Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stieno

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 13 van 20)

Topic: Het Lichtmerk Beamz (23-1-2012 11:05:00)
wolf in schaapskleren lijkt me verkooptechnisch een slimmere aanpak laugh :D
Topic: DMX-waarden Aztek Sparky (14-1-2012 12:33:00)
Ik ben ook op zoek naar de dmx waarden, bovenstaande link is echter dood..

Iemand?

Merci!
Topic: Microfoon op sennheiser freeport instrument versie (14-1-2012 10:30:00)
Nee ik bedoel uiteraard met een draadje. Een Phantom voeding bestaan ook wel batterijoplossingen voor , maar dat is niet nodig, het gaat om een klusje waarbij een saxofoonopteden gedaan wordt. Voor mij is zoiets eenmalig, maar ik wil al een tijdje een 2e freeport, Dus als ik dan de instrumentversie koop (liep ik toevallig goedkoop tegenaan, 2e hands), kan ik daarna een headsetje of dasspeldmicje bijhalen.. Dat was mijn insteek.

Merci!
Topic: Microfoon op sennheiser freeport instrument versie (13-1-2012 21:50:00)
Als ik een www.new-line.nl/nl/draadloze-microfoons/sennheiser-freeport-72e_14902.htm wil gebruiken met een microfoon i.p.v. een instrument, dan is dat toch geen probleem? Deze zenders zijn hetzelfde neem ik aan?

merci.
Topic: Uniformiseren basspeakers... maar hoe? (28-12-2011 22:12:00)
Dat ben ik niet met je eens. De 4acoustic hl zou je dan moeten vergelijken met de x15hl wat betreft toepassing, ook dat is een confrontatie die in het voordeel van dap uit zal vallen. De prijs is vergelijkbaar, dus de vergelijking lijkt me op te gaan.

De bouwkwaliteit van de dap x serie is vele malen beter dan van 4 acoustic. De 4a kasten zijn van dunner multiplex en resoneren als een gek. 2 baskasten vertoonden na 4 shows scheuren! door het tippen in de aanhanger?? inwerking van vocht? Er komt heus een hoop herrie van af, maar strak is het zeker niet. Krijg je een hoop voor je geld? Absoluut. Maar de dap x serie geeft wat mij betreft echt meer waar voor je geld. Ook de standaard 80 mm wieltjes zijn slecht en dus geen mogelijkheid hebben om een goede 100 mm tente o.i.d. te monteren zonder schade is jammer.

De top van de 4 acoustic set is uitgerust met een waardeloze hoogdriver, zet dat naast een x12 of een x15, echt een verschil. Ook de 12 incher is echt geen toppertje. Deze waren bij mijn set dus ook al vervangen.

Wat betreft zelfbouw... volgens mij is dat altijd duurder. Ik heb diverse kasten zelf gebouwd alleen het hout en de driver samen is al duurder dan een vergelijkbare fabriekskast. Zelfbouwen doe je als je een high end kast wilt maken, of je moet het leuk vinden.. Een dap x 18 b kost rond de 350 inc. btw... 1 plaat berken, een aardige driver, een rooster, handvaten, tophat, potje warnex , speakerschuim, een passief filter en een aansluitpaneeltje....Knappe jongen die dat voor de zelfde prijs kan..
Topic: Uniformiseren basspeakers... maar hoe? (27-12-2011 13:24:00)
De x 18 b heeft een m20 adapter aan de bovenzijde. Als je gebruik wilt maken van "houten"toppen (x15 x12 jb vibe) zorg dan voor degelijke tussenpalen. Ik gebruik toch vaak losse statieven als ik met een sub / top per kant werk, omdat de m20 adapters echt van goede kwaliteit moeten zijn wil dit goed blijven zitten. Ik gebruik de x 15 als top, die klemt nogal rond de tussenpaal en is loeizwaar, een tikje en hij draait vanonder los (american audio tussenpaaltjes) Met goede tussepalen zal dit vast beter gaan.

Gefeliciteerd met je keuze. Zoals maarten al aangaf heb ik ervaring met de 4 acoustic fcs h serie, de behringers (overigens gewoon mdf / plastic kasten) en de dap x18b. De dap wint dit met vlag en wimpel, op de zwakke lak, en het niet al te harde multipex na, is dit echt een topkast. Ook het schakelbare filter is goed bruikbaar als je in geval van nood met een versterker moet draaien. De kasten zijn zeker goed handelbaar, wieltjes eenvoudig te monteren omdat de schroefgaten en bouten al bijgeleverd zijn. Ze gaan aanzienlijk dieper dan de b1800x pro en hebben een prettiger "gedrag"dan de hoorngeladen 4 acoustic subs, die achter in de zaal veel herrie veroorzaakte, maar bij het podium weinig klaarmaakten, en bovendien ontzettend resoneerden, als je er tussen stond te draaien echt heeel irritant.

Heb nu 8 van deze kasten en ik ben er zeeer tevreden over. Ik heb bij alle dap x kasten het rooster omgedraaid, zodat het schuim achter het rooster zit. Dit is wel aan te raden, want het schuim valt net zo makkelijk van de roosters als als dat het weg spoelt onder de douche.

Succes er mee.
Topic: Milos truss koppeldelen (23-12-2011 19:02:00)
Milos quicktruss = alle door milos geproduceerde truss met eitjes / pennen.

De showtec ft (volgens mij is dat de milos atb pin me daar maar niet op vast.) serie past netjes op prolyte, Deze serie is herkenbaa aan de ring in de koppeling op de truss.

De pt serie (milos stb) past niet op prolyte, die eitjes zijn dikker.

omgekeerd kun je wel prolyte eitjes in milos pt (stb) truss hobbyen. Dat "past" in zoverre dat het dunnere en langere prolyte ei niet klemvast, maar wel in het gat kan. Dat is een gevaarlijke situatie, de truss is dan niet voldoende star. alleen de pen borgt dan de constructie, de trussdelen raken elkaar niet.

Er wordt veel gedacht dat milos een soort truss produceert. Dat is niet zo, vandaar de verschillende verhalen die overal opduiken.

Over truss en passing is al veel geschreven. Als je niet een merk gebruikt, wat natuurlijk de enge garantie is op een te berekenen constructie, dan in elk geval een goed op elkaar passende serie!!
Topic: Advies speakers (13-12-2011 22:29:00)
Ik zou ook eens een blik werpen op de Dap x-15 Fijne kasten, kunnen een hoop hebben, prettig hoog, voldoende laag. (staat volgens mij ook nog op het 2e hands forum, niet van mij)

gr.

Stijn.
Topic: Milos truss koppeldelen (13-12-2011 20:40:00)
Dit is milos' eigen koppeling,

verkocht als showtec pt truss (zoals hier in de webshop)

Past niet op prolyte / euro/ global.
Topic: GEZOCHT leuke laser programmeerbaar via pc (1-10-2011 16:50:00)
Hier nog in de aanbieding:

1 i mizzle met alleen dmx / stand alone 70 / 100 mw groen / rood (en geel als tie goed zou mengen) Zitten scannertjes in (geen stappenmotoren) daardoor een leuk effect. MAg weg voor 125 euro
2 catweazles van medialas (super snelle scanners, en 100 en 150 mw groen, veel feller dan andere lasers met vergelijkbaar vermogen) ilda only Mogen weg voor 350 en 400 ps
1 400 mw groene laserworld rs 400 . Snelle scanners , dmx , ilda , stand alone mag weg voor 600

Ik hoor t wel.

gr.

Stijn.