Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stieno
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 14 van 20)
Topic: Traktor (27-9-2011 22:04:00)
Zodra tie zonder problemen alles afspeelt !
Topic: Traktor (27-9-2011 15:30:00)In windows zelf . Bieb van traktor tot op heden niet veel gebruik van gemaakt (gebruik het nog maar kort)
Topic: Traktor (27-9-2011 14:52:00)Mee eens, als dat er in resulteert dat die zoektocht op het moment dat ik dat nodig heb 1 sec duurt helemaal. Zoeken in xp legt heel het systeem lam. Waardeloos.
Topic: Traktor (27-9-2011 11:32:00)Ik wilde slechts illustreren wat er standaard allemaal AAN staat op een nieuwe windows laptop.
Hoe en dat het allemaal uitgezet kan worden snap ik ook wel.
Windows 7 heeft wel mijn voorkeur wegens o.a. de snelle zoekfunctie t.o.v. xp.
Ik maak overigens nu gebruik van pioneers asio driver. Zijn er (betere) alternatieven?
Topic: Traktor (26-9-2011 13:58:00)Hoe en dat het allemaal uitgezet kan worden snap ik ook wel.
Windows 7 heeft wel mijn voorkeur wegens o.a. de snelle zoekfunctie t.o.v. xp.
Ik maak overigens nu gebruik van pioneers asio driver. Zijn er (betere) alternatieven?
Zo ook ik. Want ik heb allerlei configuraties gehad. Windows is hier zelf ook niet al te intelligent in. Het irritante vind ik dat je er proefsgewijs achter moet komen of je apparatuur goed werkt. Ik doe liever een soort van benchmark test. Deze is via traktor meegeleverd en ik zal daar eens mee gaan stoeien. Ik gok er zo maar op dat uit die test niet blijkt dat er problemen zijn. Het systeem is echt wel vlot genoeg voor real time audio. Er zal wel weer een achtergrondproces ellendig doen.
Jammer dat er niet gewoon een uitgeklede geen gezeik modus is in windows. Alle app. en prog's standaard uitgeschakeld, en dat je vanuit daar kunt gaan opbouwen. Nu ben je eindeloos aan t rommelen met virusscanners , automatisch onderhoud en updates die een systeem kunnen bezetten als jij dat niet wilt.
i'll keep u posted.
Topic: Traktor (26-9-2011 11:13:00)Jammer dat er niet gewoon een uitgeklede geen gezeik modus is in windows. Alle app. en prog's standaard uitgeschakeld, en dat je vanuit daar kunt gaan opbouwen. Nu ben je eindeloos aan t rommelen met virusscanners , automatisch onderhoud en updates die een systeem kunnen bezetten als jij dat niet wilt.
i'll keep u posted.
Ja.
Mijn laptop heeft 3 usb poorten. Als ik 2 poorten pak die naast elkaar zitten, dan knipperen de displays van de cdj's en werkt er niets naar behoren. Neem ik 2 poorten links en rechts, dan werkt alles, maar heb ik het jogprobleem (bij intensief joggebruik). Met elke usbpoort en de powerd hub werkt alles naar behoren, maar heb ik last van tikken in de muziek. Het verhogen van de buffer heeft gezorgd dat dat tikken verdwijnt, maar nu heb ik eens in de 4 a 5 nummers dat er inneens een seconde lang de muziek stopt. Het verder verhogen van de buffer haalt niets uit.
Kortom... ik voel me niet prettig bij deze setup (alles nieuw gekocht en alleen voor dit doel gebruikt!) zit te denken over het aanschaffen van een mac mini. Vandaar mijn vraag, zijn er mensen die naar volle tevredenheid werken met traktor en windows? Want ik ben gewoon gewend om met windows te werken, heb nooit met apple gewerkt, en zou het prettig vinden om een stabiele win - traktor combi te draaien.
Topic: Traktor (25-9-2011 19:36:00)Mijn laptop heeft 3 usb poorten. Als ik 2 poorten pak die naast elkaar zitten, dan knipperen de displays van de cdj's en werkt er niets naar behoren. Neem ik 2 poorten links en rechts, dan werkt alles, maar heb ik het jogprobleem (bij intensief joggebruik). Met elke usbpoort en de powerd hub werkt alles naar behoren, maar heb ik last van tikken in de muziek. Het verhogen van de buffer heeft gezorgd dat dat tikken verdwijnt, maar nu heb ik eens in de 4 a 5 nummers dat er inneens een seconde lang de muziek stopt. Het verder verhogen van de buffer haalt niets uit.
Kortom... ik voel me niet prettig bij deze setup (alles nieuw gekocht en alleen voor dit doel gebruikt!) zit te denken over het aanschaffen van een mac mini. Vandaar mijn vraag, zijn er mensen die naar volle tevredenheid werken met traktor en windows? Want ik ben gewoon gewend om met windows te werken, heb nooit met apple gewerkt, en zou het prettig vinden om een stabiele win - traktor combi te draaien.
Nee ik gebruik de interne geluidskaart van de cdj 400's. Ik heb de buffersize, en daarmee de latency al verhoogd, maar dit haalt niets uit. Ik snap ook niet waarom dit met afspelen van 1 deck problemen zou moeten geven. Het systeem komt wat betreft het niet optijd kunnen aanvullen van de buffer pas echt in problemen als je op 4 decks flink loopt te spelen.
Dat is dus niet zo, het systeem kan net zo goed een stilte geven als er maar 1 deck aan het spelen is, en het nr al 3 min bezig is, geen pijl op trekken.
Topic: Traktor (25-9-2011 12:05:00)Dat is dus niet zo, het systeem kan net zo goed een stilte geven als er maar 1 deck aan het spelen is, en het nr al 3 min bezig is, geen pijl op trekken.
Het jogwheel uitvalprobleem lijkt verholpen met een powerd usb hubje.
Nieuw probleem, soms valt het geluid 1 sec weg, er is geen peil op te trekken wanneer dit gebeurd. (4 decks spelend, of 1 deck loaded en rest leeg, met 2 cdj's aangesloten of 4...) Dan gaat t weer 10 nr's goed, en dan , tijdens het afspelen, ik raak de controllers niet aan, hop, een seconde stilte..heerlijk.
Buffersize verhoogd naar 512 en 1024 kb, geen verschil. Ik kan verder geen verband ontdekken. Mp3's komen van de interne hd van de laptop af. Power saving instellingen kunnen dit niet zijn. Die zijn al aangepast.
iemand een id? KAn traktor 100% betrouwbaar draaien op win 7 of zal ik toch voor een mac gaan kijken.
gr,
Stijn.
Topic: Traktor (11-9-2011 21:52:00)Nieuw probleem, soms valt het geluid 1 sec weg, er is geen peil op te trekken wanneer dit gebeurd. (4 decks spelend, of 1 deck loaded en rest leeg, met 2 cdj's aangesloten of 4...) Dan gaat t weer 10 nr's goed, en dan , tijdens het afspelen, ik raak de controllers niet aan, hop, een seconde stilte..heerlijk.
Buffersize verhoogd naar 512 en 1024 kb, geen verschil. Ik kan verder geen verband ontdekken. Mp3's komen van de interne hd van de laptop af. Power saving instellingen kunnen dit niet zijn. Die zijn al aangepast.
iemand een id? KAn traktor 100% betrouwbaar draaien op win 7 of zal ik toch voor een mac gaan kijken.
gr,
Stijn.
Ik werk met traktor 2 pro. i.c.m. 2 cdj 400's / externe mixer (djm 600)
Soms, valt er een functie op de cdj uit. Het jogwheel reageert dan niet meer, cue en play wel. Dit komt (je probeert toch een verband te ontdekken) bijvoorbeeld voor als ik flink aan t rommelen ben met een loop, en een aantal keer in en out punten achter elkaar verander. Dit ligt niet aan de cdj, maar aan t programma lijkt me, want het gebeurd op beide spelers wel eens.
Heel irritant, omdat de enige remedie lijkt, opnieuw opstarten van traktor. Live geen pretje (ook al kun je even met cd's verder natuurlijk) Alleen van usb naar cd mode en terug zorgt niet dat het probleem weggaat.
Ik werk op een win 7 laptop, (3gb intern, dual core) gebruik geen hub. cdj 400's met laatste firmware . (hid)
Wie o wie?
Topic: geluid voor in een feest tent (13-7-2011 15:37:00)Soms, valt er een functie op de cdj uit. Het jogwheel reageert dan niet meer, cue en play wel. Dit komt (je probeert toch een verband te ontdekken) bijvoorbeeld voor als ik flink aan t rommelen ben met een loop, en een aantal keer in en out punten achter elkaar verander. Dit ligt niet aan de cdj, maar aan t programma lijkt me, want het gebeurd op beide spelers wel eens.
Heel irritant, omdat de enige remedie lijkt, opnieuw opstarten van traktor. Live geen pretje (ook al kun je even met cd's verder natuurlijk) Alleen van usb naar cd mode en terug zorgt niet dat het probleem weggaat.
Ik werk op een win 7 laptop, (3gb intern, dual core) gebruik geen hub. cdj 400's met laatste firmware . (hid)
Wie o wie?
@ Soundsmurf daarom zeg ik ook zouden in KUNNEN (als in passen) het vragen naar hoe het aantal bezoekers bepaald is lijkt me zinnig.
Wat betreft aantal watts per m2 , hierover meld ik toch dat vermogen alleen niets betekent?
Beetje fel allemaal hoor!
Wat betreft aantal watts per m2 , hierover meld ik toch dat vermogen alleen niets betekent?
Beetje fel allemaal hoor!