Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Michael

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Michael (Pagina: 13 van 20)

Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (15-1-2004 20:51:00)
pffff. ik geef me gewonnen Victor je hebt gelijk happy :) . Voor mij heb ik in dit geval nog nooit problemen gehad en vaak gaat er maar een setje van twee tops weg voor de kleinere cafe's dus is de B-1520 voor mij ideaal. Ik ga dan echt geen subs meegeven omdat ik toch maar voor de b-1220 heb gekozen. Mischien dat ze ook bij mij worden aangeschafd want heb nu al een paar bandjes op bezoek gehad die geen geld willen uitgeven aan pa en dan is de enigste optie behringer.

Behringer eurolive speakers zijn en blijven budget kastjes en daarom dat behringer ook gekozen heeft voor één crossover, bespaart kosten en moeite + zijn de nadelen maar erg beperkt. Beide speakers kunnen hetzelfde vermogen hebben en als je gewoon een stevige 1" hf driver erin hebt zitten dan kan die wel laag genoeg gaan. Dus waarom twee crossovers dan? Bussinees is bussiness en winst is alles wat telt wink ;).
Topic: Labsub uitgeprobeert en veel meer merken (15-1-2004 20:22:00)
Ik deel die mening absoluut niet sorry. De fr is kapot gegaan tijdens een klein beetje pretdraaien op nog geen half vermogen. De t.amps zij nooit zwaarder belast dan 4 ohms stereo, ik heb ze maar heel kort gehad en zover ik me herrinner maar voor een feestje gebruikt in combinatie met twee TSA PX-850 speakers, deze speakers zijn 2x850W AES bij 4 ohms. Ja ze clipten maar daar let ik altijd heel goed op. Voor een feest wordt de limiter zo ingesteld dat zelfs bij zware compressie en limiting de clip leds net niet oplichten in geen enkel geval. Er is maar een t. amp TA serie amp naar zijn grootmoe gegaan niet allebei. Als ik een versterker koop dan verwacht ik dat hij precies dat doet wat ik van hem verwacht werken de hele tijd door. ik zorg er wel voor dat hij niet clipt en verder moet hij het doen. 2 ohms worden ze ook nooit belast behalve de c-audio maarja die kan dat ook zonder probleem hebben.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (15-1-2004 20:11:00)
Ho allemaal even rustig aan hier. De crossover in de b-1800x kasten heeft een schakelaar voor het aanpassen van de crossover instellingen met betrekking tot het doorlussen naar oftewel een tweede baskast of een top. Je kunt bij de tweede instelling wel de crossover uitschakelen maar de crossover blijft erin zitten en het signaal blijft erdoor heen gaan dus blijf je dat grote vermogensverlies behouden wat dus absolute zonde is.

De B-1520 top is opgeblazen omdat ik er per ongeluk een ep-2500 een hele avond op heb laten lopen en dat is eentje niet goed bevallen de ander leeft nog. Wat betreft het wattage kan men elke versterker op een bass zetten alleen is het verstandig om een versterker te pakken welke meer vermogen heeft dan de speaker zelf dat klopt. Ik vind nog steeds dat de EP-2500 met 2x550w rms bij 8 ohms meer dan voldoende is om een B-1800 baskast aan te sturen.

Men zegt hier dat de B-1520 geen optie is. Waarom niet heb nog steeds geen goede onderbouwing gelezen. Ja de b-1220 is minder schel klopt maar schreeuwt nog even hard en bij disco is dat eigenlijk van geen een belang. De B-1220 heb ik ook al gebruikt (getest) en de verschillen waren gewoon duidelijk. Minder bass beter mid maar schreeuwt even hard dus.... De B-1520 geeft meer bass en de crossover welke in de B-1220 zit is dezelfde als die van de B-1520. Boeit behringer het wat dat het twee verschillende speakers zijn. De 1" hoorns in zowel de 1220 als de 1520 hebben het hard genoeg en een 60 wrms hoorn in een 200 kastje met ook nog een horn beveiliging erop is echt niet gemakkelijk kapot te krijgen. Als je kleine feestjes hebt ga je toch niet die hele set meeslepen, nee je pakt de twee topjes en hopsakee en dan is die 15" speaker maar al te handig. Voor bands jazeker de klank is daar van een veel hoger belang. Bij disco is het in dit geval meer de gemak en de veelzijdigheid.

De B-1800 is uit de productie genomen omdat ze toch al de B-1800X hadden. Mensen die de crossover niet beviel kunnen deze eruit halen dus waarom dan nog twee verschillende produkten verkopen als het ook met een gaat.

In de cx-3400 zitten al limiters dus daar hoef je je ook al niks speciaals meer voor te kopen en van de meel te lezen die mij is toegestuurd is de cx-3400 crossover al in bezit van de topicstarter.

Rekal: Bij de behringerset kun je het beste de crossover gebruiken voor de bassen en de toppen op fullrange laten draaien. Achter op de versterkers de filter voor de bassen instellen op 30HZ en de top versterker afstellen op 50hz mits je twee ep's koopt dus he.

Ik ben alleen een beetje verward. Hoeveel bassen wil je nu kopen en hoeveel versterkers?
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (15-1-2004 13:19:00)
De 1" driver is 60 wrms en de powerdip is voor disco geen enkel probleem. De mensen merken er juist niks van. Of je nu de B-1220 of de B01250 pakt agressief zijn ze allebei. Voor disco vind ik is en blijft de B-1250 de beste keus. Voor bands de B-1220.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (15-1-2004 11:36:00)
Als de crown al in bezit is is het ook onzin om hem te vervangen maar als deze nog moet worden aangeschaft raad ik toch zeker aan om de combinatie dan aan te vullen met een ep-1500 in plaats van een crown xls.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (15-1-2004 11:16:00)
Tja wat ook telt is betrouwbaarheid en daar komt de crown dus ook weer minder goed in het daglicht. de ep-1500 heeft al bewezen dat hij degelijk is opgebouwd en vooral in het on the road werk zeker zijn mannetje kan staan. Als jij graag naar het naamplaatje kijkt so be it. De crown xls amp en de behringer ep amp zijn allebei budget amps made in china echter heeft de crown een betere service (klopt dat?) en de behringer ep heeft een betere naam in betrouwbaarheid en prestaties. Waar ga je voor? De naam of de prestaties?

we praten hier wel over de ep-1500 welke volledig appart staat van de ep-2500.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (15-1-2004 11:08:00)
laugh :D . De crown xls is een minder goed gelukt budget aftreksel van crown gemaakt door een oem fabrikant in CHINA. Het is niet moeilijk om de prestaties van die amp te evenaren.

Ga je de set voor disco gebruiken opteer dan zeker voor de b-1520 kun je zo ook lekker stand alone gebruiken als dat moet. Die dip is niet zo erg voor de disco gaat er een bandje op spelen is de b-1220 zeer zeker aan te raden.

ORKZ ik heb hier een achtal binnenkort een tiental b-1800x kastjes staan waarvan er nu op dit moment zes geen filter meer hebben. Geloof me ik weet waar ik over praat. Een verdubbeling van het vemrogen is geen overdreven zaak maarja het is wel gevoelsmatig de meters zouden iets anders zeggen ja.

3-weg aansturen is dus echt helemaal zinloos als je maar twee subjes hebt. doe gewoon 2-weg dan doe je al gek genoeg. Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijker kan wink ;).
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (15-1-2004 10:58:00)
Voor het geld wat de behringer speakers kosten vind je geen enkel beter alternatief, dat is zeker. Wat betreft de versterkers zou ik gewoon een ep-1500 voor het hoog nemen kost echt niet meer dan een crown xls en je hebt dan ook nog een komplete behringer set. De ep-1500 doet absoluut niet onder aan de crown xls dus daarvoor hoef je het ook niet te laten. Als je een externe crossover koopt is het beste om de crossovers uit de bassen te halen. Hierdoor zal de basbox meer dan het dubbele aan vermogen leveren want je wilt niet weten wat die crossover aan vermogen vreet. Een leuke test om de basjes eerst met en dan zonder crossover te proberen en dan het verschil niet normaal happy :).
Topic: Labsub uitgeprobeert en veel meer merken (14-1-2004 16:58:00)
De ta is de printplaat doorgebrand dus daar was ik niet erg blij mee daarom. Maar er is bij ook een voeding van de mackie fr-2600 doorgebrand (bekend probleem). Deze twee versterkers komen bij dus nooit meer in huis want ik vind dit getuigen van een slechte kwaliteit. Een versterker waar de printplaat van doorbrand bij normaal gebruik heeft bij mij al direkt afgedaan. Hetzelfde verhaal met de crest cpx versterkers. Ik heb alledrie de modellen gehad en bij alle drie (nieuwe versie) waren ze binnen een half uur dicht gespeeld. DAT MAG NIET angry angry. Afgelopen jaar was voor mij qua versterkers echt een grote nachtmerrie. De enigste amps die het bij mij goed hebben gedaan waren de: c-audio pulse 21100, de DAP P-1800, de soundtech pl-602 en nu de behringer ep-1500 en over de ep-2500 heb ik ook nog mijn twijfels wegens de grote problemen met hun tot nu toe. Mijn lieveling is een Dateq pa300 (heerlijk happy :)) en een peavey CS-1800G razz :p.
Topic: Labsub uitgeprobeert en veel meer merken (12-1-2004 22:26:00)
Tja dat heb ik ook al ontdekt maarja....... men schiet er niet veel me op. Ik heb nog een t.amp liggen welke binnenkort ook de verkoop ingaat. Het si nog een oud model. Ik heb er in elk geval spijt van gehad dat ik de gok heb gewaagd, het heeft me toch wel wat geld gekost en dat is altijd jammer.