Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ JB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 191 bijdrage(n) van DJ JB (Pagina: 13 van 20)
Topic: Hulp gevraagd: lange signaalkabel (23-6-2009 15:44:00)
Amy McDonald - This is The LifeAan de trage kant!Topic: Regelgeving Prive Feesten (21-6-2009 15:15:00)
is er een rede voor dat ze dit zo doen?Heel makkelijk: als je truss goed ligt en toch lukt het niet om je pennen eruit te slaan, zijn:
1) de pennen er met VEEL TE VEEL kracht ingeramd; of
2) kun je merken dat er vervorming op is getreden, dus moet je beginnen materiaal af te keuren.
Ik kan heel vaak een pen erin steken (met mijn vingers) en met 1 klein tikje is 'ie er ver genoeg in om het veertje erin te steken. Dan kun je ook met een klein tikje de pennen er na afloop weer uit krijgen.Topic: Thema muziek: Vegas (9-6-2009 01:34:00)
Ik zal toch niet de enige zijn die opheldering bij de groothandel heb gevraagd.
[.. schreef:Maar het telt alleen voor de "gewone" lampen en niet voor de lampen met speciale doeleindes. Nu heb ik ook al gevraagd wanneer een lamp speciaal is en wanneer een lamp gewoon is.
In ieder geval hoeven we ons geen zorgen te maken over de par 56 en par 64 want deze lampen mogen ook in de toekomst gewoon geimporteerd en verkocht worden.Kan zijn, maar ik zou ook graag de huis-tuin-en-keukenpeertjes willen behouden op de lange termijn. Vooral voor thuis, maar hoe vaak wordt nog steeds zo'n peertje gebruikt in het theater? (Genoeg!)Topic: Gloeilamp verbod; gevolgen voor de professionele wereld? (27-5-2009 21:38:00)Dit klopt!
IMG StageLine heeft kwalitatief zeer acceptabele lijntrafo's (LTR-102) voor dit soort doeleinden. Je plaatst ze aan beide kanten en kan een gebalanceerd signaal transporteren over je afstand.
Topic: Muziek stijldansen (22-6-2009 09:57:00)Stoney3K schreef:
Quickstep:Amy McDonald - This is The Life
Jive:
Lily Allen - F*ck You
Idem, wordt meer een marcheerjive, terwijl het als een swingende dans is bedoeld.Lily Allen - F*ck You
Hoe kan het een privéfeest zijn als je een kaartverkoop hebt?
Topic: Muziek stijldansen (18-6-2009 16:49:00)Heb even de huidige top100 ernaast gelegd, maar het valt behoorlijk tegen.
B-Yentl - No One But You, Neil Hendriks - Geen Dag Zonder Jou, AR Rahman & The Pussycat Dolls ft. Nicole Scherzinger - Jai Ho! en Nick en Simon - De Dag Dat Alles Beter Is zijn op zich goed te gebruiken als chachacha (misschien een fractie trager)
Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle dancemuziek (Bob Sinclar - Love Generation?), maar de meeste dancemuziek heeft daarentegen geen lekkere Latinsfeer voor zulke dansen.
Lady GaGa - Just Dance is nog wel te doen en ook Valerius - She Doesn't Know heeft op zich een goed tempo voor een chachacha, hoeft niets aan veranderd te worden.
Django Wagner & The Rosenberg Trio - Kali is niet onaardig voor quickstep. Op zich is deze dans, samen met de jive, nauwelijks in de top40 terug te vinden, omdat ze doorgaans met swing (jazzy) moeten worden gespeeld (of zoals in Kali met afterbeat). Op de dansschool was het gebruikelijk om Andre Hazes - 't Laatste Rond (De Hoogste Tijd) als afsluitende quickstep te dansen aan het eind van de vrijedansavonden.
Ilse DeLange - So Incredible heeft dan ook de goede snelheid voor een quickstep, maar doordat het volledig recht is gespeeld, danst het bijzonder raar.
Antje Monteiro - Je Kent Me en Alesha Dixon - The Boy Does Nothing zijn zowaar geschikte jives.
Een tango zul je al helemaal bijna nooit aantreffen. Shakira - Objection Tango is een vrij snelle tango. Dancemuziek is zelfs bruikbaar, maar de muziek is 2x zo snel geschreven, dus dat is ook gevoelsmatig raar dansen. (In-Grid - In-Tango is op zich nog wel te doen).
Topic: Trussberekening (13-6-2009 15:30:00)B-Yentl - No One But You, Neil Hendriks - Geen Dag Zonder Jou, AR Rahman & The Pussycat Dolls ft. Nicole Scherzinger - Jai Ho! en Nick en Simon - De Dag Dat Alles Beter Is zijn op zich goed te gebruiken als chachacha (misschien een fractie trager)
Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle dancemuziek (Bob Sinclar - Love Generation?), maar de meeste dancemuziek heeft daarentegen geen lekkere Latinsfeer voor zulke dansen.
Lady GaGa - Just Dance is nog wel te doen en ook Valerius - She Doesn't Know heeft op zich een goed tempo voor een chachacha, hoeft niets aan veranderd te worden.
Django Wagner & The Rosenberg Trio - Kali is niet onaardig voor quickstep. Op zich is deze dans, samen met de jive, nauwelijks in de top40 terug te vinden, omdat ze doorgaans met swing (jazzy) moeten worden gespeeld (of zoals in Kali met afterbeat). Op de dansschool was het gebruikelijk om Andre Hazes - 't Laatste Rond (De Hoogste Tijd) als afsluitende quickstep te dansen aan het eind van de vrijedansavonden.
Ilse DeLange - So Incredible heeft dan ook de goede snelheid voor een quickstep, maar doordat het volledig recht is gespeeld, danst het bijzonder raar.
Antje Monteiro - Je Kent Me en Alesha Dixon - The Boy Does Nothing zijn zowaar geschikte jives.
Een tango zul je al helemaal bijna nooit aantreffen. Shakira - Objection Tango is een vrij snelle tango. Dancemuziek is zelfs bruikbaar, maar de muziek is 2x zo snel geschreven, dus dat is ook gevoelsmatig raar dansen. (In-Grid - In-Tango is op zich nog wel te doen).
watje schreef:
toch blijf ik erbij dat ik het wel raar vind waarom truss fabrikanten het dan op deze manier doen?is er een rede voor dat ze dit zo doen?
1) de pennen er met VEEL TE VEEL kracht ingeramd; of
2) kun je merken dat er vervorming op is getreden, dus moet je beginnen materiaal af te keuren.
Ik kan heel vaak een pen erin steken (met mijn vingers) en met 1 klein tikje is 'ie er ver genoeg in om het veertje erin te steken. Dan kun je ook met een klein tikje de pennen er na afloop weer uit krijgen.
Paul Anka - Rock Swings
Met die cd zit je altijd goed bij dit soort thema's!
Topic: Geluid van laptop over mengpaneel zacht (30-5-2009 18:33:00)Met die cd zit je altijd goed bij dit soort thema's!

Van begin tot eind:
- Is de muziek/het geluid wel gegaind (verschil in volume al in de bestanden)?
- Staat de afspeelsoftware zelf op 100% volume?
- Staat het windows mengpaneeltje op 100% volume (zowel het 'Hoofdvolume' als 'Wave' of vergelijkbare kanalen die worden gebruikt)?
- Heeft laptop ergens nog een andere volumeknop? (zie Fn+F-toetsencombinaties of draaiknopjes rondom de laptop zelf)
- Is de kabel in orde (geen kabelbreuken)?
- Is de kabel ingeprikt op een line-ingang (neem aan dat je een normale jack-stereo naar 2x tulp gebruikt)?
- Heb je de gain op de mengtafel opengedraaid?
- Staan de EQ-knoppen van het kanaal in het midden?
- Is de fader nog goed? (wissel de computerkabels op de ingangen van de mixer om om de kanalen te testen te testen)
Voor complexere tafels:
- Staat het kanaal niet op mute en goed doorgeroute naar de masters waarop je wilt uitsturen?
- Geen inserts op het kanaal?
Meer kan ik even niet verzinnen....
Topic: Gloeilamp verbod; gevolgen voor de professionele wereld? (30-5-2009 18:22:00)- Is de muziek/het geluid wel gegaind (verschil in volume al in de bestanden)?
- Staat de afspeelsoftware zelf op 100% volume?
- Staat het windows mengpaneeltje op 100% volume (zowel het 'Hoofdvolume' als 'Wave' of vergelijkbare kanalen die worden gebruikt)?
- Heeft laptop ergens nog een andere volumeknop? (zie Fn+F-toetsencombinaties of draaiknopjes rondom de laptop zelf)
- Is de kabel in orde (geen kabelbreuken)?
- Is de kabel ingeprikt op een line-ingang (neem aan dat je een normale jack-stereo naar 2x tulp gebruikt)?
- Heb je de gain op de mengtafel opengedraaid?
- Staan de EQ-knoppen van het kanaal in het midden?
- Is de fader nog goed? (wissel de computerkabels op de ingangen van de mixer om om de kanalen te testen te testen)
Voor complexere tafels:
- Staat het kanaal niet op mute en goed doorgeroute naar de masters waarop je wilt uitsturen?
- Geen inserts op het kanaal?
Meer kan ik even niet verzinnen....
dj-bart schreef:
Wat ik in dit verhaal een beetje mis is de onkrachting van de hele paniek.Ik zal toch niet de enige zijn die opheldering bij de groothandel heb gevraagd.
[.. schreef:Maar het telt alleen voor de "gewone" lampen en niet voor de lampen met speciale doeleindes. Nu heb ik ook al gevraagd wanneer een lamp speciaal is en wanneer een lamp gewoon is.
In ieder geval hoeven we ons geen zorgen te maken over de par 56 en par 64 want deze lampen mogen ook in de toekomst gewoon geimporteerd en verkocht worden.
Toevallig via de site van iLo hier terecht gekomen: SPAAR de GLOEILAMP !!!
Ik zag 'm nog niet in dit topic, dus speciaal voor degenen die 'm toch nog even wat langer willen gebruiken: grijp je kans!
Topic: Diverse vragen over licht en geluid (20-5-2009 21:29:00)Ik zag 'm nog niet in dit topic, dus speciaal voor degenen die 'm toch nog even wat langer willen gebruiken: grijp je kans!
Stiems4 schreef:
Nu kan ik dus volgens mij de led parren rechtstreeks op de DJ mingle aansluiten en de effectjes op de multidim (in switch-stand). Klopt dit?Wat ik verder begrijp van diverse topics (heb weer een paar uur zoeken en lezen erop zitten...) is dat ik chases 'moet' programmeren voor de vier kanalen op de dj mingle waar de led parren aan hangen.
Moet niet, wordt er wel leuker op als de LED-parren niet de hele avond op hetzelfde kleurtje staan.Verder kan ik volgens mij een led par als master en de rest als slave laten werken (en heb ik dus idd maar vier kanalen nodig). True?
Het master/slave-systeem is bedoeld voor mensen die geen controller hebben. De master gaat dan zelf vrolijk kleurtjes en wisselingen bedenken (volgens demo-standje of op muziek) en de rest volgt de master. Als je met een controller gaat werken, moet je een DMX-adres instellen dat correspondeert met de kanalen die je wilt gebruiken op je controller.Of kan ik ook de standaard programma's gebruiken en 2 parren op kanaal 1 t/m 4 aansluiten en 2 kanalen op kanaal 5 t/m 8? Wat is het effect hiervan; halve lichtsterkte?
Halve lichtsterkte zal geen gevolg zijn van meerdere lampen op dezelfde kanalen. Standaardchases zullen trouwens bij LED-parren een ander effect hebben. Meestal zijn chases het afwisselen van de kanalen 1 t/m 4 voor de eerste vier lampen. Aangezien iedere lamp al 4 kanalen bezet, zal je dus eerder een soort kleurchases krijgen dan dat de lampen aan en uit gaan (afhankelijk van hoe de kanalen precies worden gebruikt). Je kan dus beter zelf iets programmeren. Als je alle vier de lampen iets unieks wil laten doen, moet je ze allen een eigen kanalenreeks geven (16 kanalen totaal). Als ze hetzelfde moeten doen, zet je ze op dezelfde 4 kanalen (1 t/m 4). Variaties hiertussen zijn mogelijk, maar je zal zelf moeten programmeren.