Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Magik77
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 151 bijdrage(n) van Magik77 (Pagina: 13 van 16)
Topic: teveel slippen van platen.... (6-5-2003 09:55:00)duur? ik vind het wel meevallen
SL1200/1210 heeft richtprijs van 920,- euro
SL1200 MD3 1020 euro
ps. prijs is PER STUK
.Ik zei niet dat hij duur was, ik zei dat 500 Euro zonder element een hoop geld is. Omgerekend naar onze vorige munteenheid is het toch 1100 guldentjes per TT. Enne niemand koopt een SL1200 voor 920 Euro.....toch???? Maar nogmaals, misschien is die ADJ die 500 Euro wel waard, maar dan blijft 500 Euro nog veel geld. Topic: ADJ heeft een nieuwe turntable. (14-4-2003 08:13:00)
Ik ben er toch een beetje huiverig over, om je platen recht te maken. Ik ben nogal zuinig om mijn vinyl, en zie het in gedachten al helemaal fout gaan.
En bij is het probleem dus ook dat het 5-10 sec. duurt voordat mijn plaat op snelheid is, lijkt wel of alleen de naalddruk de plaat al tegenhoud. corrigeren is vrijwel onmogelijk, je moet de plaat echt op snelheid brengen door hem een zetje te geven. Dat doe ik anders ook, maar als je dat nu niet doet, dan krijg je hem onmogelijk synchroon met de draaiende plaat.
Topic: teveel slippen van platen.... (2-5-2003 18:56:00)En bij is het probleem dus ook dat het 5-10 sec. duurt voordat mijn plaat op snelheid is, lijkt wel of alleen de naalddruk de plaat al tegenhoud. corrigeren is vrijwel onmogelijk, je moet de plaat echt op snelheid brengen door hem een zetje te geven. Dat doe ik anders ook, maar als je dat nu niet doet, dan krijg je hem onmogelijk synchroon met de draaiende plaat.
Ik corrigeer wel op de plaat. Spindle knijpen en spindle twisten, ik heb behoorlijke spierballen, maar dat wil niet echt lukken. Zal toch iets of wat teveel zweethanden hebben.... Doekje????
Dat corrigeren met de pitch, dat valt idd niet mee. Soms lukt het (per ongeluk) Maar zoals met zoveel dingen, het ziet er makkelijker uit dan dat het is.
Topic: teveel slippen van platen.... (2-5-2003 18:01:00)Dat corrigeren met de pitch, dat valt idd niet mee. Soms lukt het (per ongeluk) Maar zoals met zoveel dingen, het ziet er makkelijker uit dan dat het is.
Platen krijg je onmogelijk nog recht/vlak???
Topic: teveel slippen van platen.... (2-5-2003 17:59:00)Tja het draaiplateau afremmen, ik vind dat toch lastiger als het vinyl afremmen. Maar ja, weer iets om te leren. remmen jullie hem op de strobe-dots, of net erboven of eronder? Ik heb het gevoel dat hij anders toch hapert... Zal wel teveel eelt op mijn wijsvinger hebben....
Topic: teveel slippen van platen.... (2-5-2003 17:03:00)
dat is het niet, ik hou mijn platen superschoon...(vaste gewoonte) Hij slipt bij de kleinste aanraking, en hij doet het bij specifieke platen, en het is heel erg goed merkbaar, dus het is niet een beetje verschil t.o.v. andere platen, maar een verschil van dag en nacht.
Topic: teveel slippen van platen.... (2-5-2003 16:36:00)Ik heb met sommige platen dat ze teveel slippen. Zal even mijn probleem uitschetsen. (ben immers tekenaar)
Ik heb een aantal platen welke als ik ze que, en loslaat, ze amper op snelheid komen, het ligt niet aan de torque, want deze is sterk zat (PDT6000) hij slipt gewoon door de druk die de naald geeft op het vinyl (staat op 4 gram). Ik heb het gevoel dat het komt dat de plaat aan 1 kant bol staat, maar ik er moeite mee te contstateren welke kan dat dan is. Als ik de andere b/a kant draai, heb ik het probleem niet. Ik heb trouwens Neopreen Slipmatjes welke ik bij mij tafels kreeg. Dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.
Het is maar bij een aantal platen, maar ik vind het behoorlijk irritant.
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (17-4-2003 17:56:00)Ik heb een aantal platen welke als ik ze que, en loslaat, ze amper op snelheid komen, het ligt niet aan de torque, want deze is sterk zat (PDT6000) hij slipt gewoon door de druk die de naald geeft op het vinyl (staat op 4 gram). Ik heb het gevoel dat het komt dat de plaat aan 1 kant bol staat, maar ik er moeite mee te contstateren welke kan dat dan is. Als ik de andere b/a kant draai, heb ik het probleem niet. Ik heb trouwens Neopreen Slipmatjes welke ik bij mij tafels kreeg. Dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.
Het is maar bij een aantal platen, maar ik vind het behoorlijk irritant.
Ikzelf heb ook ontzettend zitten twijfelen tussen allerlei draaitafels, maar kwam telkens bij de SL1200/1210 uit. Maar ik vond 600 Euro behoorlijk wat geld. Toen ik mijn oog op de Gemini PDT6000 liet vallen, en ik alle informatie en ervaringen over die tafel had gelezen, besloot ik toch maar voor de Gemini te gaan. De tafel ziet er zeer mooi uit, en kwalitatief heb ik nog geen slechte dingen kunnen ontdekken. Iedereen die ik over de tafel heb gehoord prefereert hem boven de SL1200/1210. Zeker voor thuis. Sceptici zijn vooral de mensen die hem nooit hebben geprobeerd, en zelf te SL1200 minded zijn. technics is al jaren de standaard, en veel mensen vergelijken alle TT's t.o.v. de Technics. Slechtere arm als Technics..... Onnauwkeurige pitch dan de Technics enz. enz.
Ik kan me ook best indenken als er iemand altijd op een PDT6000 heeft gedraaid, en ineens een Technics voor zijn neus krijgt, dat er ook het een en ander wat minder bevalt als de Gemini. Je mist een hoop features, of je die gebruikt, tja dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Maar je hebt beperkingen in je pitch range. de PDT6000 heeft een iets grotere overshoot, maar als je dat gewend bent zeg je dat de Technics een iets mindere overshoot heeft, en is dat ook weer even wennen.
Wat ik in feite wil zeggen is, het is maar net waar je van uit gaat als "de standaard" TT. Meestal pak je dan de tafel welke het meeste/langste in de handel is. vergeet dat es, en begin met een schone lei, alsof je helemaal niks van draaitafels af weet.
Ik ben benieuwd op welke TT je dan uitkomt...
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (17-4-2003 15:03:00)Ik kan me ook best indenken als er iemand altijd op een PDT6000 heeft gedraaid, en ineens een Technics voor zijn neus krijgt, dat er ook het een en ander wat minder bevalt als de Gemini. Je mist een hoop features, of je die gebruikt, tja dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Maar je hebt beperkingen in je pitch range. de PDT6000 heeft een iets grotere overshoot, maar als je dat gewend bent zeg je dat de Technics een iets mindere overshoot heeft, en is dat ook weer even wennen.
Wat ik in feite wil zeggen is, het is maar net waar je van uit gaat als "de standaard" TT. Meestal pak je dan de tafel welke het meeste/langste in de handel is. vergeet dat es, en begin met een schone lei, alsof je helemaal niks van draaitafels af weet.
Ik ben benieuwd op welke TT je dan uitkomt...
In de webshop bij "ervaringen van gebruikers" Zegt Dre dat de pitch geen vol bereik heeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de uitersten (tijdens het draaien) niet eens haal. Mocht je dat wel doen, dan kun je je pitch range omhoog zetten naar respectievelijk 16% en 35%, dat zou toch echt voldoende moeten zijn.
Topic: ADJ heeft een nieuwe turntable. (14-4-2003 13:05:00)nijhuisr schreef:
Magik77 schreef:
500 Euro zonder element is best veel geld.SL1200/1210 heeft richtprijs van 920,- euro
SL1200 MD3 1020 euro
ps. prijs is PER STUK
.Ik ben wel benieuwd hoe die ADJ werkelijk is. Is er iemand hier die hem uitvoerig gaat testen? Ik ben ook benieuwd hoe deze draaitafel zich afspiegelt tegen bijv. de PDT6000. Misschien ben ik ik dan toch iets te snel geweest met de aanschaf van mijn PDT6000. Welke overgens prima bevalt, en dat is het belangrijkste.