Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Remco

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 143 bijdrage(n) van Remco (Pagina: 13 van 15)

Topic: WELKE VERSTERKER VOOR 2 DAP'S MC-15?? (27-6-2003 11:45:00)
Het is begrijpelijk dat veel mensen hier hun spullen het liefst nieuw willen kopen. Dit is echter lang niet altijd de beste keuze. Aangezien je dan vaak met een gering budget geen echt goede apparatuur kunt kopen. Ook is de afschrijving van deze spullen erg hoog. Wat ik vooral jongeren met een drive-in show(tje) aanraad is om 2e hands te kopen, wel of niet in een winkel met enige garantie. Ik zie maar al te vaak mensen die hun hard gespaarde geld uitgeven aan apparatuur en na een jaar hun drive-in show opdoeken, omda het toch niet zo leuk meer is. Dan krijg je dus echt een stuk minder voor de spullen. Ten eerste, omdat het nieuw gekocht is, ten tweede omdat dit soort budget apparatuur niet erg waardevast is.

Doe er je voordeel mee en koop bijvoorbeeld een versterker gewoon 2e hands. Ik noem een Peavey CS-800x, Dynacord S-1200 etc. Deze worden redelijk vaak aangeboden voor mooie bedragen en je hebt wat goeds in handen.

Je zult wel altijd even het kastje moeten nalopen op eventuele gebreken. Bv. Doet de ventilator het?
Alle lampjes werken? Werkt de limiter (speakers ontkoppelen en mixer in het rood sturen), en gaat hij ook weer uit de limit.

Succes allemaal.

Groeten,
Remco
Think! Audio
Topic: jouw favoriete geluidsset (27-6-2003 11:32:00)
Hallo allemaal,

Dit is natuurlijk een erg lastige vraag, omdat de keuze voor een geluidsset van zeer veel factoren afhankelijk is. Zo is het natuurlijk niet handig om met een line-array kinderfeestjes af te gaan, dus er moet naar de gemiddelde klus worden gekeken. Veel goede systemen zijn flexibel genoeg om redelijk uit te breiden tot iets groots. Toch heeft vrijwel ieder bedrijf enkele verschillende kasten/systemen om meer markten te bestrijken. Het woord `smaak` is tenslotte ook nog van groot belang. Iedereen zal uiteindelijk een andere smaak blijven houden gelukkig.

Met dit verhaal als inleiding nu meer het antwoord op je vraag:

Ikzelf heb enige tijd geleden een geluidsset van het merk Funktion-One aangeschaft.
Zo heb ik inmiddels speakers uit de reeks Resolution 2 en Resolution 5. Zowel fullrange kasten als echte toppen dus waar een sub (F218) onder moet.
Ik heb voor deze set gekozen omdat er enkele grote voordelen zijn ten opzichte van andere types/merken. Zo zijn deze kasten extreem compact en licht. Al dat gesjouw met kasten van 120 kg zie ik niet zitten, zeker niet over een tijdje aangezien ook de wetgeving steeds strenger wordt. Bovendien kost ruimte geld. Als een kast 2x zo klein kan zijn, dan neem ik graag die. Zowel in opslag als bij vooral transport is dit zeer handig. Aangezien de kasten stapelbaar zijn, bespaart mij dit gewoonweg geld bij het transporteren van de systemen.

Bovendien gaan de kasten erg hard, zonder de normaal gesproken hoeveelheid vervorming. Doordat ze erg efficiënt omgaan met het versterkervermogen, hoeft er een stuk minder vermogen op te staan (scheelt veel geld aan versterkers). Ikzelf vind het geluid op feesten vaak erg agressief in het mid-hoog of schel. Dit had ik de eerste keer niet toen ik Funktion-One hoorde, ondanks dat het zeer hard stond te spelen.

Dit alles is natuurlijk niet genoeg, het moet daarbij ook uitstekend klinken. Naar mijn idee (oren) klinken deze kasten fantastisch. Het laag is strak, niet traag, draagt erg ver en gaat ook echt laag. Mid klinkt open en is krachtig, waardoor de verstaanbaarheid perfect is. Hoog is zuiver, niet agressief en sprankelend. De systemen dragen enorm ver en houden hun geluidsdruk over een grote afstand.

Naast deze punten gaat het stacken en vliegen in een zeer korte tijd, door het geïntegreerde vliegsysteem in de touring kasten.

Als er geen vraag naar een systeem is, heeft het uiteraard weinig zin om dit te kopen. Omdat gelukkig steeds meer mensen kwalitatief goed geluid willen op hun evenement in de breedste zin van het woord, is en komt er in korte tijd veel vraag naar dit merk. Dit waren de hoofdredenen waardoor ik besloten heb om Funktion-One aan te schaffen. Punten als; ondersteuning van de importeur, aantal kasten op voorraad bij bedrijven etc, hebben ook een rol gespeeld zoals iedereen zal begrijpen. En het laatste, niet geheel onbelangrijke punt, het financiële deel en het deel `waar voor je geld.....`

Zo, dat is mijn gemaakte keuze en de toelichting ervan. Ik ben benieuwd naar wat anderen voor keuze gemaakt hebben, of zouden willen maken.

P.s. Voor de duidelijkheid: je zal mij nooit horen beweren dat Funktion-One het enige goede merk is, of HET beste systeem ter wereld is. De keuze voor een merk, maak je op basis van veel verschillende aspecten (zoals ik hiervoor genoemd heb) en dat is voor iedereen anders.

Groeten,

Think! Audio
Remco
Topic: 4x12" Cabinet voor gitaar.. (29-5-2003 09:26:00)
Dat lijkt me dus bijna onmogelijk, alleen qua gewichtsverdeling/stabiliteit.....
Topic: 4x12" Cabinet voor gitaar.. (28-5-2003 09:25:00)
Whuh? Jeroen, welke maten bedoel je nu? Of je kast wordt nu maar 16 cm hoog/diep/breed, of je bedoelt een gruwelijk onpraktische kast van 70 cm bij 70 cm bij 1,6 m!??

Groeten, Remco
Topic: bass-reflex/w-bin (21-5-2003 16:51:00)
Met 2 toppen met ieder een 15/2" speaker per kant, doe je helaas toch nog steeds geen feesttent met 2000 man. Het zal desalniettemin ongetwijfeld flink hard gaan met zo´n stapel hout.

Groeten, Remco
Topic: Extreme DJ-GEAR/Set-up's (19-5-2003 22:33:00)
Macro's zijn idd beesten, ook voor wat betreft het gewicht...
Maar ze zouden inderdaad ook iets anders gerekend kunnen hebben.

Groeten, Remco
Topic: Extreme DJ-GEAR/Set-up's (19-5-2003 19:02:00)
Aha, bedankt voor de link Victor. Het is inderdaad een leuk systeem. Of dit het meest speciale is wat er in Europa hangt, weet ik niet.

The entire system is powered by 6 Crown Macro Tech MA-5002VZ amplifiers and processed by BSS Soundweb.......

Ik ga er vanuit uit de array samen met de subs met deze amps aangedreven worden. Dit zou dan betekenen dat het ongeveer 30 KW is bij elkaar. Natuurlijk nog steeds een behoorlijke bak geluid :-)

Groeten, Remco
Topic: Extreme DJ-GEAR/Set-up's (19-5-2003 17:46:00)
Hoi Reind,

Welk geluidssysteem heeft deze discotheek dan staan? Kun je ook wat specifieker zijn over wat hier zo goed aan is.....

Alvast bedankt.

Groeten, Remco
Topic: Een nieuwe PA-installatie --> veelzijdig en compact. (11-4-2003 09:49:00)
Ging mij er alleen om, om even helder te hebben voor alle anderen op het forum, dat je het vooral over DJ monitoring hebt ipv. zang etc. Dit is namelijk wel even iets anders en ik heb het idee dat Dré vooral uitging in zijn verhaal, van monitors voor allround zang/band gebruik.

Groeten,
Remco
Topic: Een nieuwe PA-installatie --> veelzijdig en compact. (11-4-2003 09:33:00)
Zo´n 10/1" top zoals de Ps10 van Nexo heeft een hoorn die ervoor ontworpen is om zowel verticaal als horizontaal te gebruiken.

Als jij het over een monitor hebt Remy, dan bedoel je toch 9 van de 10 keer een monitor voor de DJ en niet voor bv een bandje/zang?

Voor DJ, voldoet een kast als de 10/1" of 12/1" goed, voor die enkele keer dat je monitors moet regelen voor een optreden kun je beter even kasten huren net als de mengtafel en al die andere benodigdheden die je dan moet hebben, denk ik. En als er een keer 1 zanger een tape act komt doen, gooi je de 2 topjes voor em neer en zal het ook prima gaan. De PS10 wordt vaak zat gebruikt als monitor.

Je kunt trouwens ook in plaats van de 10/1" top, toch de 15/2" top maken. Heb je een nog net iets betere klank in combinatie met de 18" sub. Kun je de top ook eventueel nog fullrange gebruiken bij erg kleine klussen en als monitor moet het ook voldoen (in ieder geval uitstekend als dj moni).

Groeten, Remco
Think! Audio