Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Fracktone
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 139 bijdrage(n) van Fracktone (Pagina: 13 van 14)
Topic: PCDJ FX: iemand ervaringen? (11-5-2004 12:20:00)
Beste Jus,
Ik adviseer je toch sterk om een kabel kant en klaar te kopen of eventueel er een door iemand, die er verstand van heeft, te laten maken.
Met deze opmerking geef je al te kennen dat je niet veel vertrouwen in je eigen werk hebt. Ik ken namelijk geen enkele elektricien die eerst op een afstandje gaat staan kijken of alles wel goed gaat.
Daarbij komt ook nog eens dat je niet zomaar allerlei kabels bij elkaar kunt bundelen (kabels kunnen elkaar gaan storen), en is er het probleem van warmte (zeker bij grotere vermogens/hogere spanning). Ik heb al vaker complete kabelbomen in vlammen zien opgaan met heel nare gevolgen. Een los liggende kabel kan nu eenmaal beter zijn warmte kwijt dan een kabel die in een bundel zit.Topic: bewijs legaal downloaden (20-4-2004 23:55:00)
Martin.De nieuwste versie van PCDJ FX ondersteund de "drm" bestanden en deze kun je dus gewoon in FX afspelen.
PCDJ RED komt binnenkort ook uit met deze mogelijkheid + mastertempo (versie 7.1).
Je kunt de bestanden ook via "Napster" downloaden, deze hebben een database van maarliefst 500.000 nummers.Topic: Problemen bij het opnemen van mixen op pc (22-3-2004 08:34:00)
Dacht het niet, en zeker niet met windows 98.
Als je mazzel hebt crasht windows en kan het nog een core dump doen maar als dat niet lukt dan heb je pech.
Ik heb menig computer onderhanden gehad die door deze reden niet eens meer wilde opstarten.Topic: Problemen bij het opnemen van mixen op pc (21-3-2004 21:37:00)
Moet geen probleem zijn, ik heb zelf een 1U computer voor demonstraties (19", 4,5 cm hoog en 36 cm diep) draait op een celeron 2Ghz met 512Mb, onboard video/lan/etc, en een waveterminal 192. Werkt perfect.
Topic: PCDJ FX: iemand ervaringen? (11-5-2004 10:39:00)Ter informatie,
gisteren (10 - 5 - 2004) is er weer een nieuwe (gratis) update beschikbaar voor PCDJ FX gebruikers.
Dit is een zeer stabiele versie, ik heb hem nu ruim 120 uur draaien, waarvan ongeveer 90 uur op auto play, zonder dat hij ook maar één keer is vastgelopen of een andere fout heeft gegeven.
Ik snap dan ook niet dat er nog mensen zijn die het programma "rot" vinden. Er zijn duizenden gebruikers die al enkele maanden zonder problemen met FX werken. In 99% van de gevallen dat het programma niet goed werkt is dit te wijten aan de computer(instellingen) en niet aan de software.
Je hoeft echt geen zware pc te hebben om dit programma te kunnen draaien, ik heb zelf een aantal computers met een Celeron 1Ghz en 256Mb zonder problemen.
Helaas is het zo dat de meeste verkopers geen idéé hebben hoe je een computer voor audio gebruik optimaliseert.
De meeste computers zijn in de standaard instellingen namelijk niet echt geschikt om langdurig audio af te spelen. Het probleem ontstaat meestal door het delen van de IRQ.
Vaak wordt een zelfde IRQ door meerdere apparaten gebruikt zoals je beeldkaart, geluidskaart, modem, LAN, USB poort en soms nog meer. Dit is normaal geen probleem omdat deze maar af en toe worden aangeroepen, maar als je continu audio afspeelt wordt de IRQ ook constant gebruikt en dat geeft wel eens problemen (geld overigens ook voor andere muziek programma's).
Om iedereen met computer audio problemen op weg te helpen is hier een link naar de website van Tascam www.tascam.com/products/US-428/pdf/W2k_XP_Optimize.pdf hier vind je een heel artikel over het optimaliseren van je PC voor audio gebruik.
Ik daag dan ook iedereen uit die nog problemen met, of twijfels over, FX hebben om het eens bij mij, met een goed geconfigureerd computer te proberen. Ik heb een aantal computers klaar staan en je kan ze zelfs op je eigen installatie (na afspraak) uitgebreid testen. Mijn email adres vind je in mijn profiel.
Topic: Zelf multikabel maken (1-5-2004 09:44:00)gisteren (10 - 5 - 2004) is er weer een nieuwe (gratis) update beschikbaar voor PCDJ FX gebruikers.
Dit is een zeer stabiele versie, ik heb hem nu ruim 120 uur draaien, waarvan ongeveer 90 uur op auto play, zonder dat hij ook maar één keer is vastgelopen of een andere fout heeft gegeven.
Ik snap dan ook niet dat er nog mensen zijn die het programma "rot" vinden. Er zijn duizenden gebruikers die al enkele maanden zonder problemen met FX werken. In 99% van de gevallen dat het programma niet goed werkt is dit te wijten aan de computer(instellingen) en niet aan de software.
Je hoeft echt geen zware pc te hebben om dit programma te kunnen draaien, ik heb zelf een aantal computers met een Celeron 1Ghz en 256Mb zonder problemen.
Helaas is het zo dat de meeste verkopers geen idéé hebben hoe je een computer voor audio gebruik optimaliseert.
De meeste computers zijn in de standaard instellingen namelijk niet echt geschikt om langdurig audio af te spelen. Het probleem ontstaat meestal door het delen van de IRQ.
Vaak wordt een zelfde IRQ door meerdere apparaten gebruikt zoals je beeldkaart, geluidskaart, modem, LAN, USB poort en soms nog meer. Dit is normaal geen probleem omdat deze maar af en toe worden aangeroepen, maar als je continu audio afspeelt wordt de IRQ ook constant gebruikt en dat geeft wel eens problemen (geld overigens ook voor andere muziek programma's).
Om iedereen met computer audio problemen op weg te helpen is hier een link naar de website van Tascam www.tascam.com/products/US-428/pdf/W2k_XP_Optimize.pdf hier vind je een heel artikel over het optimaliseren van je PC voor audio gebruik.
Ik daag dan ook iedereen uit die nog problemen met, of twijfels over, FX hebben om het eens bij mij, met een goed geconfigureerd computer te proberen. Ik heb een aantal computers klaar staan en je kan ze zelfs op je eigen installatie (na afspraak) uitgebreid testen. Mijn email adres vind je in mijn profiel.
DJ Jus schreef:
Met electriciteit ben ik altijd heel erg voorzichtig, als er net iets gedaan is met apparatuur bijv. blijf k wel uit de buurt als ik het weer aanzet, haha, misschien overdreve, maar liever overdrijve als 230 op je kl*te
Ik adviseer je toch sterk om een kabel kant en klaar te kopen of eventueel er een door iemand, die er verstand van heeft, te laten maken.
Met deze opmerking geef je al te kennen dat je niet veel vertrouwen in je eigen werk hebt. Ik ken namelijk geen enkele elektricien die eerst op een afstandje gaat staan kijken of alles wel goed gaat.
Daarbij komt ook nog eens dat je niet zomaar allerlei kabels bij elkaar kunt bundelen (kabels kunnen elkaar gaan storen), en is er het probleem van warmte (zeker bij grotere vermogens/hogere spanning). Ik heb al vaker complete kabelbomen in vlammen zien opgaan met heel nare gevolgen. Een los liggende kabel kan nu eenmaal beter zijn warmte kwijt dan een kabel die in een bundel zit.
Ach, zo was het bedoeld. Ik dacht dat je bedoelde "wat moet/kan een DJ met deze bestanden" onder het motto "ik zie me zelf nog niet met Windows media player draaien".
Maar Wesul heeft in feite gelijk, je mag geen enkele plaat/CD in het openbaar draaien tenzij de zaaleigenaar/organisator hiervoor de nodige vergunningen heeft (lees: de rechten aan de BUMA heeft betaald).
Topic: bewijs legaal downloaden (20-4-2004 08:49:00)Maar Wesul heeft in feite gelijk, je mag geen enkele plaat/CD in het openbaar draaien tenzij de zaaleigenaar/organisator hiervoor de nodige vergunningen heeft (lees: de rechten aan de BUMA heeft betaald).
kvm schreef:
Waar moet een DJ zijn muziek dan halen om in het openbaar te kunnen draaien?Martin.
PCDJ RED komt binnenkort ook uit met deze mogelijkheid + mastertempo (versie 7.1).
Je kunt de bestanden ook via "Napster" downloaden, deze hebben een database van maarliefst 500.000 nummers.
DSalembier schreef:
Dan krijg je een foutmelding vanuit Windows en gaat je opname NIET beginnen schokken... nice try
Als je mazzel hebt crasht windows en kan het nog een core dump doen maar als dat niet lukt dan heb je pech.
Ik heb menig computer onderhanden gehad die door deze reden niet eens meer wilde opstarten.
Eén vraag heb ik hier nog niet gezien, heb je wel genoeg ruimte op je harde schijf?????
Een mix van 80 minuten neemt toch zo'n 700 Mb in beslag, is dat wel beschikbaar op je harde schijf?
Topic: And The Winner Is: (7-3-2004 19:06:00)Een mix van 80 minuten neemt toch zo'n 700 Mb in beslag, is dat wel beschikbaar op je harde schijf?
Pim W, stuur mij die fout melding maar op, heb ik direct je email adres zodat ik je een paar tips kan geven.
Het stutteren is meestal te voorkomen door de overgangseffecten van Windows uit te zetten. (klik rechts op het bureaublad, kies eigenschappen, tab blad vormgeving en verwijder het vinkje bij overgangseffecten).
Dit is niet de mooiste oplossing maar we zijn al heel lang bezig uit te zoeken waar dit probleem zit.
Toevallig heb ik vandaag waarschijnlijk het probleem gevonden. Helaas kan ik de programmeurs hier morgen pas over bereiken.
Ik kan wel zeggen dat dit in de skin zit en dus niets met de audio engine te maken heeft.
Topic: Welke geluidskaart??? (6-3-2004 20:29:00)Het stutteren is meestal te voorkomen door de overgangseffecten van Windows uit te zetten. (klik rechts op het bureaublad, kies eigenschappen, tab blad vormgeving en verwijder het vinkje bij overgangseffecten).
Dit is niet de mooiste oplossing maar we zijn al heel lang bezig uit te zoeken waar dit probleem zit.
Toevallig heb ik vandaag waarschijnlijk het probleem gevonden. Helaas kan ik de programmeurs hier morgen pas over bereiken.
Ik kan wel zeggen dat dit in de skin zit en dus niets met de audio engine te maken heeft.
Ik kan de exacte verschillen wel geven maar ik denk dat het niet interessant is voor dit topic. Ik dacht dat de hier gezochte kaart ook voor gaming (dus minimaal 5.1) dienst moest doen. Daar is de MAYA 44 echt niet geschikt voor.
Als je beide zaken (muziek en gaming) redelijk goed wilt hebben en niet te duur uit wilt zijn dan kun je beter kiezen voor de (audiotrak) Prodigy 192(Als muziek op 1 staat) of Prodigy 7.1 (Als gaming belangrijker is), beide nog onder de 150 Euro.
Topic: And The Winner Is: (6-3-2004 18:30:00)Als je beide zaken (muziek en gaming) redelijk goed wilt hebben en niet te duur uit wilt zijn dan kun je beter kiezen voor de (audiotrak) Prodigy 192(Als muziek op 1 staat) of Prodigy 7.1 (Als gaming belangrijker is), beide nog onder de 150 Euro.
In de demo vind je de laatste versie (build 1032). Binnen een paar weken komt er een heel belangrijke update uit. FX krijgt dan een geheel vernieuwde audio engine met ASIO support.
Deze nieuwe engine en kernel is ontwikkeld in verband met Scratch waar hij dus nu al in zit. De programmeurs zijn dit nu in FX aan het bouwen. Op dit moment zijn de meeste problemen die er nog zijn aan hardware of andere software te wijten of aan Direct X (vandaar ASIO).
Mocht je problemen tegen komen, laat het dan weten.
Deze nieuwe engine en kernel is ontwikkeld in verband met Scratch waar hij dus nu al in zit. De programmeurs zijn dit nu in FX aan het bouwen. Op dit moment zijn de meeste problemen die er nog zijn aan hardware of andere software te wijten of aan Direct X (vandaar ASIO).
Mocht je problemen tegen komen, laat het dan weten.