Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van BSS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van BSS (Pagina: 14 van 20)
Topic: Suggestie webshop en forum (3-9-2014 14:24:00)
Zowel in het forum als op de site werkt de middenmuisknop niet zoals verwacht.
Deze opent normaal gezien een nieuw tabblad met de gekozen hyperlink en laat de oorspronkelijke pagina onaangeroerd.
Op het forum en in de shop (als ik een product even in een tab wil parkeren bijvoorbeeld en ondertussen verder scrollen) wordt ook de hyperlink gevolgd op de oorspronkelijke pagina waardoor ik dus het overzicht kwijt ben waar de oorspronkelijke link stond.
Topic: Pioneer PLX-1000 Draaitafel (18-7-2014 14:16:00)Deze opent normaal gezien een nieuw tabblad met de gekozen hyperlink en laat de oorspronkelijke pagina onaangeroerd.
Op het forum en in de shop (als ik een product even in een tab wil parkeren bijvoorbeeld en ondertussen verder scrollen) wordt ook de hyperlink gevolgd op de oorspronkelijke pagina waardoor ik dus het overzicht kwijt ben waar de oorspronkelijke link stond.
Waveform van een vinylplaat?
Topic: RCF 4PRO 8001AS sub i.c.m. 8002AS sub (1-7-2014 15:01:00)Fijn dat je je bevindingen post.
Hoe valt de hanteerbaarheid mee?
Niet echt in je eentje te doen veronderstel ik?
Topic: Mackie SRM1850 (30-6-2014 13:18:00)Hoe valt de hanteerbaarheid mee?
Niet echt in je eentje te doen veronderstel ik?
Dat zijn natuurlijk heel lekkere subs..
maar wel dubbel zo duur.
Dus dan wordt de vergelijking 2x SRM1850 vs 1x DB S10.
Als dat dan in elkaars buurt ligt (geluidsdruk) is het voor mij handiger om de SRM's te hebben.
Veel flexibeler kwa configuratie of in meerdere setjes op te splitsen.
En als ik dan eens een groter evenement heb is het gewoon een kwestie van meer subjes meenemen.
Moest er eentje defect zijn heb ik ook altijd wel eentje in reserve etc.
Ik zet de sets ook in mijn eentje weg dus gewicht en handelbaarheid is belangrijk. Ook daar zit de SRM1850 wel erg goed. Als die dan nog eens lekker door dreunt lijkt me dit een leuke sub.
Tenzij 1 S10 echt 2 SRM1850 voorbij dreunt..
Maar goed, ik wou vooral eens horen of iemand er al ervaringen mee had :)
Hm die 132db is peak en niet long term.
SWA1801: 135db peak - 129 cont.
SWA1501: 129db peak - 125 cont.
Lijkt me dat dit beestje dus minder dan de SWA1801 zal presteren en niet zoveel harder dan de SWA1501 zal gaan.
Topic: Mackie SRM1850 (30-6-2014 11:14:00)maar wel dubbel zo duur.
Dus dan wordt de vergelijking 2x SRM1850 vs 1x DB S10.
Als dat dan in elkaars buurt ligt (geluidsdruk) is het voor mij handiger om de SRM's te hebben.
Veel flexibeler kwa configuratie of in meerdere setjes op te splitsen.
En als ik dan eens een groter evenement heb is het gewoon een kwestie van meer subjes meenemen.
Moest er eentje defect zijn heb ik ook altijd wel eentje in reserve etc.
Ik zet de sets ook in mijn eentje weg dus gewicht en handelbaarheid is belangrijk. Ook daar zit de SRM1850 wel erg goed. Als die dan nog eens lekker door dreunt lijkt me dit een leuke sub.
Tenzij 1 S10 echt 2 SRM1850 voorbij dreunt..
Maar goed, ik wou vooral eens horen of iemand er al ervaringen mee had :)
Hm die 132db is peak en niet long term.
SWA1801: 135db peak - 129 cont.
SWA1501: 129db peak - 125 cont.
Lijkt me dat dit beestje dus minder dan de SWA1801 zal presteren en niet zoveel harder dan de SWA1501 zal gaan.
Hallo
Iemand ervaringen met deze subs?
Een max SPL van 132db voor nog geen 30kg tegen een aannemelijke prijs (850 euro) lijkt me erg mooi.
Ze zijn niet te goedkoop om als onzin af te doen en subs van 134db zitten al bijna aan het dubbele van de prijs (RCF 8003as, DB S09 kost het dubbele). RCF is dan ook nog zeer groot en zwaar dus 2 lichtere mackies lijkt me dan flexibeler en beter voor de rug (en zouden 1 rcf of s09 toch moeten kunnen bijhouden?).
Neem nu nog dat de max spl wat afgerond is naar boven, blijven flinke subjes toch voor het toch al iets betere werk?
Ik heb nu 3x swa1501 als subs voor kleinere settings (bruiloften etc) en daar zijn ze prima voor maar beetje knullig om meer als 2 per kant te zetten en worden niet meer gemaakt. Maar als die SRM1850's ook bruikbaar zijn voor grotere stacks (4 per kant oid, wil tot een 500 personen in een zaal kunnen bespelen op goed volume) schakel ik daar misschien op over.
Tenzij ze tegenvallen zoals de SRM1801 die nogal slechte kritiek kreeg?
Topic: Schaatsbaan/ijsbaan voorzien van "disco"licht (27-6-2014 09:01:00)Iemand ervaringen met deze subs?
Een max SPL van 132db voor nog geen 30kg tegen een aannemelijke prijs (850 euro) lijkt me erg mooi.
Ze zijn niet te goedkoop om als onzin af te doen en subs van 134db zitten al bijna aan het dubbele van de prijs (RCF 8003as, DB S09 kost het dubbele). RCF is dan ook nog zeer groot en zwaar dus 2 lichtere mackies lijkt me dan flexibeler en beter voor de rug (en zouden 1 rcf of s09 toch moeten kunnen bijhouden?).
Neem nu nog dat de max spl wat afgerond is naar boven, blijven flinke subjes toch voor het toch al iets betere werk?
Ik heb nu 3x swa1501 als subs voor kleinere settings (bruiloften etc) en daar zijn ze prima voor maar beetje knullig om meer als 2 per kant te zetten en worden niet meer gemaakt. Maar als die SRM1850's ook bruikbaar zijn voor grotere stacks (4 per kant oid, wil tot een 500 personen in een zaal kunnen bespelen op goed volume) schakel ik daar misschien op over.
Tenzij ze tegenvallen zoals de SRM1801 die nogal slechte kritiek kreeg?
Ik ga de opdracht aan me voorbij laten gaan.
Ofwel doe ik het goed met IP-voldoende materiaal en wordt de investering me te hoog.
Ofwel doe ik het met budgetmateriaal maar ga ik er waarschijnlijk aan onderhoud teveel werk en geld in moeten steken.
Topic: Schaatsbaan/ijsbaan voorzien van "disco"licht (5-6-2014 12:02:00)Ofwel doe ik het goed met IP-voldoende materiaal en wordt de investering me te hoog.
Ofwel doe ik het met budgetmateriaal maar ga ik er waarschijnlijk aan onderhoud teveel werk en geld in moeten steken.
Ik kan ze veel beter spreiden zo ipv truss te takelen en alle lampen op een rijtje hangen.
Nu kan ik ze mooi in een vierkant hangen bv.
Er is een verrijdbare stelling dus we kunnen overal aan.
Het is echt niet de bedoeling dat het naar beneden moet kunnen op regelmatige basis. Ze willen gewoon een basic lichtset met wapperende lichtstralen, het moet niet high end zijn en het mag vrij random zijn allemaal. Als er maar wat lichten en kleuren bewegen/veranderen :)
Dus als ik het rechstreeks veilig kan hangen zonder trussen, takels, hoge windups etc lijkt me dat zeker een optie die haalbaar is.
Wat veiligheid betreft zie ik er echt geen graten in als ik zo een steel van een ton gebruik om een scanner op te hangen (of evt een softsteel, kan je die aanspannen?)
Of spanband van 250kg zodat de scanner gefixeerd wordt + steel als safety.
Lijkt me toch echt wel veilig?
Topic: Schaatsbaan/ijsbaan voorzien van "disco"licht (5-6-2014 11:20:00)Nu kan ik ze mooi in een vierkant hangen bv.
Er is een verrijdbare stelling dus we kunnen overal aan.
Het is echt niet de bedoeling dat het naar beneden moet kunnen op regelmatige basis. Ze willen gewoon een basic lichtset met wapperende lichtstralen, het moet niet high end zijn en het mag vrij random zijn allemaal. Als er maar wat lichten en kleuren bewegen/veranderen :)
Dus als ik het rechstreeks veilig kan hangen zonder trussen, takels, hoge windups etc lijkt me dat zeker een optie die haalbaar is.
Wat veiligheid betreft zie ik er echt geen graten in als ik zo een steel van een ton gebruik om een scanner op te hangen (of evt een softsteel, kan je die aanspannen?)
Of spanband van 250kg zodat de scanner gefixeerd wordt + steel als safety.
Lijkt me toch echt wel veilig?
De eigenaar is vragende partij voor vliegen en het is in totaal een hal van 3500m² (waarvan 1800m² als ijsbaan) dus als daar geen scannertjes gehangen mogen worden weet ik het ook niet.
Anders kan je rekening beginnen houden met als de zwaartekracht op aarde plots door een meteorietinslag vergroot en de vf niet daarop berekend is.. het gaat niet om een partytent die als trusscarré dienst zal doen. Het plafond is stevig genoeg
Ik bedoelde dus als je je struss met steels gaat vastzetten en daaraan je lampen hangt, kan je evengoed je lampen rechstreeks met steels vasthangen (en spanband). Dat lijkt me althans zo.
Kan me niet voorstellen dat 2 steels van een ton geen scanner zullen houden of onveilige situaties creeren maar ik vraag het liever hier na aan mensen met meer ervaring ;)
Voordeel; geen takels, trussen, rigging etc
Nadeel ? Geen idee.
Topic: Schaatsbaan/ijsbaan voorzien van "disco"licht (5-6-2014 08:42:00)Anders kan je rekening beginnen houden met als de zwaartekracht op aarde plots door een meteorietinslag vergroot en de vf niet daarop berekend is.. het gaat niet om een partytent die als trusscarré dienst zal doen. Het plafond is stevig genoeg
Ik bedoelde dus als je je struss met steels gaat vastzetten en daaraan je lampen hangt, kan je evengoed je lampen rechstreeks met steels vasthangen (en spanband). Dat lijkt me althans zo.
Kan me niet voorstellen dat 2 steels van een ton geen scanner zullen houden of onveilige situaties creeren maar ik vraag het liever hier na aan mensen met meer ervaring ;)
Voordeel; geen takels, trussen, rigging etc
Nadeel ? Geen idee.
Dan hangt het uiteindelijk alleen aan de steels.
Dan zou ik volgens jouw principe eigenlijk ook de scanner zelf aan de beugel kunnen ophangen door er een steel door te trekken en deze rond de balk te halen en zo vastzetten.
Desnoods 2 van die dingen (eentje als houder, eentje als safety).
Dat zal vast niet volgens de regels zijn, maar dat lijkt me toch op geen enkele manier naar onder te kunnen komen?
Uiteindelijk hangen de scanners in gewone situaties ook maar met hun trusshaak door de beugel aan de truss.
Er is een verrijdbare stelling aanwezig dus ik zou dan heel het takel en liftwerk niet nodig hebben. 2 steels rond elke lamp. Evt spanband en dat zit muurvast en superveilig toch?
Als het wettelijk niet mag doe ik het niet want ik wil 0.0 risico, maar of ik nu een truss met steals "dead" hang of ik hang de lamp zelf dead, dat is toch het zelfde? (of zelfs beter want met de truss zitten er nog eens trusshaken tussen)
Topic: Schaatsbaan/ijsbaan voorzien van "disco"licht (4-6-2014 17:41:00)Dan zou ik volgens jouw principe eigenlijk ook de scanner zelf aan de beugel kunnen ophangen door er een steel door te trekken en deze rond de balk te halen en zo vastzetten.
Desnoods 2 van die dingen (eentje als houder, eentje als safety).
Dat zal vast niet volgens de regels zijn, maar dat lijkt me toch op geen enkele manier naar onder te kunnen komen?
Uiteindelijk hangen de scanners in gewone situaties ook maar met hun trusshaak door de beugel aan de truss.
Er is een verrijdbare stelling aanwezig dus ik zou dan heel het takel en liftwerk niet nodig hebben. 2 steels rond elke lamp. Evt spanband en dat zit muurvast en superveilig toch?
Als het wettelijk niet mag doe ik het niet want ik wil 0.0 risico, maar of ik nu een truss met steals "dead" hang of ik hang de lamp zelf dead, dat is toch het zelfde? (of zelfs beter want met de truss zitten er nog eens trusshaken tussen)
Ik twijfel nog altijd een beetje of ik de klus wel zal aannemen want ik mijn tanden er niet op stuk bijten, maar puur informatief vind ik dit ook interessant. Veel info hierover vind ik nog niet op dit forum. En het moet ooit de eerste keer zijn om dit uit te voeren dus ik doe nog wat verder research.
Het beste lijkt me dan toch truss te hijsen ipv per takel een armatuur. Hiervoor zou ik 6 tot 8 meter truss gebruiken. Gewoon 1 lange rechte brug met aan elke kant een takel.
Om dit omhoog te krijgen heb ik nodig:
- 2x Beam clamp
- 2x Shackle
- 2x Takel
- 2x Steel (als safety?)
Er zijn 2 soorten takels
Handtakels en elektrische takels
De handtakels zijn betaalbaar en de elektrische niet
voor zover ik zie kosten de handtakels rond de 250/stuk en elektrische een eurootje of 2000?
Gezien ik er 4 nodig heb om bv 2x 6-8m truss te hijsen is de enige optie de handtakels.
De vraag is hier onmiddellijk: is dit mogelijk? Die dingen mogen 500kg houden, maar moet je dat dan puur op mankracht heffen door als een gek aan de hijsketting te trekken? Het zou uiteindelijk wel maar om een 100kg lichtbrug gaan (4 scanners, 8 pars, truss en beetje kabels)
En stel nu dat je die trussbrug omhoog krijgt door aan beide takels tegelijk te trekken (met 2 man uiteraard zodat hij zo recht mogelijk omhoog gaat) hoe kan je deze dan vastzetten zodat ie niet terug naar beneden dendert? Of zit er een terugvalbeveiliging op?
En wat doe je met de overschot van je kettingen? Daar moet je zo een zak voor aanschaffen en die kan je daar veilig netjes omhoog hangen? Waar maak je die zak aan vast?
Is dit ook bruikbaar voor permanente installaties? Heeft dit onderhoud nodig? Het komt hooguit 1x per jaar naar beneden en terug omhoog, en waarschijnlijk zelfs helemaal niet.
In theorie lijkt het me allemaal best doenbaar. Een klem bevestigen, een shackle er aan hangen, daaraan hang je je takel, de ketting hangt naar beneden waar je truss ligt. Die kan je vasthaken (die haak >50mm zit aan de ketting veronderstel ik).
Je takelt je lege trussbrug een metertje omhoog zodat je de lampjes er in kan hangen. Kabels aansluiten.
En dan takel je heel het handeltje omhoog, de overschot van de ketting komt in die zak terecht, en klaar?
Of zeggen jullie: begin er niet aan als je het nog nooit gedaan hebt?
Mijn eerste trussbrugje heb ik ook op men eentje gedaan en dat was nu ook niet zo moeilijk, beetje logisch denken en op voorhand opzoeken en dat ging prima, misschien is dit een identiek verhaal..
Het beste lijkt me dan toch truss te hijsen ipv per takel een armatuur. Hiervoor zou ik 6 tot 8 meter truss gebruiken. Gewoon 1 lange rechte brug met aan elke kant een takel.
Om dit omhoog te krijgen heb ik nodig:
- 2x Beam clamp
- 2x Shackle
- 2x Takel
- 2x Steel (als safety?)
Er zijn 2 soorten takels
Handtakels en elektrische takels
De handtakels zijn betaalbaar en de elektrische niet
voor zover ik zie kosten de handtakels rond de 250/stuk en elektrische een eurootje of 2000? Gezien ik er 4 nodig heb om bv 2x 6-8m truss te hijsen is de enige optie de handtakels.
De vraag is hier onmiddellijk: is dit mogelijk? Die dingen mogen 500kg houden, maar moet je dat dan puur op mankracht heffen door als een gek aan de hijsketting te trekken? Het zou uiteindelijk wel maar om een 100kg lichtbrug gaan (4 scanners, 8 pars, truss en beetje kabels)
En stel nu dat je die trussbrug omhoog krijgt door aan beide takels tegelijk te trekken (met 2 man uiteraard zodat hij zo recht mogelijk omhoog gaat) hoe kan je deze dan vastzetten zodat ie niet terug naar beneden dendert? Of zit er een terugvalbeveiliging op?
En wat doe je met de overschot van je kettingen? Daar moet je zo een zak voor aanschaffen en die kan je daar veilig netjes omhoog hangen? Waar maak je die zak aan vast?
Is dit ook bruikbaar voor permanente installaties? Heeft dit onderhoud nodig? Het komt hooguit 1x per jaar naar beneden en terug omhoog, en waarschijnlijk zelfs helemaal niet.
In theorie lijkt het me allemaal best doenbaar. Een klem bevestigen, een shackle er aan hangen, daaraan hang je je takel, de ketting hangt naar beneden waar je truss ligt. Die kan je vasthaken (die haak >50mm zit aan de ketting veronderstel ik).
Je takelt je lege trussbrug een metertje omhoog zodat je de lampjes er in kan hangen. Kabels aansluiten.
En dan takel je heel het handeltje omhoog, de overschot van de ketting komt in die zak terecht, en klaar?
Of zeggen jullie: begin er niet aan als je het nog nooit gedaan hebt?
Mijn eerste trussbrugje heb ik ook op men eentje gedaan en dat was nu ook niet zo moeilijk, beetje logisch denken en op voorhand opzoeken en dat ging prima, misschien is dit een identiek verhaal..