Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJefke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van DJefke (Pagina: 14 van 20)

Topic: FM uitzenden (5-11-2009 09:19:00)
Off-topic, maar een hackermeeting is geen festival ;)
Topic: FM uitzenden (4-11-2009 22:36:00)
Op de 4-jaarlijkse hacker-meetings in Nederland regelen ze toch telkens weer een tijdelijke FM-licentie. Maarja, daar zijn natuurlijk wel budgetten voor van die uitspattingen laugh :D
Topic: Showtec Showmaster 24 fader vraagje (3-11-2009 12:37:00)

JeroenVDV schreef:

Da's wel gek. Blackout die niet helemaal black-out is. laugh :D
Zal wel aan mij liggen, maar ik kan echt geen toegevoegde waarde bedenken bij het blackouten van flashknoppen? Ik kan wel een hoop situaties bedenken waarbij je tijdens blackout juist wel flashknoppen wilt kunnen gebruiken.

On topic: mij lijkt het toch ook gewoon een knopje of sdchuifje dat verkeerd staat. een keertje dit lijstje afchecken:
- tafel en dimmaer aanzetten :D
- Blackout uitzetten rechtsonder
- Mode select op "A Double Preset B" zetten
- Schuif A naar boven, B naar beneden, fade naar boven

Dan zouden de 4 eerste schuiven, zowel boven- als onderaan moeten werken.
Topic: XLR > Jack (20-10-2009 18:06:00)

DJ JB schreef:

Wie heeft het over microfoons? Het ging over een gebalanceerd signaal.
Brokencore
Uiteraard kan het ook met microfoonvoorversterkers, maar een goede kost al snel een hoop duiten. Als ze die duiten toch al hadden, hadden ze wel een grotere tafel aangeschaft?
Hangt af van wat de topicstarter nu in feite naar de mengtafel wil sturen. Zijn dit 2 extra microfonen, dan moet het met een microfoonversterker. Zit je natuurlijk wel het probleem dat beide mics 100% gepand zijn naar L resp R.
Wil hij een keyboards er door sturen, dan is de beste oplossing 2 DI's op het podium. En 2 exemplaren van het omgekeerde aan de tafel.
Topic: XLR > Jack (20-10-2009 13:04:00)
Een microfoon aansluiten op een LINE ingang lijkt me zowiezo geen goed idee. En een passieve DI-box gaat ook niet versterken, ondanks dat het hier ergens beweerd wordt.
Topic: freestyler hulp (20-10-2009 12:52:00)
Klopt, alleen onderseunt Freestyler volgens mij geen RDM. En eerlijk gezegd zie ik dat nog niet zo snel gebeuren aangezien FS nog altijd niet beschikt over een degelijke multi-universe output, of een werkende DMX-input voor playbacks (of loop ik nu weer achter, want ik blijf natuurlijk geen programma's volgen die ik niet gebruik).

Ik weet trouwens niet vanwaar mensen het halen dat 5-polige XLR bidirectionele DMX zou zijn. Zoals Jeroen zei, bidirectioneel gaat over hetzelfde aderpaar. Het is RS485 en dat is by design bidirectioneel.
5-polige XLR is gewoon de officiële standaar voor normale DMX. Naargelang de fabrikant worden de 2 extra pinnen mis/gebruikt voor een 2e universe of een DMX-input (niet te verwarren met bidirectioneel :D).
Topic: PA-markt in België (19-10-2009 14:39:00)
Idd, was volgens mij het duurste ding op de markt, weliswaar op de voet gevolgd door die vrachtwagen buiten :D).
Topic: PA-markt in België (19-10-2009 13:54:00)
Dat was PFL. En volgens mij waren die topkasten onderdeel van een set.
Topic: PA-markt in België (19-10-2009 11:12:00)
Mogelijks liggen er nog wel backdrops. In de bakken aan de ingang lagen er enkel nog maar blauwe toen ik er in keek, maar toen ik rond 16u vertrok, kwam een vriend van me aan met zijn vader. Ik heb achteraf gehoord dat ze toch nog 4 mooie zwarte backdrops op de kop getikt, en volgens hem lagen er nog een paar.

@Companion: Ik snap niet goed wat er mis zou zijn met de locatie? Ik ken in België niet zo veel locaties voor een mart/beurs waar je de bezoekers zomaar voor de deur kan laten parkeren, en dan nog wel gratis. De 2e hands shop van AED was een leuke extra, en ik denk niet dat ze die helemaal gaan meeslepen naar een andere locatie.
Ok, de locatie is dan misschien niet heel neutraal, maar AED is niet bepaald concurrentie voor het gros van de verhuurfirma's. Nuja, dat is mijn idee natuurlijk, maar het kan zijn dat sommige bedrijven dit anders zien.
Topic: In Memoriam: Martin (KVM) (18-10-2009 20:17:00)
Dat is idd zeer slecht nieuws. Mijn deelneming. Ik zal zijn posts op het forum missen :(