Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Remco
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 143 bijdrage(n) van Remco (Pagina: 14 van 15)
Topic: Een nieuwe PA-installatie --> veelzijdig en compact. (10-4-2003 20:57:00)
Dit is inderdaad een belangrijk punt. Een kleine verandering, maakt het geheel een stuk beter. Misschien moet ik de doorsnee inderdaad wat vergroten.
Met de genoemde punten, moet het goed komen....
Groeten, Remco
Nog een kleine toevoeging:
Bij de 12/2" coaxiale hoorn wordt er gebruik gemaakt van actieve filtering dmv. een processor. Het filter voor de 10/1" top ligt uitgerekend en door verschillende testen geoptimaliseerd klaar om mee te geven. Tussen de 10/1" of 12/2" top en de sub wordt er uiteraard ook gewoon gewerkt met een processor.
Groeten, Remco
Topic: Een nieuwe PA-installatie --> veelzijdig en compact. (10-4-2003 20:40:00)Bij de 12/2" coaxiale hoorn wordt er gebruik gemaakt van actieve filtering dmv. een processor. Het filter voor de 10/1" top ligt uitgerekend en door verschillende testen geoptimaliseerd klaar om mee te geven. Tussen de 10/1" of 12/2" top en de sub wordt er uiteraard ook gewoon gewerkt met een processor.
Groeten, Remco
Goedenavond allemaal,
Ik wil hier toch even rechtzetten dat er in de subs van P&B Audio geen verstevigingen zouden zitten. Ik of iemand anders heeft het al eerder in een topic gezegd. Ik heb de kasten gehad (en open gezien) en er zaten wel degelijk heel wat verstevigingen in. Ben het met jullie eens dat die niet op de tekeningen van de site staan. Dit is overigens bij alle kasten het geval die daar afgebeeld zijn. Zodra je meer informatie wilt of de speakers besteld, dan wordt er uiteraard keurig vermeld, waar en hoe de verstevigingen toegepast dienen te worden.
Inmiddels zijn de kasten verkocht en kan ik er dus geen foto meer van maken, die ter geruststelling van sommige van jullie zou kunnen leiden.
Vriendelijke groeten,
Remco vd Werff
Think! Audio
Topic: Een nieuwe PA-installatie --> veelzijdig en compact. (10-4-2003 16:21:00)Ik wil hier toch even rechtzetten dat er in de subs van P&B Audio geen verstevigingen zouden zitten. Ik of iemand anders heeft het al eerder in een topic gezegd. Ik heb de kasten gehad (en open gezien) en er zaten wel degelijk heel wat verstevigingen in. Ben het met jullie eens dat die niet op de tekeningen van de site staan. Dit is overigens bij alle kasten het geval die daar afgebeeld zijn. Zodra je meer informatie wilt of de speakers besteld, dan wordt er uiteraard keurig vermeld, waar en hoe de verstevigingen toegepast dienen te worden.
Inmiddels zijn de kasten verkocht en kan ik er dus geen foto meer van maken, die ter geruststelling van sommige van jullie zou kunnen leiden.
Vriendelijke groeten,
Remco vd Werff
Think! Audio
Mocht je dit topje bedoelen: www.pbaudio.nl/Techcorner/show_construction.asp?Id=24 houdt er dan wel rekening mee dat dit geen 15/1" top is, maar een 15/2" top. Dit kost dus wel weer een stuk meer dan de hiervoor genoemde 10/1" toppen.
Topic: Een nieuwe PA-installatie --> veelzijdig en compact. (10-4-2003 15:30:00)Hoi Remy,
Ik denk dat voor jou de beste optie toch zelfbouw blijft (volgens mij staat dat besluit voor jou persoonlijk ook al wel vast). Nieuw kun je gewoonweg voor dit geld niet genoeg leuke setje vinden. 2e hands zou eventueel nog wel kunnen, EAW of Turbosound (en zo nog een hele rij merken) worden soms best interessant aangeboden. Voor het bedrag dat jij noemt (circa 12.000 euro) kun je bv wel een 650 set vinden. Dat bestaat dan uit 4 toppen (15/10/2"), 4 subs (2x18") en het moet ook nog wel te doen zijn om er voor dit bedrag 1-2 Carver amprackjes + processor bij te krijgen. Jij zou in dit geval moeten kijken naar een set met enkele 18" subs (SB180 bv).
Voor zelfbouw moet je goedkoper uit kunnen zijn. Een frontloaded 18" subje moet voor zo´n 450-500 euro wel te maken zijn. Dat dan maal 8 is 3500-4000 aan sub. 10/1" topjes voor zo´n 400 ps. Dus 800 bij 2. Dan bv. 2 12/2" coax toppen. Te maken voor zo´n 700 euro ps. Komt gezamenlijk op zo´n 3500 + 800 + 1400= 5700 euro, zeg ruim genomen 6000 euro.
Heb je alleen niet je uurloon erbij opgeteld, wel heb je nieuwe speakers.
Blijft een moeilijke keuze.
Voor grotere klussen kan er natuurlijk altijd nog Funktion-One neergezet worden he..
Blijft aan jou de keus of je 2e hands van een goed merk, wel of niet als optie ziet.
Voor het geld dat je ervoor uit wilt geven, heb je in ieder geval een set van een topmerk. Zelfbouw moet net goedkoper lukken.
Ik hoor het wel weer.
Groeten en succes, Remco
Think! Audio
Topic: Verzekering apparatuur (14-3-2003 15:38:00)Ik denk dat voor jou de beste optie toch zelfbouw blijft (volgens mij staat dat besluit voor jou persoonlijk ook al wel vast). Nieuw kun je gewoonweg voor dit geld niet genoeg leuke setje vinden. 2e hands zou eventueel nog wel kunnen, EAW of Turbosound (en zo nog een hele rij merken) worden soms best interessant aangeboden. Voor het bedrag dat jij noemt (circa 12.000 euro) kun je bv wel een 650 set vinden. Dat bestaat dan uit 4 toppen (15/10/2"), 4 subs (2x18") en het moet ook nog wel te doen zijn om er voor dit bedrag 1-2 Carver amprackjes + processor bij te krijgen. Jij zou in dit geval moeten kijken naar een set met enkele 18" subs (SB180 bv).
Voor zelfbouw moet je goedkoper uit kunnen zijn. Een frontloaded 18" subje moet voor zo´n 450-500 euro wel te maken zijn. Dat dan maal 8 is 3500-4000 aan sub. 10/1" topjes voor zo´n 400 ps. Dus 800 bij 2. Dan bv. 2 12/2" coax toppen. Te maken voor zo´n 700 euro ps. Komt gezamenlijk op zo´n 3500 + 800 + 1400= 5700 euro, zeg ruim genomen 6000 euro.
Heb je alleen niet je uurloon erbij opgeteld, wel heb je nieuwe speakers.
Blijft een moeilijke keuze.
Voor grotere klussen kan er natuurlijk altijd nog Funktion-One neergezet worden he..

Blijft aan jou de keus of je 2e hands van een goed merk, wel of niet als optie ziet.
Voor het geld dat je ervoor uit wilt geven, heb je in ieder geval een set van een topmerk. Zelfbouw moet net goedkoper lukken.
Ik hoor het wel weer.
Groeten en succes, Remco
Think! Audio
Nog iemand anders die zijn ervaringen/kennis wil delen?
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Groeten, Remco
Topic: Verzekering apparatuur (12-3-2003 11:57:00)Bedankt voor de reacties tot dusver.
Groeten, Remco
Hoi Niek,
Allereerst bedankt. Mag ik vragen wat er door de door jou genoemde verzekering allemaal gedekt wordt? Is dat alleen opslag, transport, problemen op locatie of..etc wellicht allemaal?
Overigens is de verzekering bij je klant neerleggen, wel zo te regelen dat je dit bv zelf regelt en het bedrag doorberekent aan de klant.
Voor wat betreft dat voorbeeld van de paar tientjes dat ik noem, gaat het idd om de waarde van het spul voor dat evenement en je dekt het dus maar voor 1-2 dagen. Het kan dus inderdaad goedkoper zijn als je niet iedere dag OTR bent.
Topic: Verzekering apparatuur (12-3-2003 11:22:00)Allereerst bedankt. Mag ik vragen wat er door de door jou genoemde verzekering allemaal gedekt wordt? Is dat alleen opslag, transport, problemen op locatie of..etc wellicht allemaal?
Overigens is de verzekering bij je klant neerleggen, wel zo te regelen dat je dit bv zelf regelt en het bedrag doorberekent aan de klant.
Voor wat betreft dat voorbeeld van de paar tientjes dat ik noem, gaat het idd om de waarde van het spul voor dat evenement en je dekt het dus maar voor 1-2 dagen. Het kan dus inderdaad goedkoper zijn als je niet iedere dag OTR bent.
Hallo allemaal,
Ik heb gezocht naar onderwerpen die bij mijn vraag aansloten, maar ik heb ze niet gevonden.
Nu is mijn vraag, hoe doen de grotere drive-in shows of verhuurbedrijven het als het om verzekeren van je apparatuur gaat.
Zo heb ik al veel verschillende varianten gehoord. Zo schijnt er een all-risk evenementen verzekering te zijn voor de verhuurder. Deze schijnt ongeveer 10% van het geld bedrag te kosten van al je spul en dit per jaar. Dit is gewoonweg niet goed op te brengen voor mij.
Nu heb ik ook gehoord dat je je per evenement zou kunnen verzekeren. Dit kun je zowel zelf doen als bij de klant neerleggen. Dit zou maar enkele tientallen euro´s kosten. Dan zit hier ook transport bij de verzekering in begrepen.
Wel moet er dan nog een opslag verzekering tegen brand/diefstal etc afgesloten worden. Wat kost zoiets?
Ik ben uiteraard ook bezig om het een en ander voor te leggen aan verzekeraars, echter ik zou ook graag van jullie horen hoe jullie dat doen en om welke reden.
Zo ligt bijvoorbeeld het risico van schade tijdens de huur (op een evenement) bij de inhuurder dmv de algemene voorwaarden/contract. Dit is dan opzich al goed geregeld. De opslagverzekering (en welke eisen hier aan gesteld zullen worden) is dan nog de vraag wat dat kost. En dan blijft tenslotte vooral het transport over als lastig puntje.
Tenslotte, tegen welke prijs verzekeren jullie je investeringen? Tegen de inkoopprijs (nieuw) die jij ervoor betaald, of tegen de bruto adviesprijs?
Een heleboel vragen waar, hoop ik, enkele redelijk concrete voorbeelden en bedragen bij genoemd kunnen worden.
Owja ik zit niet dagelijks op de weg, ga bv van 15-25 keer per jaar uit (is uiteraard in een vroeg beginstadium lastig in te schatten)
Alvast hartelijk dank!
Groeten, Remco
Topic: terugkijk op 2002 (15-1-2003 14:43:00)Ik heb gezocht naar onderwerpen die bij mijn vraag aansloten, maar ik heb ze niet gevonden.
Nu is mijn vraag, hoe doen de grotere drive-in shows of verhuurbedrijven het als het om verzekeren van je apparatuur gaat.
Zo heb ik al veel verschillende varianten gehoord. Zo schijnt er een all-risk evenementen verzekering te zijn voor de verhuurder. Deze schijnt ongeveer 10% van het geld bedrag te kosten van al je spul en dit per jaar. Dit is gewoonweg niet goed op te brengen voor mij.
Nu heb ik ook gehoord dat je je per evenement zou kunnen verzekeren. Dit kun je zowel zelf doen als bij de klant neerleggen. Dit zou maar enkele tientallen euro´s kosten. Dan zit hier ook transport bij de verzekering in begrepen.
Wel moet er dan nog een opslag verzekering tegen brand/diefstal etc afgesloten worden. Wat kost zoiets?
Ik ben uiteraard ook bezig om het een en ander voor te leggen aan verzekeraars, echter ik zou ook graag van jullie horen hoe jullie dat doen en om welke reden.
Zo ligt bijvoorbeeld het risico van schade tijdens de huur (op een evenement) bij de inhuurder dmv de algemene voorwaarden/contract. Dit is dan opzich al goed geregeld. De opslagverzekering (en welke eisen hier aan gesteld zullen worden) is dan nog de vraag wat dat kost. En dan blijft tenslotte vooral het transport over als lastig puntje.
Tenslotte, tegen welke prijs verzekeren jullie je investeringen? Tegen de inkoopprijs (nieuw) die jij ervoor betaald, of tegen de bruto adviesprijs?
Een heleboel vragen waar, hoop ik, enkele redelijk concrete voorbeelden en bedragen bij genoemd kunnen worden.
Owja ik zit niet dagelijks op de weg, ga bv van 15-25 keer per jaar uit (is uiteraard in een vroeg beginstadium lastig in te schatten)
Alvast hartelijk dank!
Groeten, Remco
Mijn beste aankoop van 2002 is: 2 Funktion-One Resulution 2 speakers, erg mooi maar kost ook wel wat.
Daarom staat mijn andere set 6 x18" subs en 2 Turbosound toppen nu dan ook helaas alweer in de verkoop
, maarja je moet ergens het geld vandaan halen he
Succes allemaal met de aankopen dit jaar.
Groeten, Remco
Topic: Hoeveel Watts voor welke oppervlakte en hoeveel personen?-->Dringend (11-11-2002 20:42:00)Daarom staat mijn andere set 6 x18" subs en 2 Turbosound toppen nu dan ook helaas alweer in de verkoop
, maarja je moet ergens het geld vandaan halen he
Succes allemaal met de aankopen dit jaar.
Groeten, Remco
Dat is een aardige zaal met erg weinig mensen erin waar je het over hebt.
Je zal toch echt wat kilowatts weg moeten zetten. Dan denk ik aan min. 20 kw van een goed merk met rendementen die ook goed zijn.
Wil je vooraan alleen 2 stacks hebben, zal je ongetwijfeld hornloaded toppen moeten hebben. Wanneer er door de hele zaal spul neergezet kan worden. Denk dan aan een stack (of dubbele) in iedere hoek van de zaal.
Ik vraag me echter af of je de vraag goed gesteld hebt. In die zaal (of moet ik hal zeggen...) 200-300 mensen zetten, die zogenaamd uit hun dak moeten gaan, werkt niet. Dit is een hal voor >1500 mensen. Kale boel dus.
Denk er even goed overna.
Succes en de groeten, Remco
Topic: Vochtigheidsprobleem? (7-10-2002 20:12:00)Je zal toch echt wat kilowatts weg moeten zetten. Dan denk ik aan min. 20 kw van een goed merk met rendementen die ook goed zijn.
Wil je vooraan alleen 2 stacks hebben, zal je ongetwijfeld hornloaded toppen moeten hebben. Wanneer er door de hele zaal spul neergezet kan worden. Denk dan aan een stack (of dubbele) in iedere hoek van de zaal.
Ik vraag me echter af of je de vraag goed gesteld hebt. In die zaal (of moet ik hal zeggen...) 200-300 mensen zetten, die zogenaamd uit hun dak moeten gaan, werkt niet. Dit is een hal voor >1500 mensen. Kale boel dus.
Denk er even goed overna.
Succes en de groeten, Remco
Of je maakt het gat gewoon groter; bijvoorbeeld 15 centimeter en je hebt 3 x zoveel afzuicapiciteit als bij 10 centimeter.
Het is ook zaak dat het ding kontinue draait.
Het is ook zaak dat het ding kontinue draait.
Dit is inderdaad een belangrijk punt. Een kleine verandering, maakt het geheel een stuk beter. Misschien moet ik de doorsnee inderdaad wat vergroten.
Met de genoemde punten, moet het goed komen....
Groeten, Remco