Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj pyro
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 199 bijdrage(n) van Dj pyro (Pagina: 13 van 20)
Topic: vermogen/weerstand (8-3-2007 12:09:00)
Als je weerstanden in serie zet zal je totale weerstand inderdaad verhogen.
Maar wanneer je 2 speakers op 1 kanaal aansluit staan deze parallel en zal dus de weerstand verkleinen.
Als je gelijke weerstanden hebt, is dit eenvoudig te berekenen wat je totale weerstand is.
Serie: R = R1 + R2 + ... + Rn
Parrallel verschillende weerstanden: R = 1/1/(R1 + R2 + ... + Rn)
Parrallel gelijke weerstanden: R = R1/n waarbij n het aantal weerstanden is.
Concreet in een voorbeeld:
Ik heb 2 speakers van 8 ohm die ik aansluit op een versterker.
Welke weerstand zal deze versterker dan zien.
2 gelijke weerstanden dus R = 8/2 = 4ohm.
Op zich is het eigenlijk vrij simpel.
1. Welk vermogen hebben je boxen? vb. 8ohm
2. Welke weerstand hebben je boxen? vb 400 Watt
3. Welke versterker heb ik dan nodig?
Voor een versterker wordt er altijd aangeraden om 1,5 tot 2 keer het vermogen van de boxen te nemen.
Dus in dit geval wordt dit een versterker die 600 tot 800 watt levert bij 8 ohm.
Wanneer je nu deze boxen parallel gaat schakelen (doorlinken van de ene naar de andere) wordt de weerstand 4 ohm en het totaal vermogen 800 Watt
We hebben dan een versterker nodig die tussen de 1200 en de 1600 watt levert bij 4 ohm
Topic: led tubes bevestigen (7-3-2007 21:55:00)Maar wanneer je 2 speakers op 1 kanaal aansluit staan deze parallel en zal dus de weerstand verkleinen.
Als je gelijke weerstanden hebt, is dit eenvoudig te berekenen wat je totale weerstand is.
Serie: R = R1 + R2 + ... + Rn
Parrallel verschillende weerstanden: R = 1/1/(R1 + R2 + ... + Rn)
Parrallel gelijke weerstanden: R = R1/n waarbij n het aantal weerstanden is.
Concreet in een voorbeeld:
Ik heb 2 speakers van 8 ohm die ik aansluit op een versterker.
Welke weerstand zal deze versterker dan zien.
2 gelijke weerstanden dus R = 8/2 = 4ohm.
Op zich is het eigenlijk vrij simpel.
1. Welk vermogen hebben je boxen? vb. 8ohm
2. Welke weerstand hebben je boxen? vb 400 Watt
3. Welke versterker heb ik dan nodig?
Voor een versterker wordt er altijd aangeraden om 1,5 tot 2 keer het vermogen van de boxen te nemen.
Dus in dit geval wordt dit een versterker die 600 tot 800 watt levert bij 8 ohm.
Wanneer je nu deze boxen parallel gaat schakelen (doorlinken van de ene naar de andere) wordt de weerstand 4 ohm en het totaal vermogen 800 Watt
We hebben dan een versterker nodig die tussen de 1200 en de 1600 watt levert bij 4 ohm
Daar heb je ook weer een punt.
Zal dus maar wat dozen voor de zekerheid bijhouden, je weet maar nooit.
Topic: led tubes bevestigen (6-3-2007 22:09:00)Zal dus maar wat dozen voor de zekerheid bijhouden, je weet maar nooit.
Heb vandaag eens aan het meten en rekenen geweest en ik denk dat we toch maar de octostrip cases zullen nemen.
Je verliest blijkbaar zoiezo redelijk veel plaats door de inlays, en dan komt het niet zo praktisch meer uit als eerst gedacht.
In ieder geval bedankt voor de bijdrage allemaal.
Topic: led tubes bevestigen (6-3-2007 17:27:00)Je verliest blijkbaar zoiezo redelijk veel plaats door de inlays, en dan komt het niet zo praktisch meer uit als eerst gedacht.
In ieder geval bedankt voor de bijdrage allemaal.
Greup, daar heb je wel een punt.
Maar meestal gebruiken wij in onze carré altijd 18 of meer LED tube dus het zou mss wel handig zijn als deze allemaal in 1 kist zouden kunnen.
Kleine kisten zullen we zoiezo ook nodig hebben, maar vond gewoon dat in de octostrip case veel plaats verloren ging.
Topic: led tubes bevestigen (6-3-2007 10:01:00)Maar meestal gebruiken wij in onze carré altijd 18 of meer LED tube dus het zou mss wel handig zijn als deze allemaal in 1 kist zouden kunnen.
Kleine kisten zullen we zoiezo ook nodig hebben, maar vond gewoon dat in de octostrip case veel plaats verloren ging.
Wel, deze is ook groot, maar in die andere kunnen maar 8 tubes in en dat vind ik een beetje weinig.
Zou graag een kist hebben waar ik er een stuk of 16 tot 20 kan inkrijgen.
Kabels enzo hoeven er niet in te kunnen want deze zitten in andere cases.
[edit]
Momenteel vervoer ik de tubes nog in hun originele kartonnen doos, en dat is niet bepaald handig.
Zitten wel goed beschermd, daar niet van, maar karton gaat nu eenmaal niet lang mee in de verhuur.
[/edit]
Topic: led tubes bevestigen (5-3-2007 21:55:00)Zou graag een kist hebben waar ik er een stuk of 16 tot 20 kan inkrijgen.
Kabels enzo hoeven er niet in te kunnen want deze zitten in andere cases.
[edit]
Momenteel vervoer ik de tubes nog in hun originele kartonnen doos, en dat is niet bepaald handig.
Zitten wel goed beschermd, daar niet van, maar karton gaat nu eenmaal niet lang mee in de verhuur.
[/edit]
Misschien niet echt passend, maar weet er toevallig iemand ook een goede flightcase om LED tubes in te transporteren.
Heb zelf al gekeken naar de octostrip/led tube flightcase, maar ik vind deze nogal groot voor hetgeen er maar in kan.
Had zelf al aan deze en dan zelf een inlay maken.
Iemand hier ervaring mee, of andere alternatieven?
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (26-2-2007 16:26:00)Heb zelf al gekeken naar de octostrip/led tube flightcase, maar ik vind deze nogal groot voor hetgeen er maar in kan.
Had zelf al aan deze en dan zelf een inlay maken.
Iemand hier ervaring mee, of andere alternatieven?
Wij stonden op de wagens van Vermaak onder ons, De moesenezen, De Kazoe's, De Beerbusters, Kastel 250, De Zwarte Panters en De Kringelingers.
Wie van deze groepen in Aalst meegereden hebben weet ik niet. Was tegelijk in Moerzeke ook carnaval.
Ik geloof dat de kazoe's in Aalst meerijden, maar ben er niet zeker van.
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (24-2-2007 23:08:00)Wie van deze groepen in Aalst meegereden hebben weet ik niet. Was tegelijk in Moerzeke ook carnaval.
Ik geloof dat de kazoe's in Aalst meerijden, maar ben er niet zeker van.
Aalst net achter de rug en geen noemenswaardige problemen.
Nog 4 weken te gaan en dan de balans op maken.
Hopelijk houden onze 18g50's het vol, zitten er nog maar in van nieuwjaar
Topic: alternatief voor k115 (13-2-2007 21:34:00)Nog 4 weken te gaan en dan de balans op maken.
Hopelijk houden onze 18g50's het vol, zitten er nog maar in van nieuwjaar
Eventueel de JB Systems PSX 15?
Is wel wat duurder dan de K-115.
Heb hier al 1 keer mee gewerkt en vond ze wel redelijk goed klinken.
Topic: krachstroom verlenging (8-2-2007 15:24:00)Is wel wat duurder dan de K-115.
Heb hier al 1 keer mee gewerkt en vond ze wel redelijk goed klinken.
Wij gebruiken stukken van 5 en 15 meter.
Deze zijn nog redelijk handelbaar. Voor de kortere afstanden kan je 5 meter gebruiken. Voor de langere afstanden hang je gewoon 2 of 3 stukken van 15 aan elkaar, en je kan al een mooi eindje gaan. Kost je wel iets meer aan stekkers, maar je bent wel voorzien om op bijna elke locatie aan je stroom te geraken.
Deze zijn nog redelijk handelbaar. Voor de kortere afstanden kan je 5 meter gebruiken. Voor de langere afstanden hang je gewoon 2 of 3 stukken van 15 aan elkaar, en je kan al een mooi eindje gaan. Kost je wel iets meer aan stekkers, maar je bent wel voorzien om op bijna elke locatie aan je stroom te geraken.