Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Kiebus

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 154 bijdrage(n) van Kiebus (Pagina: 14 van 16)

Topic: vraagje over peavey pro-15 peavey pro sub (6-11-2007 11:31:00)
De EP1500 heeft inderdaad veel te weinig vermogen om het maximale uit dat setje te halen. Hij geeft 2x 450 watt op 4 ohm, terwijl de sub en te top volgens opgave al 500 watt 'program' aankunnen.
(Wat ik me overigens wel afvraag, deze speakers zijn 4 ohm. Als ze doorgelust worden, komen ze dan gewoon volgens de rekenregels uit op 2 ohm? Of zijn deze anders doorgelust?)

De EP1500 stuurt 700 watt uit per kant op 2 ohm. Maar dan nog heb je nogsteeds (veel) te weinig vermomgen. Bedenk je ook dat de cross-over in de sub ook vermogen opneemt.
Topic: Geluid voor in clubhuis, advies/kritiek (1-11-2007 23:47:00)
Het is inderdaad 4 x een k115 geworden met daarachter een V4000. Ik wil iedereen graag bedanken voor hun inzet en bijdrage. happy :)

Ik ben eigenlijk wel nog opzoek naar een 2de hands mixertje en eqtje, mag ik dat hier neerzetten of moet ik die oproep in het 2de hands forum zetten?
Topic: Geluid op carnavalswagen (1-11-2007 13:20:00)

avdwerf schreef:

Over de stroom hoeven we ons geen zorgen maken, via een de baas van een jongen in onze groep kunnen we een goede aggregaat lenen van ik geloof 35 kva, dat moet volgens mij meer dan voldoende zijn. Verder hebben we geen draaiende delen of iets anders dat stroom verbruikt, puur en alleen voor de muziek. Ik heb inmiddels via het forum een bericht gehad van iemand die ook een offerte gaat maken, dus dat wacht ik nog even af. Ik ben er inmiddels al wel uit dat dit setje het dan wss niet gaat worden. De versterker levert btw 2x800w rms op 4ohm, de speakers 500 w op 8 ohm, en worden dan doorgelust...
35 kVA is meer dan genoeg lijkt mij razz :p
Wat voor setje gaat het verder worden? En nogmaals, neem aan andere versterker, die gaat je echt nekken...
Topic: Is behringer goed? (1-11-2007 13:16:00)
het grote probleem is ook nog eens dat heel veel mensen niet snappen hoeveel 250 mensen zijn.
Daarbij komt ook nog eens, stel dat die 250 mensen allemaal hun mond zouden houden, DAN zou het soms nog wel eens kunnen. Maar door het geroezemoes en gepraat (lees geschreeuw wanneer ze meer drinken) van de mensen, krijg je een soort tegenfase in geluid, wat je eigen geluid gewoon tegenwerkt... Hou daar rekening mee
Topic: Versterker bruggen (ervaringen) (1-11-2007 00:40:00)
algemene regel bij bruggen is wel, kijk goed uit met wat je doet, en hoe je brugd. De daps palladiums kun je niet op 4 ohm bruggen. Als je dit wel doet, dan gaat er het een en ander fout... razz :p
Als je zeker van plan bent om een versterker te gaan kopen, puur om te bruggen, kijk dan ook goed welke versterker je koopt. Sommige geven gebrugd relatief meer vermogen (op) dan andere (vergeleken met hun 2 ohms watts opgaves)
Topic: Geluid op carnavalswagen (1-11-2007 00:32:00)
ja volledig mee eens met bovenstaande berichten!
Het zeker erg belangrijk om naar je stroomvoorziening te kijken. Kijk goed naar het opgenomen vermogen van je versterkers. Ook hierbij geldt, neem wat headroom, zorg dat je wat vermogen over hebt.

Ik vind het inderdaad ook niet leuk meer, van allemaal die jongeren die gewoon een wagen vol geluid willen hebben....
Je wilt inderdaad niet weten hoeveel Dap mc rotzooi je tegenwoordig op de wagens vind...

Maar is de topic starter er eigenlijk al uit wat die gaat doen?
Topic: Geluid op carnavalswagen (31-10-2007 12:07:00)
Het is inderdaad volledig wat je wilt. Wil je op je wagen wat mooie meisjes neerzetten die daar op leuke liedjes/beats moeten dansen, dan kun je het volledig vergeten met je setje.

Heb je daarintegen gewoon een mooie wagen, waarbij je gewoon wat muziek bij wilt draaien, en kom je met je rcf wel een eind. Echter ik zou zelf veel liever voor 4 keer een topkast gaan (15") dan 2 keer top en 2 keer sub. Hier heb je op een carnavals wagen veel meer aan.
Maar zoals al eerder gezegt, neem een (veel) zwaardere versterker.
Topic: Geluid op carnavalswagen (30-10-2007 12:18:00)

Malle Pietje schreef:

Qua speakers zou het voldoende kunnen zijn, carnaval is geen LoveParade wink ;)
Of de amp. er geschikt genoeg voor is, vraag ik me af.
Lees eerst de topic's eens door, je wordt altijd wijzer van....
Je haalt de woorden uit mijn mond... Die RCF speakers zullen zeker wel voldoen. Bedenk je wel dat je in de buitenlucht behoorlijk weinig hebt aan die subs. Hier gaat veel versterkervermogen naartoe, dat je eigenlijk bijna niet hoort.

De versterker ken ik persoonlijk niet, maar ik denk dat je vermogen te kort komt. (Weet het eigenlijk wel zeker wink ;) ) (is het 800 watt op 4 of op 8 ohm?)

Ik woon zelf in Roermond, Limburg, ik heb behoorlijk wat ervaring met geluid op carnavalswagens razz :p
Topic: Peavey Pro-15 (30-10-2007 12:13:00)

davidkamphuis schreef:

Daarna hopen dat er ook voor ongeveer 150 tot 200 euro een mooie versterker staat die goed wat power heeft, volgens jullie 1.5 tot 2 keer het rms van je speaker..
Ja, ik ben daar altijd voor. Er zullen nu wel mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar uit ervaring weet ik dat je beter gewoon voldoende ruimte over kunt hebben in je versterker, zodat deze niet continu op zijn max staat te draaien. En zodat een eventueel clip signaal niet wordt veroorzaakt door (het tekort van vermogen van) de versterker.
Topic: Geluid voor in clubhuis, advies/kritiek (25-10-2007 21:49:00)
Versterker gaat bijna zeker de V4000 worden... happy :) Ben nog een beetje aan het twijfelen over de topjes. Maar ik neig toch naar de 4x115 met een EQ.