatmixen (21-12-2004 21:20:00)

MoH schreef:

ik heb nog 1 vraagje over beatmixen
als ik een crash hoor begint er dan een nieuw blok want ik snap er de ballen niet van sad :(

M.V.G mark
Nou, zo moeilijk is het toch niet?

Een plaat moet je instarten als je in een nummer iets toe gevoegd word.
Neem als voorbeeld Tiesto - Traffic, je hoor te beatline, en dan ineens komt d'r een soort van rrrrrrrrrrssstttik en dan blijft die tik tik tik achter de beatline mee lopen.
Op de beat die tijdens dat rrrrrrrrstttik komt, start jij een nieuwe plaat in, de manier ligt er aan of je met draaitafels, of met cdspelers werkt...
Dan (als het goed is) loopt jou 2e plaat qua beats gelijk met de 1e, dan worden er om de 16 of 32 maten iets veranderd in bijde nummers, meestal aan het eind van een nummer krijg je de zogenaamde "afbou", daar neemt het nummer af, en bij het begin van een nummer heb je een opbouw, dan neemt het nummer zeg maar toe.
Die 2 moet jij zien te combieneren.
Er zijn nog 1000 andere mogelijkheden, maar dit is de basis.
Topic: Beatmixen (18-12-2004 19:52:00)

Dacide schreef:

Om 2 platen gelijk te krijgen luister ik niet zo nauw. Echter, op het moment dat de 2e plaat goed gepitched is dan wacht ik meestal zelfs netjes totdat de 32e beat voorbij is.
Ik niet altijd, soms heb je 2 nummers die in het begin allebij een stem hebben (het leukst is een vrouwlijke stem en een mannelijke stem).
Als je dan de 2e plaat er percies op 16 beats ingooit, wissen de stemmen elkaar af.
Dus eerst b.v. de vrouwelijke stem en dan de manelijke, hier valt veel leuks mee uit te halen sneaky :V wink ;) ...
Topic: Beatmixen (17-12-2004 16:42:00)

kaha schreef:

ben nu zelf ook net begonnen met draaien en het moeilijkste vind ik om een plaat iets te versnellen of verlangzamen nadat ie een tijdje gelijk heeft gelopen omdat ik meestal net te veel of net te weinig doe, ook heb ik vaker het probleem dat ik niet zeker weet welke plaat nou voor of achter ligt. ik heb dan ook geen pitch-bend knoppen maar ik denk dat je zonder die dingen het wel beter leert aanvoelen.
maar ik blijf gewoon veel oefenen en lezen hier op het forum en dan komt het wel goed denk ik razz :p
Daar had ik in het begin ook last van, inmiddels (na veel oefenen) is het bij mij zo goed als opgelost.
Wat ook goed helpt is gewoon voor jou gevoel 2 platen ongeveer gelijk zetten, en ze dan naast elkaar laten lopen, en zorgen dat ze dan goed blijven lopen.
Dan oefen je heel snel op je correcties wink ;) ...
Topic: [van plaat op cd] hoe vinyl te digitaliseren? (15-12-2004 16:49:00)

Sjapper schreef:

Didier_S schreef:

Ja, dat programma kan dat probleemloos!
Af te halen op deze site.
topic wel doorlezen aub! razz :p wink ;)
O... oeps, ik volg het toppic al een tijdje, en dit is me weer tebinnen geschoten wink ;) .
Maar bedankt.
Topic: [van plaat op cd] hoe vinyl te digitaliseren? (15-12-2004 16:21:00)

Didier_S schreef:

djsteev schreef:

Ligt dit dan aan de platenspeler, of ligt dit aan de naald?Ik gebruikte overigens Magix Music Cleaning Lab DeLuxe en ik heb mijn mixer ertussen aangesloten
Misschien niet de allerbeste software? sneaky :V
Is de originele opname (voor de bewerking dus) wel goed? Blijkbaar wel, dus word
Welk programma is hier wel geschikt voor dan?